Για την κατάργηση των φωτεινών σηματοδοτών (κοινώς: φαναριών) εργάζονται οι άνθρωποι της Ford, καθώς η εταιρία οραματίζεται ένα μέλλον στο οποίο τα αυτοκίνητα δεν θα χρειάζεται να σταματούν στις διασταυρώσεις.
 
Φανταστείτε έναν κόσμο χωρίς φανάρια, όπου περνάτε τις διασταυρώσεις χωρίς να κάνετε στάση και να περιμένετε το πράσινο, έναν κόσμο όπου κάθε σας διαδρομή θα έχει μόνο μία και μοναδική στάση: αυτή που κάνετε όταν έχετε φτάσει στον προορισμό σας. Έχοντας αυτό το στόχο στο μυαλό τους, οι άνθρωποι της Ford διερευνούν πώς, με τον κατάλληλο συντονισμό διασυνδεδεμένων αυτοκινήτων στις διασταυρώσεις, οδηγοί και επιβάτες θα μπορούν να απολαμβάνουν την ελεύθερη ροή της κυκλοφορίας και χωρίς το στρες του ‘σταμάτα-ξεκίνα’. Παρατηρώντας πώς οι πεζοί προσαρμόζουν την ταχύτητά τους για να αποφύγουν όσους περνούν κάθετα από μπροστά τους, η εταιρία ήδη δοκιμάζει μία τεχνολογία που θα συμβουλεύει τους οδηγούς να επιβραδύνουν ή να επιταχύνουν για να αποφύγουν μία σύγκρουση με οχήματα που πλησιάζουν από άλλες κατευθύνσεις.
 
Το όφελος από την επίτευξη ενός τέτοιου στόχου δεν θα είναι μικρό, αφού κάθε χρόνο, ο μέσος οδηγός περνά 48 ώρες αναμονής σε κόκκινα φανάρια. Και δεν είναι μόνο το άγχος που προκαλούν οι διασταυρώσεις, είναι και τα ατυχήματα, με τις στατιστικές να λένε ότι σε διασταυρώσεις έχουμε το 60% των τροχαίων ατυχημάτων. Εκτός από την εξοικονόμηση χρόνου, όταν οι οδηγοί δεν σταματάνε στα φανάρια εξοικονομούν καύσιμο, αφού δεν φρενάρουν, ούτε επιταχύνουν μετά από στάση.

Ads

image
 
Η τεχνολογία Intersection Priority Management (IPM) – που δοκιμάζεται αυτή την περίοδο στους δρόμους του Milton Keynes, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στο πλαίσιο του προγράμματος κυβερνητικής χρηματοδότησης UK Autodrive – στόχο έχει την οδήγηση και άφιξη στον προορισμό χωρίς περιττές στάσεις στις διασταυρώσεις, διευκολύνοντας την ροή της κυκλοφορίας και αυξάνοντας την ασφάλεια και απόδοση. Στο πλαίσιο αυτό, η Ford αξιολογεί την τεχνολογία Intersection Priority Management (Διαχείριση Προτεραιότητας σε Διασταυρώσεις) με τη συμβολή της επικοινωνίας μεταξύ οχημάτων (V2V), στο πλαίσιο των δοκιμών του UK Autodrive, κάνοντας μία επίδειξη για πώς μπορούν να αποτραπούν ατυχήματα και να βελτιωθεί η αμεσότητα απόκρισης των οχημάτων έκτακτης ανάγκης
 
«Γνωρίζουμε ότι οι διασταυρώσεις και οι φωτεινοί σηματοδότες μπορεί να προκαλούν άγχος σε πολλούς οδηγούς» σχολίασε ο Christian Ress, supervisor, Driver Assist Technologies, Ford Research & Advanced Engineering. «Με την τεχνολογία συνδεδεμένων αυτοκινήτων που δοκιμάζουμε αυτή την εβδομάδα, οραματιζόμαστε έναν κόσμο όπου τα αυτοκίνητα έχουν καλύτερη επίγνωση της  κυκλοφορίας και του περιβάλλοντος, μέσα από ευφυή συνεργασία στους δρόμους και στις διασταυρώσεις.»
 
Η τεχνολογία IPM χρησιμοποιεί την επικοινωνία μεταξύ οχημάτων “V2V” για συντονισμό κάθε οχήματος με τα άλλα οχήματα που βρίσκονται στην περιοχή, ώστε να προτείνει βέλτιστες ταχύτητες για ασφαλή διέλευσή τους από τις διασταυρώσεις, χωρίς να χρειαστεί να σταματήσουν. Τα συστήματα επικοινωνίας V2V μεταδίδουν μεταξύ άλλων τη θέση, την κατεύθυνση και την ταχύτητα των οχημάτων. Τα ενσωματωμένα συστήματα IPM μπορούν να αναγνωρίζουν μία προσεχή διασταύρωση και την πορεία άλλων οχημάτων που πλησιάζουν. Μετά μπορούν υποδείξουν μία βέλτιστη ταχύτητα για κάθε όχημα που πλησιάζει στη διασταύρωση, ώστε να περάσουν όλα με ασφάλεια.