Ηλεκτοκίνηση, «προχωρημένο» design και προηγμένες λύσεις συνδεσιμότητας ρίχνει στο τραπέζι το BMW Motorrad Definition CE 04, το δίκυκλο που η μαμά BMW θεωρεί ότι εκτός των άλλων θα λειτουργήσει και ως συνδετικός κρίκος μεταξύ του αναλογικού και ψηφιακού κόσμου του χρήστη – ένα μέσο μεταφοράς και επικοινωνίας ταυτόχρονα των κατοίκων των μεγαλουπόλεων που πρέπει για επαγγελματικούς λόγους να κυκλοφορούν στο κέντρο της πόλης τους.

Ads

Το μότο «Plugged to life» λέει ενδεχομένως πολλά για το συγκεκριμένο δίκυκλο που αποτελεί την έκδοση προ-παραγωγής του BMW Motorrad Concept Link στο #NEXTGen 2020 – και το οποίο, κατά τα λεγόμενα του BMW Group, στοχεύει – σε συνδυασμό με τον αντίστοιχο, ευφή εξοπλισμό αναβάτη στη δημιουργία μίας «ολιστικής» και πρωτοποριακής εμπειρίας μετακίνησης.

«Η τεχνολογία ηλεκτροκίνησης βρίσκεται στο επίκεντρο της στρατηγικής βιωσιμότητας  του BMW Group. Τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης περιλαμβάνονται και στην ατζέντα της BMW Motorrad, κυρίως για αστικά περιβάλλοντα. Από το 2013, είμαστε πρωτοπόροι σε αυτό τον τομέα με το BMW C evolution scooter. Το BMW Motorrad Definition CE 04 είναι η λογική συνέχεια της στρατηγικής ηλεκτροκίνησης για τις αστικές περιοχές και προσφέρει μία χειροπιαστή πρώτη γεύση από ένα σύγχρονο όχημα παραγωγής, με το οποίο θα προάγουμε την ηλεκτροκίνηση με δύο τροχούς στις μητροπολιτικές περιοχές σε νέα επίπεδα τεχνολογίας και αισθητικής», εξηγεί ο Edgar Heinrich, Επικεφαλής Σχεδίασης της BMW Motorrad.

«Αντισυμβατικό» design
Η σχεδίαση του Definition CE 04, που η BMW χαρακτηρίζει αντισυμβατική, συμβολίζει μία νέα, αστική αισθητική. Ενώ, το, Ενώ το BMW Motorrad Concept Link του 2017ήταν απλώς ένα ακόμα όραμα που απείχε πολύ από την πραγματικότητα, το BMW Motorrad Definition CE 04 του 2020 εξελίσσει την σχεδίαση του Concept Link μέχρι το στάδιο προ-παραγωγής, χωρίς καμία σχεδόν αλλαγή στην εμφάνιση.

Ads

«Καταφέραμε να φέρουμε πολλά καινοτόμα χαρακτηριστικά και λεπτομέρειες του πρωτοτύπου στην παραγωγή. Η φιλοσοφία ηλεκτροκίνησης – με επίπεδες μπαταρίες τοποθετημένες κάτω από το δάπερο και ένα συμπαγές σύστημα μετάδοσης – μας επιτρέπει να δημιουργήσουμε μία πολύ ξεχωριστή σχεδίαση που σηματοδοτεί μία νέα, αστική αισθητική, αποστασιοποιημένη από το συμβατικό  στυλ», συνεχίζει ο Alexander Buckan, Επικεφαλής Σχεδίασης Οχημάτων της BMW Motorrad.

Το BMW Motorrad Definition CE 04 χαρακτηρίζεται από ένα σχετικά μακρύ και χαμηλό «σώμα», ενώ η επίπεδη υποδαπέδια μπαταρία προσφέρει αυξημένη ελευθερία διαμόρφωσης του σκούτερ, καθώς και τη δημιουργία ενός νέου αποθηκευτικού χώρου που είναι φωτιζόμενος και ανοίγει από το πλάι. Αυτό διευκολύνει τον αναβάτη να αποθηκεύσει το κράνος και άλλο εξοπλισμό. Επιπλέον, η χαμηλή θέση της επίπεδης μπαταρίας χαμλώνει το κέντρο βάρους, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις και καλύτερη οδική συμπεριφορά.

Ενώ οι Γερμανοί θέλοντας να αναδείξουν την τεχνολογική διάσταση του νέου τους δίκυκλου άφησαν τα πλαϊνά πάνελ να μην καλύπτουν πλήρως το πίσω τμήμα του scooter στο. Το αντίθετο, αφήνουν να φαίνεται η μονάδα κίνησης, οι ψύκτρες, το μονόμπρατσο ψαλίδι, το «γόνατο» της ανάρτησης και ο οδοντωτός ιμάντας.

Εργονομία, πρακτικότητα και ομαλή συνδεσιμότητα
«Το scooter δεν είναι μία μοτοσικλέτα ελεύθερου χρόνου  για να πας βόλτα στο βουνό όταν έχει καλό καιρό, αλλά ένα πρακτικό όχημα καθημερινής χρήσης για να πηγαινοέρχεσαι στη δουλειά  ή να συναντάς τους φίλους σου τα βράδια – ένα όχημα για να το χρησιμοποιείς καθημερινά στην πόλη», δήλωσε ο Alexander Buckan. «Γι’ αυτό δώσαμε  ιδιαίτερη έμφαση στη σχεδίαση  των συστημάτων κίνησης και αποθήκευσης ενέργειας, ώστε να καλύπτει τις πραγματικές ανάγκες του χρήστη: Το target group οδηγεί συνήθως μικρές αποστάσεις, γύρω στα 12 km την ημέρα. Επομένως, η άνεση για διαδρομές μεγάλων αποστάσεων είναι λιγότερο σημαντικό από την εργονομία και την ευκολία πρόσβασης. Στο πνεύμα αυτό, δημιουργήσαμε μία ‘πλευστή’ σέλα που σου επιτρέπει να ανεβαίνεις άνετα στο scooter ακόμα και από πίσω. Επίσης παρέχει βελτιωμένη εργονομία όταν δεν υπάρχει συνεπιβάτης, ανεξάρτητα από το μήκος των ποδιών και το ύψος».

Επίσης, στο BMW Motorrad Definition CE 04 ο αναβάτης είναι συνδεδεμένος με το περιβάλλον με τη βοήθεια του smartphone του, μέσω του BMW Motorrad Definition CE 04. Η οθόνη των 10,25” είναι η μεγαλύτερη στην κατηγορία μέχρι σήμερα και λειτουργεί ως η διεπαφή μεταξύ του ψηφιακού και του αναλογικού κόσμου του χρήστη.

Η BMW δεν έδωσε στη δημοσιότητα περισσότερες – τεχνικές – λεπτομέρειες σχετικά με το νέο της μοντέλο, όμως παρέθεσε στην ανακοίνωσή της μια αναδρομή στη σχέση της με την μηδενικών ρύπων κινητικότητα:

«BMW Motorrad και ηλεκτροκίνηση
Ακολουθώντας τη στρατηγική βιωσιμότητας  του BMW Group, η BMW Motorrad έχει τις δικές της φιλοδοξίες στον τομέα  της ηλεκτροκίνησης. Με το Concept e, η BMW Motorrad ήδη έδειξε το 2011 τι μπορεί να σημαίνει ηλεκτροκίνηση σε ένα αστικό περιβάλλον.

Ακολούθησε το πρώτο πρωτότυπο  BMW C evolution στο Λονδίνο, το οποίο παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια  των Θερινών Ολυμπιακών Αγώνων το 2012. Η BMW Motorrad ήταν ο πρώτος κατασκευαστής στην πολυτελή κατηγορία  που λανσάρισε  το C Evolution παραγωγής το 2014, για καθημερινές μετακινήσεις με δύο τροχούς και ηλεκτροκίνηση.

Αλλά αυτό ήταν μόνο η αρχή. Για το διάδοχο μοντέλο, σχεδιαστές και υπεύθυνοι εξέλιξης είχαν πλήρης ελευθερία κινήσεων. Το αποτέλεσμα: μία εντελώς  νέα αρχιτεκτονική και εμβληματική σχεδίαση. Με το BMW Motorrad Concept Link, η μάρκα δίνει σήμερα  μία γεύση από το μέλλον της αστικής μετακίνησης σε δύο τροχούς με μηδενικούς ρύπους. Το BMW Motorrad Definition CE 04 συνεχίζει τη στρατηγική ηλεκτροκίνησης της BMW Motorrad για αστικές περιοχές και αποτελεί μία χειροπιαστή εικόνα ενός  σύγχρονου οχήματος παραγωγής.»

Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ