Έχοντας χαρακτηρίσει το νέο Nissan Qashqai – στην βασική του έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων – ως μαγικό χαλί, δεν μπορούμε παρά να πούμε ότι το εφοδιασμένο με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο X-Tronic (αλλά και τους επιπλέον 18 ίππους που εξασφαλίζουν αναβαθμισμένες επιδόσεις) Qashqai είναι ένα ακόμα πιο μαγικό χαλί, που καταφέρνει να προσφέρει και το κάτι παραπάνω σε επίπεδο οδηγικής ευχαρίστησης!

Ads

Ευχάριστη έκπληξη το Nissan Qashqai με το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης “X-Tronic”. Όχι βέβαια ότι το νορμάλ μοντέλο με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων που είχαμε ήδη οδηγήσει δεν είναι ούτως ή άλλως ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο – μην ξεχνάμε ότι στο σύνολό του ως νέο μοντέλο, το Nissan Qashqai είχε βρεθεί στη δεύτερη θέση στα βραβεία «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα». Ωστόσο, η ευκολία οδήγησης αλλά και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας που προσφέρει το συγκεκριμένο κιβώτιο ταχυτήτων αναβαθμίζουν συνολικά το αυτοκίνητο στον τομέα της άνεσης – και όχι μόνον. 
 
X-Tronic: άλλο επίπεδο
Εάν, λοιπόν, μέχρι τώρα λέγαμε ότι το Qashqai είναι από ένα από τα πιο άνετα αυτοκίνητα που μπορεί να αγοράσει κανείς σήμερα, με άνετη δηλαδή ανάρτηση που απομονώνει τις ενοχλητικές ανωμαλίες του οδοστρώματος, αλλά και αποτελεσματικότατη ηχομόνωση που προσφέρει ένα ιδιαίτερα πολιτισμένο ταξίδι, με το κιβώτιο X-Tronic περνάμε σε ένα άλλο επίπεδο. Αυτό κυρίως έχει να κάνει με τον οδηγό, που είναι αυτός που εισπράττει όλα τα καλά αυτού του συγκεκριμένου συστήματος μετάδοσης.
 
Προσέξτε λοιπόν: παρόλο που το κιβώτιο αυτό θεωρητικά και πρακτικά είναι CVT δηλαδή συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, χωρίς τις διατάξεις των γραναζιών που διαμορφώνουν τις φιξαρισμένες «ταχύτητες» (1η, 2α, 3η, 4η κλπ.), προσφέρει μία λειτουργία “d-step” που μοιάζει με αυτήν των σύγχρονων αυτόματων κιβωτίων διπλού συμπλέκτη τύπου DCT, με αποτέλεσμα μία σαφώς πιο έντονη αίσθηση επιτάχυνσης. Αυτό οφείλεται σε μια σειρά βελτιώσεις που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλο ένα νέο σύστημα διπλής αντλίας λαδιού. 
 
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, το X-Tronic είναι απαλλαγμένο από το χαρακτηριστικό μειονέκτημα των CVT, δηλαδή το βουητό που συνοδεύει την άνοδο των στροφών λειτουργίας του κινητήρα όταν ο οδηγός ζητάει «φουλ» επιτάχυνση. Εδώ, στην περίπτωση του Nissan Qashqai 1.3 158 ps X-Tronic που οδηγήσαμε τα πράγματα εκτυλίσσονται πολύ πιο ομαλά, κάποιες φορές μπορεί να νιώθεις ότι πραγματοποιούνται «κλασικές» αλλαγές ταχυτήτων αλλά με ένα πολύ διακριτικό και αθόρυβο τρόπο, ενώ από την άλλη η προσφερόμενη επιτάχυνση σε ένα προσπέρασμα είναι πολύ άμεση – και αυτό έχει να κάνει και με την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του συστήματος.
 
Σημειώστε ότι ο οδηγός έχει και τη δυνατότητα χειροκίνητων-σειριακών αλλάγών σε φιξαρισμένες σχέσεις μετάδοσης, με τη βοήθεια των puddles στο τιμόνι.
 
158 ίπποι για αναβαθμισμένες επιδόσεις
Η κατανάλωση, τώρα, που είδαμε εμείς στο trip computer μπορεί να μην δημιουργεί ρεκόρ οικονομίας, αλλά σίγουρα δεν ήταν υπερβολική για τα δεδομένα της κατηγορίας – κάθε άλλο μάλιστα αφού κυμάνθηκε μεταξύ 9,0 και 10,0 λίτρων/100 χιλιόμετρα, ανάλογα τις συνθήκες κίνησης. Και αυτό πάντα μέσα στο λεκανοπέδιο Αττικής, διότι οφείλουμε να σημειώσουμε ότι στον αυτοκινητόδρομο η κατανάλωση πέφτει εύκολα κάτω από τα 8,0 λίτρα/100 χλμ. ή ακόμα και κάτω από τα 7,0 λίτ./100 χλμ. εφόσον ο οδηγός κινηθεί με σύνεση.
 
Σημειώστε ότι το αυτόματο κιβώτιο πηγαίνει πακέτο με την ισχυρότερη έκδοση του εφοδιασμένου με ήπια υβριδική τεχνολογία 1.3 DiG-T υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα που αποδίδει 158 ίππους και προσφέρει αναβαθμισμένες επιδόσεις σε σχέση με τον κινητήρα των 140 ίππων της βασικής έκδοσης. Ενώ παράλληλα ο οδηγός έχει τη δυνατότητα επιλογής “drive mode”, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να προσαρμόσει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, επιδρώντας ιδιαίτερα στην απόκριση του κινητήρα στο γκάζι.
 
Nissan Qashqai: σταθερή αξία
Από κει και πέρα «αυτόματο» Qashqai διατηρεί όλα τα χαρακτηριστικά τα καλά χαρακτηριστικά του αδελφού “manual” μοντέλου και ως προς την αφθονία των χωρών, και ως προς την ποιότητα κατασκευής και ως προς την εργονομία, αλλά και ως προς τα δυναμικά του χαρακτηριστικά, τα οποία του επιτρέπουν να κινείται γρήγορα και με ασφάλεια.
 
Θυμίζουμε, λοιπόν, ότι το μεταξόνιο του αυτοκινήτου έχει αυξηθεί κατά 20 mm με το συνολικό του μήκος να αυξάνεται κατά 35 mm, στοιχείο που επέτρεψε να φτάσει ο χώρος για τα γόνατα για τους πίσω επιβάτες τα 608 mm, ενώ ο χώρος κεφαλής, εμπρός και πίσω, έχει και αυτός αυξηθεί κατά 15 mm. Και όπως είχαμε γράψει και στην αρχική παρουσίαση του νέου Nissan Qashqai, ο “μαγικός” αριθμός 3 (τρία) δίνει το παρών στο εσωτερικό ποικιλοτρόπως, αφού η αύξηση του διαθεσίμου μήκους για τα γόνατα των πίσω επιβατών αγγίζει τα 3 εκατοστά (για την ακρίβεια: 28 mm), ενώ τον αριθμό 3 τον συναντάμε και πάλι, στην αύξηση του πλάτους αυτή τη φορά, αφού αυτό έχει αυξηθεί κατά 32 mm.
 
Αυτά θα μπορούσε να πει κανείς είναι τα δώρα που προσέφερε η πλατφόρμα CMF-C στο νέο ιαπωνικό SUV του οποίου το αμάξωμα όχι μόνο είναι ελαφρύτερο κατά 60 κιλά από το προηγούμενο – καλό, δοκιμασμένο και εμπορικά άκρως επιτυχημένο – μοντέλο, αλλά και κατά 41% πιο άκαμπτο. Η αυξημένη στρεπτική ακαμψία είναι αυτή που επέτρεψε στην ανάρτηση να λειτουργεί με υψηλότερη ακρίβεια, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα ένα πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης, με καλύτερη αίσθηση για τον οδηγό.
 
Στο ερώτημα ποιο Qashqai θα επιλέγαμε, μεταξύ αυτόματου και χειροκίνητου, η απάντηση είναι προφανώς μία – και χωρίς κανένα δισταγμό: μα φυσικά το αυτόματο. Γιατί μπορεί να κοστίζει κάτι παραπάνω σε σχέση με το «απλό» μοντέλο αλλά είναι βέβαιο ότι αξίζει τον κόπο. Σημειώστε, τέλος, ότι για αυτούς που τα θέλουν όλα το Nissan Qashqai 1.3 158 ps X-Tronic είναι διαθέσιμο και με κίνηση στους 4 τροχούς!
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ