Η Nissan γιορτάζει 35 χρόνια κατασκευαστικής δραστηριότητας στο Sunderland, με το ειδικά διασκευασμένο 100% ηλεκτρικό Bluebird, που πήρε το όνομα Nissan Newbird, με τεχνολογία δανεισμένη από το ήδη δημοφιλές πλήρως ηλεκτρικό Nissan LEAF.

Ads

Σηματοδοτώντας τα 35 χρόνια στην κατασκευή οχημάτων στο εργοστάσιο του Sunderland, η Nissan προχώρησε σε μια πολύ ειδική μετατροπή του Nissan Bluebird, του πρώτου αυτοκινήτου που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου, το 1986.
 
Ονομάζεται “Newbird” και είναι ένα μοναδικό πρωτότυπο αυτοκίνητο που τροφοδοτείται από το 100% ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης ενός Nissan LEAF, του πρωτοποριακού EV μαζικής παραγωγής που ξεκίνησε την παγκόσμια τάση προς την ηλεκτροκίνηση.
 
Το “Newbird” συμπυκνώνει 35 χρόνια κατασκευαστικής κληρονομιάς στο Sunderland, καθώς η Nissan επιταχύνει προς ένα ηλεκτρισμένο μέλλον μέσω του Ambition 2030, του μακροπρόθεσμου πλάνου της για την ενίσχυση της κινητικότητας και όχι μόνο.
 
Nissan ‘Newbird’
Το Nissan Bluebird τροποποιήθηκε εκτενώς για να ενσωματώσει το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης του LEAF. Ο αρχικός κινητήρας βενζίνης και το κιβώτιο ταχυτήτων αφαιρέθηκαν και τοποθετήθηκε ένας ηλεκτροκινητήρας από LEAF, ένας μετατροπέας και μια μπαταρία 40 kWh, με τις μονάδες της μπαταρίας κατανεμημένες μεταξύ της θέσης του κινητήρα και του πορτμπαγκάζ, για βελτιστοποιημένη κατανομή βάρους.
 
Έγιναν αναβαθμίσεις και τροποποιήσεις στα συστήματα υδραυλικού τιμονιού, πέδησης και θέρμανσης για να μπορούν να τροφοδοτούνται με ηλεκτρική ενέργεια. Τοποθετήθηκε επίσης ειδικά προσαρμοσμένη ανάρτηση, για να υποστηρίξει το πρόσθετο βάρος από τις συστοιχίες των μπαταριών.
 
Ως ένα “νεύμα” στις ηλεκτρικές αναβαθμίσεις του αυτοκινήτου, το αυθεντικό σήμα της Nissan στο καπό, διαθέτει οπίσθιο φωτισμό LED.
 
Το αυτοκίνητο επαναφορτίζεται μέσω της αρχικής θύρας πλήρωσης καυσίμου, που πλέον παρέχει πρόσβαση στη θύρα φόρτισης. Η μπαταρία μπορεί να επαναφορτιστεί με ισχύ έως και 6,6 kW και ο αρχικός πίνακας οργάνων του οδηγού έχει συνδεθεί στο σύστημα EV για να μπορεί ο μετρητής καυσίμου να δείχνει την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας.
 
Αν και δεν έχει έγκριση Τύπου, η αυτονομία του οχήματος από μία μόνο φόρτιση υπολογίζεται σε περίπου 210 χιλιόμετρα (λαμβάνοντας υπόψη διάφορους περιβαλλοντικούς παράγοντες και το στυλ οδήγησης) με το 0-100 χλμ/ώρα να έρχεται σε λιγότερο από 15 δευτερόλεπτα.
 
Για το εξωτερικό του οχήματος, η Nissan Design Europe, με έδρα το Λονδίνο, δημιούργησε ένα νέο γραφικό μοτίβο εμπνευσμένο από σχεδιαστικά στοιχεία της καταναλωτικής τεχνολογίας της δεκαετίας του 1980, σε συνδυασμό με την αισθητική του 21ου αιώνα.
 
Η διαχείριση του έργου μετατροπής έγινε από την Kinghorn Electric Vehicles, μια οικογενειακή εταιρεία με έδρα το Durham της Βορειοανατολικής Αγγλίας (μόλις 24 χιλιόμετρα από το εργοστάσιο του Sunderland). Η Kinghorn EV ειδικεύεται στη μετατροπή κλασικών αυτοκινήτων σε πλήρως ηλεκτρικά χρησιμοποιώντας κινητήρες, μετατροπείς και μπαταρίες από μεταχειρισμένα Nissan LEAF.
 
Nissan Sunderland: Τότε, τώρα και αύριο
 
Το εργοστάσιο του Sunderland εγκαινιάστηκε επίσημα τον Σεπτέμβριο του 1986 και λειτουργεί από τότε. Η συνολική παραγωγή από το 1986 έως σήμερα ξεπερνά τα 10,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα.
 
Ο αριθμός του προσωπικού που απασχολείται στο εργοστάσιο του Σάντερλαντ αυξήθηκε από 430 το 1986, σε 6.000. Αξίζει να σημειωθεί ότι εξακολουθούν να εργάζονται ακόμα και σήμερα στο Nissan LEAF, 19 άτομα που ξεκίνησαν το 1986.
 
Το πρώτο αυτοκίνητο από τη γραμμή παραγωγής του Sunderland το 1986, το Bluebird Job 1, είναι το κεντρικό έκθεμα ενός τοπικού μουσείου που θυμίζει τη σημασία αυτού του πρώτου οχήματος για την περιοχή.
 
Η παραγωγή του Bluebird ανήλθε συνολικά σε 187.178 μονάδες από το 1986 έως το 1990. Όταν η παραγωγή αυξήθηκε, χρειάζονταν πάνω από 22 ώρες για να κατασκευαστεί κάθε Bluebird. Τώρα, 35 χρόνια αργότερα, η εξαιρετική βελτίωση στην τεχνολογία κατασκευής μείωσε τον χρόνο παραγωγής σε 10 ώρες για το Nissan LEAF και έχουν κατασκευαστεί πάνω από 200.000 μονάδες του αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου.
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ