Το Nissan Juke, το δημοφιλές crossover με το σπορ design εμπλουτίζει τη γκάμα του με μία εντελώς καινούρια και επί της ουσίας διαφοροποιημένη υβριδική έκδοση η οποία αναμένεται να προσφέρει καλύτερες επιδόσεις, συνδυασμένες μάλιστα με μειωμένες εκπομπές ρύπων και χαμηλότερη κατανάλωση.

Ads

Εφοδιασμένο με ένα νέο υβριδικό σύστημα κίνησης που η μαμά εταιρία χαρακτηρίζει ως “πολυτροπικό” θα είναι το νέο Nissan Juke Hybrid, το οποίο θα προσφέρει εκκίνηση αμιγώς με ηλεκτρική ενέργεια, αποτελεσματική ανάκτηση ενέργειας για την μπαταρία υψηλής απόδοσης κατά το φρενάρισμα και εν τέλει εξαιρετική απόδοση – και κατά συνέπεια ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Αποτελεσματικό κινητήριο σύνολο
Το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης του Nissan Juke αποτελείται από έναν νέας γενιάς κινητήρα εσωτερικής καύσης ειδικά σχεδιασμένο για «υβριδική» χρήση, ο οποίος αποδίδει ισχύ 69 kW (94 ίππους) και μέγιστη ροπή 148 Nm.

Ο κύριος ηλεκτροκινητήρας του συστήματος προέρχεται από τη Nissan και αποδίδει ισχύ 36 kW (49 ίππους) και μέγιστη ροπή 205 Nm, ενώ η μίζα/γεννήτρια υψηλής τάσης των 15 kW, μαζί με τον μετατροπέα και την υδρόψυκτη μπαταρία 1,2 kWh, καθώς και το καινοτόμο κιβώτιο ταχυτήτων προέρχονται από τη Renault. Το αποτέλεσμα είναι ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης όχι μόνο με ισχύ αυξημένη κατά 25% σε σχέση με την υπάρχουσα βενζινοκίνητη έκδοση, αλλά και με κατανάλωση καυσίμου χαμηλότερη κατά έως και 40% στον αστικό κύκλο και έως 20% στον αντίστοιχο μικτό.

Ads

Ευφυές αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων
Το κλειδί της επιτυχίας κάτω από το εμπρός καπό του Nissan Juke Hybrid είναι ένα προηγμένο κιβώτιο ταχυτήτων χαμηλής τριβής που παρέχει βέλτιστη χρήση της ισχύος πρόωσης, είτε αυτή προέρχεται από τον ηλεκτροκινητήρα, είτε από τον βενζινοκινητήρα, είτε και από τους δύο.

Για τη μείωση της τριβής, αυτό το κιβώτιο ταχυτήτων – το οποίο δεν χρησιμοποιεί συμπλέκτη – χρησιμοποιεί ειδικούς συμπλέκτες προσφέροντας 4 σχέσεις μετάδοσης (ταχύτητες) για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και τις δύο ταχύτητες για τον ηλεκτροκινητήρα. Όλες οι εκκινήσεις του οχήματος είναι αμιγώς ηλεκτρικές και οι 2 κινητήρες EV χρησιμοποιούνται σε συνδυασμό για τον συγχρονισμό των ταχυτήτων, παρέχοντας μια ομαλή επιτάχυνση.

Το κιβώτιο ταχυτήτων ελέγχεται από έναν προηγμένο αλγόριθμο, που διαχειρίζεται τις αλλαγής ταχυτήτων, την επαναφόρτιση της μπαταρίας (ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση), καθώς και εναλλαγή της λειτουργίας μεταξύ σειριακής υβριδικής και παράλληλης υβριδικής. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης μπορεί να λειτουργήσει λοιπόν με όλους τους δυνατούς τύπους υβριδισμού (σε σειρά, παράλληλα, σειριακά-παράλληλα) σύμφωνα με τις απαιτήσεις των συνθηκών κίνησης, απρόσκοπτα και χωρίς καμία επέμβαση του οδηγού.
 
Έως και 80% ηλεκτρική λειτουργία
Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, οι μηχανικοί της εταιρίας πέτυχαν να κινηθεί το Nissan Juke Hybrid ηλεκτρικά, σε αστικές συνθήκες, σε ποσοστό έως και 80%, με σύντομες υβριδικές φάσεις για επαναφόρτιση της μπαταρίας, πριν επιστρέψει στη λειτουργία ηλεκτρικού οχήματος. Το Nissan Juke Hybrid όχι μόνο ξεκινάει 100% σε ηλεκτρική λειτουργία, αλλά μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα έως και 55 χλμ./ώρα σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, ώστε οι οδηγοί να απολαμβάνουν ισχυρή, σταθερή και διαρκή εμπειρία οδήγησης EV.

Το σύστημα έχει την τάση να μεγιστοποιεί αυτόματα την ηλεκτρική λειτουργία, αλλά το Juke Hybrid διαθέτει και έναν αποκλειστικό διακόπτη λειτουργίας ηλεκτρικού οχήματος (EV) που μπορεί να χρησιμοποιηθεί όταν ο οδηγός δεν θέλει να λειτουργεί ο βενζινοκινητήρας, όπως για παράδειγμα σε κατοικημένες περιοχές, σχολεία, χώρους στάθμευσης και σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης. Σημειώστε ότι εφόσον η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας το επιτρέπει, το σύστημα θα αναγκάσει το Juke Hybrid να λειτουργεί μόνο ως ηλεκτρικό όχημα.

Ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα & e-Pedal
Κατά την επιβράδυνση, ο ηλεκτροκινητήρας έχει τη δυνατότητα να λειτουργεί ως γεννήτρια μετατρέποντας την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική ενέργεια, η οποία αποθηκεύεται στην μπαταρία (αναγεννητική πέδηση).

Το Juke Hybrid διαθέτει επίσης έναν επιλογέα τρόπου οδήγησης, που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει τις λειτουργίες Eco/Normal/Sport. Τα συγκεκριμένα προγράμματα οδήγησης, εκτός του ότι αλλάζουν το «βάρος» του τιμονιού, τη λειτουργία του κλιματισμού και την απόκριση του πεντάλ γκαζιού, στην περίπτωση του νέου υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης, αλλάζουν επίσης τη συμπεριφορά της αναγεννητικής πέδησης και την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας. Στη λειτουργία Sport, για παράδειγμα, η αναγέννηση κατά το φρενάρισμα έχει ρυθμιστεί σε υψηλό επίπεδο προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η ηλεκτρική ισχύς για αποτελεσματική επιτάχυνση.

Ενώ όπως συμβαίνει και με το αμιγώς ηλεκτρικό Leaf, το Nissan Juke Hybrid είναι εξοπλισμένο με το σύστημα e-Pedal της Nissan, το οποίο επιτρέπει το φρενάρισμα με τον κινητήρα όταν σηκωθεί το πόδι του οδηγού από το γκάζι (επιβράδυνση έως 0,15 g). Το πρόσθετο φρενάρισμα από τον οδηγό μπορεί μερικές φορές να είναι απαραίτητο για την επιβράδυνση και απαιτείται για να επιτευχθεί πλήρης στάση (η λειτουργία auto hold μπορεί να επιλεγεί για ευκολία).

Τα παραπάνω συνοδεύονται από μικρές αλλαγές, όπως η διχτυωτή γρίλια στη μάσκα, το νέο λογότυπο της Nissan και οι νέες δίχρωμες ζάντες αλουμινίου 17″.
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ