Πριν ακόμα οριστικοποιηθεί το αποτέλεσμα των προεδρικών εκλογών στις ΗΠΑ και ενώ ολόκληρη η υφήλιος παρακολουθούσε έκπληκτη τον απερχόμενο πρόεδρο, Ντόναλντ Τραμπ, να δηλώνει ότι αυτός είναι ο νικητής, ο CEO της Volkswagen, Herbert Diess, δεν δίσταζε να δηλώσει ότι η νίκη του Μπάιντεν θα βοηθούσε τη διάδοση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Και βέβαια υπάρχει ένα πλήθος στοιχείων που δείχνει ότι τα πράγματα θα είναι καλύτερα για την μηδενικών ρύπων κινητικότητα με δημοκρατικό πρόεδρο…

Ads

Τη σχέση που έχει ο Τραμπ – και – με την προστασία του περιβάλλοντος μόνο καλή δεν τη λες. Είναι γνωστό ότι επί των ημερών του οι ΗΠΑ εγκατέλειψαν επίσημα τη Συμφωνία του Παρισιού, το σύμφωνο του 2015 μεταξύ 197 χωρών για την αντιμετώπιση της υπερθέρμανσης της Γης που είχε στόχο να συγκρατηθεί η αύξηση της μέσης θερμοκρασίας «πολύ κάτω» από τους 2οC και να συνεχιστούν οι προσπάθειες για τον περιορισμό της στον 1,5°C. Από την άλλη μεριά έχουμε την προεκλογική δέσμευση του νεοεκλεγέντος δημοκρατικού προέδρου Τζο Μπάιντεν ότι οι ΗΠΑ θα επανέλθουν στη Συμφωνία του Παρισιού την ίδια μέρα που θα εγκατασταθεί στον Λευκό Οίκο, δηλαδή την Πέμπτη 20 Ιανουαρίου του 2021.

Οπότε τα όσα είπε λοιπόν προ ημερών μιλώντας μέσω διαδικτύου σε εκπομπή στο Bloomberg για τον Τζο Μπάιντεν ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen είναι παραπάνω μόνο έκπληξη δεν προκαλούν: «Ένα δημοκρατικό πρόγραμμα θα ήταν πιο ευθυγραμμισμένο με την παγκόσμια στρατηγική μας για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής ώστε να περάσουμε στην ηλεκτροκίνηση. Οι Ηνωμένες Πολιτείες, όσον αφορά το μερίδιο αγοράς, είναι η πιο αδύναμη περιοχή στον κόσμο.»

Απολύτως κατανοητή η προτίμηση του Herbert Diess καθώς είναι γνωστό ότι μεγάλη γερμανική εταιρία της οποίας ηγείται βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε φάση ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης με ταχείς ρυθμούς, διαθέτοντας ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη, την Κίνα και – φυσικά – τις ΗΠΑ. Και ενώ είναι γνωστό ότι ο απερχόμενος πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ είναι, εκτός των άλλων, και δηλωμένος αρνητής του φαινομένου του θερμοκηπίου, ενώ ο νεοεκλεγείς Μπάιντεν, από την άλλη, έχει σχέδιο για την προώθηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων το οποίο περιλαμβάνει σημαντικές επενδύσεις για την υποδομή φόρτισης και την ανανέωση του στόλου των κρατικών οχημάτων με ηλεκτρικά οχήματα, προκειμένου να ακριβώς να αυξηθεί το ποσοστό των μηδενικών ρύπων οχημάτων που κυκλοφορούν στις ΗΠΑ.

Ads

H επέκταση και διεύρυνση των επιδοτήσεων για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων είναι ένα από τα καλά που όλοι στις ΗΠΑ αναμένουν ότι θα φέρει η προεδρία Μπάιντεν.

Τα σχέδια του Μπάιντεν περιλαμβάνουν επίσης “τουλάχιστον 500.000 δημόσιους σταθμούς φόρτισης από ακτή σε ακτή”, μέσω της συνεργασίας με τις ομοσπονδιακές και τις τοπικές αρχές. Ενώ η ειδική ομάδα του Μπάιντεν έχει σκοπό να «αναπτύξει μια εθνική στρατηγική για την εξάλειψη της ενεργειακής φτώχειας, συμπεριλαμβανομένης της έλλειψης πρόσβασης στην ηλεκτρική ενέργεια σε αγροτικές περιοχές, και τη μείωση των ανισοτήτων στον ενεργειακό τομέα» – κάτι που εκτιμάται ότι θα οδηγήσει στο να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στη φόρτιση και την πρόσβαση σε καθαρή ενέργεια σε άτομα που διαφορετικά θα είχαν μείνει «εκτός».

Το επιτελείο του Μπάιντεν σκοπεύει επίσης να αυξήσει τις επενδύσεις σε κόμβους καινοτομίας και να κινηθεί προς την «επέκταση της ενίσχυσης μικρών κατασκευαστών που επιδιώκουν να αναπτυχθούν και να συνδεθούν με τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού». Κάτι τέτοιο θα βοηθούσε ιδιαίτερα μικρές αμερικανικές εταιρίες όπως οι Lucid, Rivian και Lordstown που ετοιμάζονται να μπουν στην αγορά με μοντέλα υψηλής τεχνολογίας, ανταγωνιστικά της “κραταιάς” Tesla.

Όσον αφορά το αυξημένο ενδιαφέρον της Volkswagen, τώρα, για την έκβαση του εκλογικού αποτελέσματος, αυτό εξηγείται – εκτός των άλλων – και από το γεγονός ότι στις ΗΠΑ πρόκειται να ξεκινήσει στις αρχές του 2022 η παραγωγή του νέου πλήρως ηλεκτρικού SUV της εταιρίας, ID.4, στο εργοστάσιο της Chattanooga – με τις παραγγελίες για το μοντέλο αυτό να έχουν ήδη ανοίξει από τον Σεπτέμβριο. Σημειώστε επίσης ότι η Volkswagen Group of America έχει την έδρα της στο Herndon της Βιρτζίνια και απασχολεί περίπου 8.000 άτομα στις ΗΠΑ, στο κέντρο παραγωγής στη Chattanooga του Tennessee.

Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ