Θετικότατες ήταν οι εντυπώσεις που μας άφησε η σύντομη οδηγική επαφή με το ανανεωμένο ASX της Mitsubishi, που χάρη στο νέο 1600άρη πετρελαιοκινητήρα του επανέρχεται δριμύτερο με σημαντικές αξιώσεις όχι μόνο στον τομέα οικονομίας/επιδόσεων, αλλά και των δυνατοτήτων κίνησης εκτός δρόμου. Γράφει ο Νίκος Λουπάκης
Το ASX δεν είναι καινούριο, έχει αρκετά χρόνια στην αγορά και χρειάζεται να επιστρατεύσει κανείς την προσοχή του και τη μνήμη του για να εντοπίσει όποιες εξωτερικές ή εσωτερικές διαφορές είναι ορατές με το μάτι. Υπάρχουν τέτοιες, αλλά δεν είναι εκεί η ουσία, οι σημαντικές διαφορές είναι αυτές που δεν φαίνονται έτσι απλά, αλλά που μεταμορφώνουν το μικρομεσαίο τζιποειδές της Mitsubishi.
Είπαμε ήδη για το νέο κινητήρα που αντικαθιστά τον μέχρι σήμερα 1800άρη ντίζελ, που ήταν μονόδρομος για όσους ήθελαν να αποκτήσουν το ASX με σύστημα 4Χ4. Ο νέος κινητήρας έρχεται να μετατοπίσει το όριο κυβισμού για την τετρακίνηση, αφού τα ASX που θα τον φορούν θα προσφέρονται τόσο σε προσθιοκίνητες (FWD) όσο και σε τετρακίνητες (4WD) εκδόσεις. Η σύγχρονη τεχνολογία που ενσωματώνει του επιτρέπει όχι μόνο την κάλυψη των αυστηρών προδιαγραφών ρύπων Euro 6, αλλά και τη μείωση της κατανάλωσης (δεν χρειάστηκε να προσπαθήσουμε για να δούμε καταναλώσεις της τάξης των 7,0 λίτρων/100 χλμ.), ενώ δεν είναι καθόλου αμελητέο προσόν ο περιορισμένος θόρυβος – και εδώ απλώς θα σημειώσουμε ότι αν δεν το ξέρεις δεν καταλαβαίνεις ότι κάτω από το εμπρός καπό βρίσκεται πετρελαιοκινητήρας. Τουλάχιστον όσον αφορά το θόρυβο, γιατί η ροπή γίνεται εύκολα αισθητή, επιτρέποντας να επιταχύνεις εύκολα, με όποια σχέση στο κιβώτιο και αν κινείσαι.
Η ανάρτηση έχει και αυτή προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα: είναι πιο άνετη, πιο μαλακή, χωρίς όμως αυτό το χαρακτηριστικό της να γίνεται ενοχλητικό στην άσφαλτο, ενώ στο χώμα είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεται, εξασφαλίζοντας άφθονη άνεση για τους επιβάτες.
Χώροι για επιβάτες και αποσκευές βρίσκονται σε μια ισορροπία επάρκειας, την ποιότητα την εκτιμούμε θετικά, καθώς στην αναμέτρηση με τις κακοτοπιές της χωμάτινης διαδρομής που ακολουθήσαμε η απουσία οποιουδήποτε τριγμού ήταν χαρακτηριστική και μένει να πούμε ότι θα θέλαμε λίγο χαμηλότερη την τιμή – χωρίς να υπονοούμε όμως ότι το αυτοκίνητο είναι εκτός των ορίων της αγοράς. Σημειώνουμε τέλος ότι το ανανεωμένο ASX διατίθεται και με βενζινοκινητήρα 1.6 /117 ίππων.
Ακολουθεί απόσπασμα από το δελτίο τύπου της αντιπροσωπείας:
Μετά από 5 χρόνια πετυχημένης παρουσίας στην Ευρωπαϊκή και Ελληνική αγορά, το ASX απέκτησε ένα νέο πετρελαιοκινητήρα diesel 1.6 Di-D Euro-6, οποίος αποδίδει 114 ίππους/ 3.600 r.p.m.,με ροπή 270 Nm/1750 r.p.m. και κορυφαία κατανάλωση μόλις 4,6 l/100 km
Το ανανεωμένο ASX αποτελεί μία ολοκληρωμένη πρόταση στη δυναμική κατηγορία των μικρομεσαίων crossover προσφέροντας τώρα μία γκάμα δύο κινητήρων στα 1.600 κυβ. εκ. του γνωστού βενζινοκινητήρα της Mitsubishi Motors 1.600 cc MIVEC με 117Hp/6.000 rpm και του νέου πετρελαιοκινητήρα 1.600 cc.
Το ανανεωμένο ASX έχει δεχτεί και πλήθος αλλαγών στην εσωτερική σχεδίαση της καμπίνας των επιβατών με έμφαση στην άνεση και την πολυτέλεια των επιβατών. Μερικά από τα χαρακτηριστικά του εξοπλισμού που είναι εξοπλισμένο ανάλογα με την έκδοση για να διευκολύνουν την άνεση και την ασφάλεια των επιβατών είναι: Active Stability & Traction Control (ASTC), ABS με EBD & Brake Assist, Hill Start Assist (HSA), ESS (Emergency Stop Signal), Αερόσακοι εμπρός, πλευρικοί, οροφής και αερόσακος γονάτου οδηγού, Σύστημα ανίχνευσης και πίεσης των ελαστικών, Σύστημα κινητού τηλεφώνου Bluetooth με φωνητικές εντολές και χειριστήρια στο τιμόνι, Ελαστικά 225/55 R18 με ζάντες αλουμινίου νέου σχεδιασμού, Πανοραμική γυάλινη οροφή με εσωτερικό φωτισμό LED, Μπάρες οροφής, Κεντρικός καθρέπτης με αυτόματο υποφωτισμό κ.ά.
Το ανανεωμένο ΑSX είναι άμεσα διαθέσιμο μέσα από το δίκτυο των Επισήμων Εμπόρων Mitsubishi Motors της εταιρείας της εταιρείας Αδελφοί Σαρακάκη Α.Ε.Β.Μ.Ε.στις παρακάτω εκδόσεις και τιμές:
Ο εξοπλισμός της έκδοσης Inform που είναι διαθέσιμη με τον βεζινοκινητήρα 1.6lt 4X2 περιλαμβάνει: Active Stability & Traction Control (ASTC), ABS με EBD & Brake Assist, Hill Start Assist (HSA), ESS (Emergency Stop Signal), Αερόσακοι εμπρός, πλευρικοί, οροφής και αερόσακος γονάτου οδηγού, Ηλεκτρικοί θερμ. εξωτ. καθρέφτες και εξωτ. χειρολαβές θυρών στο χρώμα του αμαξώματος, Υψηλής αντίθεσης οθόνη υγρών κρυστάλλων με πολλαπλές ενδείξεις, Κεντρική κονσόλα τύπου carbon, Κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος, Air Condition •Ηχοσύστημα R/CD, είσοδος για Audio – AUX, 4 ηχεία, Ελαστικά 215/70 R16 με καλύμματα τροχών, Σύστημα ανίχνευσης και πίεσης των ελαστικών.
Ο εξοπλισμός της έκδοσης Invite Plus, που είναι διαθέσιμη σε 1,6lt petrol 4x2 & 1,6lt και diesel 4x2 & 4x4 περιλαμβάνει: Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης, με επιλογές 2WD-4WD και λειτουργία κλειδώματος 4WD (μόνο εκδόσεις 4WD), Δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, Αυτόματος κλιματισμός, Cruise control με χειριστήρια στο τιμόνι, Ηχοσύστημα R/CD με χειριστήρια στο τιμόνι & 6 ηχεία, θύρα USB, Αισθητήρας φώτων & βροχής, Day Running Lights, Μπροστινή γρίλια με επιχρωμιωμένο πλαίσιο, Προβολείς ομίχλης εμπρός με επιχρωμιωμένο πλαίσιο, Πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, Πίνακας οργάνων υψηλής αντίθεσης με έγχρωμη οθόνη LCD πολλαπλών ενδείξεων, Κεντρική κονσόλα με υλικό gloss black και ασημί λεπτομέρειες, Υφασμάτινο κεντρικό ρυθμιζόμενο υποβραχιόνιο εμπρός, Κεντρικό υποβραχιόνιο με ποτηροθήκες στο πίσω κάθισμα, Ντουλαπάκι με θερμαινόμενη/ψυχόμενη θέση, Ελαστικά 215/70 R16 με ζάντες αλουμινίου, Πλάτη πίσω καθισμάτων διαιρούμενη κατά 60:40
Τέλος η κορυφαία έκδοση του ASX Intense Panorama που είναι διαθέσιμη μόνο με τον πετρελαιοκινητήρα 1,6 Di–D 4WD περιλαμβάνει επιπλέον: Σύστημα λειτουργίας χωρίς κλειδί (KOS / 2WD), Φιμέ πίσω τζάμια (παράθυρα, φινιστρίνι και πίσω πόρτα), Ηλεκτρ. θερμ. & αναδιπλούμενοι καθρέφτες στο χρώμα του αμαξώματος με ενσωματωμένο φλας, Σύστημα κινητού τηλεφώνου Bluetooth με φωνητικές εντολές και χειριστήρια στο τιμόνι, Ελαστικά 225/55 R18 με ζάντες αλουμινίου νέου σχεδιασμού, Πανοραμική γυάλινη οροφή με εσωτερικό φωτισμό LED, Μπάρες οροφής, Κεντρικός καθρέπτης με αυτόματο υποφωτισμό
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
– Μήκος: 4,295 mm (ίδιο με του MY12)
– Πλάτος: 1,770 mm
– Ύψος: 1,625 mm (με ράγες οροφής)
– Μεταξόνιο: 2,670 mm
Κινητήρες | Κιβώτιο | AS&G* | 2WD ή 4WD* |
1.6 Βενζίνης Ø 86 kW (117 ps) @ 6.000 rpm Ø 154 Nm @ 4.000 rpm Ø CO2 Από 131 g/km 1.6Di–D Ø 84 kW (114 ps) @ 3.600 rpm Ø 270 Nm @ 1.750 rpm Ø CO2Από 119 g/km |
5 M/T 6 M/T |
διατίθεται διατίθεται |
2WD 2WD ή 4WD |
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >