Η νέα γενιά του Peugeot 308 χτυπά την πόρτα του Έλληνα καταναλωτή. Μετά από 15 χρόνια στην αγορά που απέφεραν 7.000.000 πωλήσεις και ένα πλήθος βραβείων, ανάμεσά τους και αυτό του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2014, το μικρομεσαίο Peugeot επανέρχεται με ένα εντελώς νέο μοντέλο που αναπόφευκτα είναι εξοπλισμένο με μια ευρεία γκάμα προηγμένων τεχνολογιών υποστήριξης του οδηγού και προσφέρεται όχι μόνο με κινητήρες βενζίνης και ντίζελ, αλλά και σε plug in υβριδικές εκδόσεις.

Ads

Το πόσο διαφορετικό είναι το νέο Peugeot 308 από τον προκάτοχό του είναι κάτι που το καταλαβαίνεις πολύ εύκολα, ακόμα και αν δεν είσαι από τους πιο φανατικούς του χώρου του αυτοκινήτου. Το μικρομεσαίο Peugeot απέκτησε μια σαφώς πιο δυναμική/επιθετική εμφάνιση χάρη στη νέα του αιχμηρή σχεδίαση, που είναι βέβαια ενταγμένη στο νέο εταιρικό προφίλ της Peugeot, όπως το έχουμε δει να διαμορφώνεται τα τελευταία χρόνια. Στη διαμόρφωση του αιχμηρού αυτού design το δικό της ρόλο παίζει η μεταβολή των διαστάσεων του αυτοκινήτου, που τώρα έχει χαμηλώσει και έχει γίνει πιο «σφηνοειδές», αφού το μήκος του φτάνει τώρα τα 4,36 μέτρα, έχοντας μεγαλώσει κατά 11,0 ολόκληρα εκατοστά, ενώ το ύψος του είναι μικρότερο κατά 2,0 εκ. σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.

Δεν είναι όμως αυτές οι μοναδικές διαστάσεις του Peugeot 308 που έχουν μεταβληθεί. Έχει αυξηθεί επίσης και το μεταξόνιο κατά 55 χιλιοστά (και φτάνει τώρα τα 2.675 mm), γεγονός πού οδήγησε στην άκρως αισθητή αύξηση των χωρών για τους επιβάτες – ιδιαιτέρως τους πίσω. Μεγαλύτερο είναι επίσης και το πορτμπαγκάζ του οποίου η χωρητικότητα φτάνει τώρα τα 412 λίτρα.

Παράπλευρο όφελος της νέας σχεδίασης και των νέων αναλογιών που χαρακτηρίζουν το αμάξωμα του του νέου Peugeot 308 είναι η βελτιωμένη αεροδυναμική. Ο χαμηλός συντελεστή οπισθέλκουσας Cx=0,28 και η σχετικώς περιορισμένη μετωπική επιφάνεια SCx=0,62m2 αποτελούν χαρακτηριστικά που βοηθούν το νέο μικρομεσαίο Peugeot να επιτυγχάνει μια γενικότερη αύξηση της απόδοσης που χαρακτηρίζει τα νέα συστήματα κίνησης με τα οποία εφοδιάζεται.

Ads

Αποδοτικά συμβατικά και υβριδικά συστήματα κίνησης
Μπορεί η ηλεκτροκίνηση να επελαύνει, ωστόσο η αγορά ακόμα στηρίζεται και θα στηρίζεται για πολλά χρόνια, στα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης – είτε πρόκειται για «συμβατικά», είτε για ελαφρώς εξηλεκτρισμένα (mild hybrid) είτε για μοντέλα με επαναφορτιζόμενα υβριδικά συστήματα (plug in hybrid). Στην περίπτωση του νέου Peugeot 308 οι Γάλλοι επέλεξαν να προσφέρουν μια πλήρη γκάμα από αποδεδειγμένα αποτελεσματικούς και αξιόπιστους κινητήρες βενζίνης και ντίζελ, αλλά και μία μικρότερη γκάμα υβριδικών μοντέλων.

Έχουμε λοιπόν επί της ουσίας δύο κινητήρες εσωτερικής καύσης προδιαγραφών Euro 6, σε δύο επίπεδα ισχύος ο καθένας, με εκπομπές CO₂ από 114 g/km – κάτι που συνεπάγεται για κάποιες εκδόσεις του νέου 308 καθημερινή κυκλοφορία στον δακτύλιο της Αθήνας. Πρόκειται για τους 3-κύλινδρους βενζινοκινητήρες 1,2 λίτρων PureTech με 110 και 130 ίππους και τους 4-κύλινδρους ντίζελ 1,5 λίτρου BlueHdi με 130 ίππους (οι εκδόσεις των 130 ίππων είναι διαθέσιμες και 8-άρι αυτόματο κιβώτιο) που κινούν όπως είναι φυσικό τους εμπρός τροχούς.
Από την άλλη, και έχοντας το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον, η Peugeot προσφέρει στο λανσάρισμά του, το νέο 308 σε δύο Plug In υβριδικές εκδόσεις με κίνηση επίσης στους εμπρός τροχούς. Πρόκειται για τις:
•             HYBRID 180 e-EAT8, με βενζινοκινητήρα PureTech 150hp (110kW) και ηλεκτροκινητήρα 81 kW, συνδυασμένο με το αυτόματο κιβώτιο e-EAT8 / με εκπομπές C0₂ 25 g/Km
•             HYBRID 225 e-EAT8 με βενζινοκινητήρα PureTech 180 hp (132 kW) και ηλεκτροκινητήρα επίσης 81 kW συνδυασμένο με το κιβώτιο e-EAT8 / με εκπομπές C0₂ 26 g/km

Για κίνηση αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα η εργαστηριακή αυτονομία (βάσει του πρωτοκόλλου δοκιμών WLTP), είναι της τάξης των 70 χιλιομέτρων και στις δύο περιπτώσεις. Ενώ η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 12,4 kWh καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 km για το 70% της αποθηκευτικής της ικανότητας. Σημειώστε ότι για να φορτίσετε τη μπαταρία αυτή θα χρειαστείτε από περίπου δύο έως επτά ώρες ανάλογα με τον τρόπο που θα επιλέξετε. Οι εκτιμώμενοι χρόνοι για πλήρη φόρτιση είναι οι παρακάτω:
•             με Wall Box (32A) 7,4 kW: 1,0 ώρα και 55’ με μονοφασικό ενσωματωμένο φορτιστή (7,4 kW),
•             με σύνδεση σε ενισχυμένη παροχή (16A): 3,0 ώρες και 50’ με τον μονοφασικό ενσωματωμένο φορτιστή (3,7 kW),
•             με σύνδεση σε συμβατική παροχή (8A): 7,0 ώρες και 5’ με τον μονοφασικό ενσωματωμένο φορτιστή (3,7 kW).

Το πρόσωπο της υψηλής τεχνολογίας
Θέλοντας να προσφέρει στο νέο της μοντέλο τη δυνατότητα να διακριθεί στον τομέα της ασφάλειας, η Peugeot φρόντισε να το εξοπλίσει με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στον τομέα των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Έχουμε λοιπόν στο νέο Peugeot 308 μια πληρέστατη γκάμα τέτοιων βοηθημάτων, στην οποία περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων το Adaptive Cruise control με λειτουργία Stop and Go (στο αυτόματο κιβώτιο EAT8), το Lane Positioning Assist (ενεργή υποβοήθηση διατήρησης του αυτοκινήτου στη λωρίδα κυκλοφορίας), το Lane Change Assist (σύστημα ελέγχου τυφλής γωνίας εκτεταμένης εμβέλειας) και το Rear Cross Traffic Alert (σύστημα ελέγχου οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας – κάτι που είναι ιδιαίτερα χρήσιμο κατά την έξοδο από κάθετη θέση στάθμευσης με την όπισθεν).

Το νέο Peugeot 308 διαθέτει επίσης και αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης που αναγνωρίζει πεζούς και ποδηλάτες, τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα, και παραμένει ενεργό σε ταχύτητες από 7 έως 140 km/h (ανάλογα με την έκδοση), συνδυασμένο με προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης.

Αυτή η υψηλού επιπέδου τεχνολογία αντανακλάται και στην αισθητική του εσωτερικού που θα λέγαμε ότι αναπόφευκτα περιλαμβάνει το χαρακτηριστικό ταμπλό τύπου i-cockpit που αποτελεί πλέον σήμα-κατατεθέν της Peugeot. Έχουμε λοιπόν και πάλι την ιδιαίτερη θέση οδήγηση με το μικρό τιμόνι που δίνει στον οδηγό την αίσθηση του πηδαλίου αεροσκάφους, ενώ τα όργανα ελέγχου είναι τοποθετημένα ψηλά και οδηγός τα βλέπει όχι μέσα από τη στεφάνη του τιμονιού, αλλά πάνω από αυτήν. Σημειώστε ότι ο πλήρως διαμορφώσιμος και παραμετροποιήσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων ενσωματώνει διάφορες μορφές απεικόνισης (πλοήγηση TomTom, Radio/Media, οδηγικά βοηθήματα, ροή ενέργειας κλπ.).

Στα νέα στοιχεία που συνοδεύουν αυτό το hi-tech εσωτερικό περιλαμβάνονται και οι διαμορφώσιμοι διακόπτες αφής “i-toggles” (ξεκινώντας από την έκδοση Allure), που παρέχουν τη δυνατότητα ρύθμισης του συστήματος κλιματισμού, των επαφών του τηλεφώνου και των σταθμών του ραδιοφώνου. Ενώ ατμοσφαιρικός LED φωτισμός δίνει την επιλογή 8 αποχρώσεων με τον κρυφό φωτισμό πίσω από την κεντρική οθόνη να φωτίζει τη βασική διακόσμηση μέχρι τα πάνελ των θυρών, τα οποία ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, μπορεί να είναι από αφρώδες υλικό, ύφασμα ή Alcantara® ή να διαθέτουν διακόσμηση αλουμινίου.

Από 19.900 ευρώ
Το νέο Peugeot 308 κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Mulhouse, στη Γαλλία, και είναι ήδη διαθέσιμο στην Ελλάδα. Οι τιμές των βασικών εκδόσεων περιέχουν και το όφελος της προωθητικής ενέργειας λανσαρίσματος που προσφέρει η αντιπροσωπεία, προϊδεάζοντας για έναν συνολικά ενδιαφέροντα τιμοκατάλογο:
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ