Για το νέο Kia Sportage, ο πρώτος χαρακτηρισμός που σου έρχεται στο μυαλό είναι η τετριμμένη «ολική επαναφορά». Είναι ένα εντελώς νέο μοντέλο, ένα υπερσύγχρονο SUV, με μοντέρνα σχεδίαση που προσφέρει αφειδώς πλήθος βοηθημάτων υψηλής τεχνολογίας, πολλαπλές επιλογές κινητήρων, άφθονους χώρους και μια ποιότητα που επιβεβαιώνεται από την επταετή εγγύηση της Kia. Όλα αυτά τα ωραία ξεκινούν από τα 29.990 ευρώ.

Ads

Το πόσο έχει αλλάξει το Kia Sportage στις σχεδόν τρεις δεκαετίες που δίνει το παρών στο χώρο του αυτοκινήτου φάνηκε «στο παρεμπιπτόντως», κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής παρουσίασης στους Έλληνες δημοσιογράφους του ειδικού τύπου. Άλλο αυτοκίνητο τότε, άλλη και η ίδια η Kia – και από ένα κλασικό θα έλεγε κανείς τζιπ της εποχής, με κίνηση στους πίσω τροχούς και 4Χ4 κατ’ επιλογήν, φτιαγμένο για να ανταπεξέρχεται στις συνθήκες του off road, φτάσαμε στο σημερινό, κατά κύριο λόγο προσθιοκίνητο και εξηλεκτρισμένο SUV, με την ελαφρώς φουτουριστική και… φιλοσοφημένη σχεδίαση που βασίζεται στην «ενότητα των αντιθέτων».

Mild hybrid βενζίνης και diesel, Full Hybrid, Plug in Hybrid
Μεσολάβησαν, είναι αλήθεια, κάμποσες γενιές του μοντέλου (αισίως βρισκόμαστε στην 5η) και κάμποσες αλλαγές των ευρωπαϊκών – και όχι μόνον – προδιαγραφών ρύπων, που έχουν ήδη διαμορφώσει ένα διαφορετικό περιβάλλον για το αυτοκίνητο, υποχρεώνοντάς το να αλλάξει. Ζώντας στο Euro 6 του σήμερα και βαδίζοντας προς το Euro 7 του 2025 το Kia Sportage, που δείχνει και είναι ολοκαίνουριο, πατάει από τη μια στο παρόν και έχει από την άλλη το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον.

Για αυτό και θα το βρείτε και με turbo βενζινοκινητήρες 1.6T 150 και 180 ίππων και με turbodiesel 1.6D 136 ίππων, και σε πλήρως υβριδική HEV (Hybrid Electric Vehicle) έκδοση 230 ίππων που δεν χρειάζεται ποτέ φόρτιση, αλλά και σε μία επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση PHEV (Plug in Hybrid Electric Vehicle) με την κορυφαία ισχύ της γκάμας – 265 PS (που αν τη φορτίζετε καθημερινά μπορεί και να μην χρειάζεται να πηγαίνετε στο βενζινάδικο).

Ads

Και πρέπει να σημειώσουμε στο σημείο αυτό ότι επιλογή της ελληνικής αντιπροσωπείας είναι να φέρει στην Ελλάδα τις αποκλειστικά εξηλεκτρισμένες εκδόσεις του νέου μοντέλου, παρόλο που από το εργοστάσιο βγαίνουν και Sportage χωρίς ίχνος ηλεκτροκίνησης. Κάτι που σημαίνει ότι βενζινοκινητήρες και diesel είναι εφοδιασμένοι με τεχνολογία mild hybrid 48V. Αυτή η τεχνολογία πηγαίνει πακέτο με το ευφυές σύστημα by wire συμπλέκτη με την ονομασία iMT, χάρη στο οποίο ο κινητήρας έχει τη δυνατότητα ακόμα και να σβήνει εν κινήσει, περιορίζοντας την κατανάλωση.

Σημειώνουμε επίσης ότι νέο Kia Sportage είναι διαθέσιμο όχι μόνο σε προσθιοκίνητες, αλλά και σε 4WD εκδόσεις, με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς (αυτόματη/ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση). Τετρακίνηση προσφέρεται και στην περίπτωση του Kia Sportage HEV, το οποίο είναι διαθέσιμο και με κίνηση μόνο εμπρός, ενώ το Kia Sportage PHEV είναι αποκλειστικά τετρακίνητο, καθώς ο ηλεκτροκινητήρας κινεί τους πίσω τροχούς. Είναι επίσης διαθέσιμο όχι μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, αλλά και με αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7DCT.

Η ενότητα των αντιθέτων, η υψηλή τεχνολογία και το Kia Sportage
Στον τομέα του design, τώρα, το πράγμα μιλάει από μόνο του και ενδεχομένως δεν χρειάζονται σχόλια. Είναι το νέο πρόσωπο της Kia, αυτό που είδαμε ήδη στο πλήρως ηλεκτρικό crossover της εταιρίας που είναι ήδη διαθέσιμο στην Ελλάδα, το Kia EV6, είναι επίσης αυτό που θα δούμε και στο νέο Kia Niro σε λίγο καιρό. Είναι αυτή η ενότητα των αντιθέτων που σε μας μεταφράζεται σε κάτι σαν «αναμνήσεις από το μέλλον». Το τελικό αποτέλεσμα είναι πάντως όμορφο, κατά την ταπεινή μας γνώμη, και αυτό αφορά τόσο την εξωτερική εμφάνιση του νέου Kia Sportage, όσο και το εσωτερικό του. Εκεί είναι που συναντά κανείς τη διπλή, κυρτή, ψηφιακή οθόνη, η οποία αποτελείται από το συνδυασμό του ψηφιακού πίνακα οργάνων και της οθόνης αφής για τον έλεγχο του infotainment και άλλων λειτουργιών του αυτοκινήτου.

Και είναι αυτή η διπλή οθόνη που παραπέμπει οδηγό και επιβάτες σε ένα πλήθος βοηθημάτων υψηλής τεχνολογίας, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων σύστημα για αυτόματη διατήρηση του αυτοκινήτου στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας, καθώς και σύστημα για αυτόματο παρκάρισμα με τον οδηγό εκτός αυτοκινήτου.

Και μια και αναφερόμαστε στο εσωτερικό, να πούμε ότι η πέμπτη γενιά του Kia Sportage, όντας μεγαλύτερη σε διαστάσεις από το απερχόμενο μοντέλο (το μήκος για παράδειγμα έχει αυξηθεί κατά 30 mm, φτάνοντας τώρα τα 4.515 mm), προσφέρει ακόμα μεγαλύτερους χώρους και ένα πορτμπαγκάζ με σημαντική αυξημένη χωρητικότητα (591 λίτρα, έναντι 503 του Sportage 4ης γενιάς).

Φτάνοντας στο δια ταύτα, στο τι κοστίζουν όλα αυτά, συναντάμε έναν τιμοκατάλογο που ξεκινά από τα 29.990 ευρώ (βασική έκδοση Dynamic) περιλαμβάνοντας και πέντε χρόνια δωρεάν service – προσφορά λανσαρίσματος της αντιπροσωπείας. Προφανώς οι καιροί έχουν αλλάξει, οι τιμές όλων των εταιριών έχουν ανέβει τον τελευταίο χρόνο, οπότε μέσα σε αυτό το πλαίσιο τοποθετείται και το νέο Kia Sportage, που είναι διαθέσιμο σε τρία επίπεδα εξοπλισμού (Dynamic, Titanium και GT-Line, με την τελευταία να είναι μία «μάρκα μέσα στη μάρκα», καθώς σηματοδοτεί την εμφάνιση μιας ολόκληρης οικογένειας ειδικών εκδόσεων για όλα τα μοντέλα της Kia). Με βάση, λοιπόν, αυτά τα νέα δεδομένα έχουμε έναν τιμοκατάλογο με μία λογική σχέση τιμής/απόδοσης για τον καταναλωτή.
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ