Το νέο Kia Niro είναι ένα εντελώς καινούργιο μοντέλο – ένα crossover, διαθέσιμο και σε πλήρως υβριδικές, και σε plug in hybrid εκδόσεις, αλλά και ως πλήρως ηλεκτρικό, καλύπτοντας με αυτόν τον τρόπο τις απαιτήσεις ενός ευρέος φάσματος υποψηφίων αγοραστών. Ενώ χτισμένο στην 3ης γενιάς πλατφόρμα «K» της Kia, το Niro εξασφαλίζει τη δέουσα άνεση για τον οδηγό τον οποίο υποστηρίζει με ένα ισχυρό πακέτο συστημάτων υποβοήθησης “ADAS”.
  

Ads

Το ολοκαίνουργιο Kia Niro είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία, με τις ευρωπαϊκές παραδόσεις να έχουν προγραμματιστεί για να ξεκινήσουν το τρίτο τρίμηνο του 2022. O τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 33.490 ευρώ για το πλήρως υβριδικό Niro HEV (βασική έκδοση) των 141 ίππων και φτάνει μέχρι τα 42.790 ευρώ για το πλήρως ηλεκτρικό Niro EV των 204 ίππων (πλούσια έκδοση, με υπολογισμένη την κρατική επιδότηση) με τη μπαταρία των 64,8 kWh που προσφέρει αυτονομία 460 χιλιομέτρων.
 

Λεπτομέρειες για το νέο crossover της Kia διαβάζουμε στο σχετικό κείμενο που έδωσε στη δημοσιότητα τη εταιρία:

T ολοκαίνουργιο Kia Niro έχει σχεδιαστεί σε λευκό χαρτί ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις προσδοκίες του σύγχρονου οδηγού και ταυτόχρονα να είναι φιλικό προς το περιβάλλον. Διαθέσιμο με τρία αποδοτικά εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης, με ένα ευρύχωρο εσωτερικό που διακρίνεται για την ευελιξία και τα βιώσιμα υλικά του και την τεχνολογία που έχει σχεδιαστεί για να κάνει συναρπαστική την κάθε στιγμή οδήγησης, το ολοκαίνουργιο Niro είναι μια επιλογή χωρίς συμβιβασμούς για όσους αναζητούν ένα κομψό και πρακτικό κόμπακτ crossover (Compact Crossover Utility Vehicle).
 

Ads

Συνδυάζοντας έξυπνα το στιλ με τη λειτουργικότητα, η Kia λανσάρει ένα ασφαλές, εύχρηστο οικογενειακό crossover που θα ενθαρρύνει περισσότερους οδηγούς για να κάνουν ένα ουσιαστικό βήμα στην εξηλεκτρισμένη κινητικότητα. Οι πλήρως υβριδικές (HEV) και plug-in υβριδικές (PHEV) εκδόσεις του Niro εφοδιάζονται με τον εξαιρετικά αποδοτικό βενζινοκινητήρα Smartstream 1,6 λίτρων GDI της Kia, ενώ το πλήρως ηλεκτρικό Niro EV προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 460 χιλιομέτρων (σε συνδυασμένο κύκλο WLTP).
 

Το Niro χρησιμοποιεί την 3ης γενιάς πλατφόρμα «K» της Kia, η οποία σχεδιάστηκε από την αρχή για να υποστηρίζει ένα συνδυασμό εξηλεκτρισμένων συστημάτων κίνησης και παράλληλα να παρέχει υψηλά επίπεδα στρεπτικής ακαμψίας. Οι μηχανικοί της Kia έχουν αξιοποιήσει στο έπακρο αυτά τα προηγμένα συστήματα, ρυθμίζοντας τα συστήματα ανάρτησης και διεύθυνσης για να προσφέρουν υψηλά επίπεδα άνεσης καθώς και μια συναρπαστική οδηγική εμπειρία.
 

Με μήκος  4.420 χιλιοστά, πλάτος στα 1.825 χλστ., ύψος έως 1.570 χλστ. και με μεταξόνιο 2.720 χλστ., ο καθαρός σχεδιασμός του ολοκαίνουργιου Niro προσφέρει ιδανικές αναλογίες καμπίνας και βελτιωμένη χωρητικότητα αποθήκευσης. Χρησιμοποιούνται ανακυκλωμένα υλικά εξαιρετικής αίσθησης παντού, μεγιστοποιώντας τα βιώσιμα διαπιστευτήρια του ολοκαίνουργιου Niro.
 

Ο Sjoerd Knipping, Αντιπρόεδρος Μάρκετινγκ και Προϊόντος της Kia Europe, δήλωσε: «Η τρέχουσα οικογένεια Niro είναι το τρίτο best-seller της Kia στην Ευρώπη. Από το λανσάρισμα μέχρι σήμερα, η Kia έχει πουλήσει 350.000 μοντέλα Niro (54% HEV, 15% PHEV και 31% EV), αποδεικνύοντας ότι ήταν το σωστό προϊόν την κατάλληλη στιγμή για να επιταχύνει τη μαζική αποδοχή των εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων. Ξεκινώντας από λευκό χαρτί, το ολοκαίνουργιο Niro αντικατοπτρίζει τις εξελισσόμενες ανάγκες μετακίνησης των πελατών μας. Έχουμε εξασφαλίσει ότι αυτή η νέα γενιά μπορεί να συνεχίσει να ηγείται της κατηγορίας των εξηλεκτρισμένων κόμπακτ crossover σε μια ολοένα και πιο ανταγωνιστική κατηγορία. Ελπίζουμε να πουλήσουμε περίπου 90.000 μονάδες το 2023».
 

Με τρία προηγμένα και αποδοτικά συστήματα κίνησης

Με το ολοκαίνουργιο Niro, η Kia απλοποίησε για άλλη μια φορά τη διαδικασία επιλογής της τελικής απόφασης του υποψήφιου πελάτη, προσφέροντας τρεις ξεχωριστές επιλογές κινητήρων που έχουν σχεδιαστεί για να ανταποκρίνονται σε κάθε απαίτηση.
 

Οι εκδόσεις PHEV και HEV επωφελούνται από τον βενζινοκινητήρα Smartstream 1.6 GDI της Kia με ρουλεμάν χαμηλής τριβής, που συνδυάζονται στάνταρ με το 2ης γενιάς αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της μάρκας (6DCT με βελτιστοποιημένες σχέσεις για μέγιστη απόδοση μετάδοσης και αφαίρεση της όπισθεν που εξοικονομεί 2,3 κιλά). Κάτι που βελτιώνει τη συνολική κατανάλωση κατά 0,62%. Η οπισθοπορεία πραγματοποιείται από τον ηλεκτροκινητήρα, βελτιώνοντας περαιτέρω την απόδοση και την άνεση.
 

Στο Niro HEV, ο τετρακύλινδρος βενζίνης 1.6 GDI παράγει συνδυασμένη μέγιστη ισχύ εξόδου 141 ίππων όταν συνδυάζεται με τον σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη 32 kW. Στην έκδοση PHEV, ένας ηλεκτροκινητήρας 62 kW αποδίδει συνδυασμένη μέγιστη ισχύ 183 ίππων και προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία έως και 65 χιλιόμετρα (συνδυασμός WLTP, με τροχούς 16 ιντσών) για τις περισσότερες καθημερινές μετακινήσεις.

Η έξυπνη λειτουργία οδήγησης «Green Zone» στα Niro HEV και PHEV αυτοματοποιεί τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας λαμβάνοντας δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης και μαθαίνοντας από τα μοτίβα οδήγησης. 

Το ολοκαίνουργιο Niro EV συνδυάζει αυτονομία 460 χιλιομέτρων (WLTP) με 150 kW διαθέσιμης ισχύος και 255 Nm μέγιστης ροπής για σβέλτες επιδόσεις. Με τελική ταχύτητα 167 χλμ./ώρα και 0-100 χλμ./ώρα σε 7,8 δευτερόλεπτα, το ολοκαίνουργιο Niro EV κάνει απολαυστική και ασφαλή την οδήγηση σε όλες τις συνθήκες.

 

Ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό

Με βελτιωμένες αναλογίες χάρη στη νέα του πλατφόρμα, το ολοκαίνουργιο Niro διαθέτει, σε σύγκριση με το μοντέλο της πρώτης γενιάς, επιπλέον χώρο για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους. Οι επιβάτες των εμπρός καθισμάτων απολαμβάνουν 1.028 mm χώρου για τα κεφάλια τους και 1.053 mm για τα πόδια τους, ενώ οι πίσω επιβάτες επωφελούνται από 1.005 mm για τα κεφάλια τους στα Niro HEV και PHEV και 967 mm στο Niro EV. Με 1.011 mm χώρο για τα πόδια των πίσω καθισμάτων στα Niro HEV και PHEV και 938 mm στο Niro EV και μπορούν να χαλαρώσουν με άνεση καθ’ όλη τη διάρκεια ενός ταξιδιού.

Η μεγάλη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει μέχρι και τα 1.445 λίτρα στο HEV, τα 1.342 λίτρα στο PHEV και τα 1.392 λίτρα στο EV με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Ένας εύχρηστος χώρος 20 λίτρων μπροστά (frunk) προσθέτει μια επιπλέον δυνατότητα αποθήκευσης για όσους έχουν επιλέξει το Niro EV.
 

Όλα τα βασικά χειριστήρια είναι τοποθετημένα εργονομικά προκειμένου να είναι εύκολα προσβάσιμα από τον οδηγό. Το ταμπλό φιλοξενεί δύο οθόνες 10,25 ιντσών που παρέχουν λειτουργίες για τον οδηγό και το infotainment, ενώ μια οθόνη αφής πολλαπλών λειτουργιών επιτρέπει τον έλεγχο του infotainment και του συστήματος κλιματισμού, ελαχιστοποιώντας την απόσπαση της προσοχής του οδηγού.
 

Ένα head-up display (HUD) 10 ιντσών προβάλλει σημαντικές πληροφορίες οδήγησης, όπως ταχύτητα, δεδομένα ADAS και ενδείξεις πλοήγησης, απευθείας στο μπροστινό παρμπρίζ βελτιώνοντας έτσι την ασφάλεια και την άνεση.
 

Τεχνολογίες αιχμής για ασφάλεια και άνεση

Το ολοκαίνουργιο Niro διαθέτει την προηγμένη σουίτα DriveWise των έξυπνων προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS) της Kia για πρόσθετη άνεση, ασφάλεια και ευκολία στη χρήση.
 

Το Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) παρέχει μια ηχητική και οπτική προειδοποίηση στον οδηγό (ή θα ενεργοποιήσει τα φρένα) εάν το σύστημα εντοπίσει πιθανή σύγκρουση με άλλους χρήστες του δρόμου ή πεζούς. Κατά την πλοήγηση σε διασταυρώσεις, η χρήση του φλας θα ενεργοποιήσει τη λειτουργία Junction Turning και στο Niro EV, μια λειτουργία Junction Crossing προειδοποιεί εάν υπάρχει πιθανότητα σύγκρουσης με άλλο όχημα, είτε από αντίθετη είτε από πλευρική κυκλοφορία. Εάν το σύστημα έχει προειδοποιήσει αλλά ο οδηγός δεν κάνει καμία ενέργεια, θα ενεργοποιήσει αυτόματα τα φρένα για να αποτρέψει μια πρόσκρουση.
 

Η εμπρός κάμερα και το ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης του ολοκαίνουργιου Niro συνδυάζονται για να εμφανίζουν το τρέχον όριο ταχύτητας. Το σύστημα Intelligent Speed Limit Assist (ISLA) θα εμφανίσει το τρέχον όριο ταχύτητας και θα αλλάξει αυτόματα τη ρυθμισμένη ταχύτητα (μετά από επιβεβαίωση του οδηγού) χρησιμοποιώντας τις πληροφορίες που ανιχνεύονται μέσω της εμπρός κάμερας. Επίσης, η προστασία των επιβατών του Niro στους δρόμους εξασφαλίζεται και από άλλες λειτουργίες του ADAS, όπως το Lane Keeping Assist (LKA), Lane Following Assist (LFA), Highway Driving Assist (HDA), Driver Attention Warning (DAW), High Beam Assist (HBA), Navigation -Βασισμένο Smart Cruise Control-Curve (NSCC-C), Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA), Rear View Monitor (RVM) και Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA).
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ