Διαθέσιμη και στη χώρα μας είναι, πλέον, η plug in υβριδική – και τετρακίνητη – έκδοση του Hyundai Tucson, το οποίο γίνεται, με αυτόν τον τρόπο, το SUV με τις περισσότερες υβριδικές επιλογές, αφού στη γκάμα του περιλαμβάνονται Plug-in Hybrid, Full Hybrid, 48V Hybrid Βενζίνης και 48V Hybrid Diesel μοντέλα. Το νέο Hyundai Tucson Plug-in Hybrid 4x4 προσφέρει άφθονη ισχύ, 265 ps, και δυνατότητα κίνησης μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα για 60 χιλιόμετρα. Οι τιμές ξεκινούν από 44.990 €.

Ads

«Το plug-in υβριδικό σύστημα μετάδοσης αποτελεί ένα νέο ορόσημο στη γκάμα του Tucson», δηλώνει ο κ. Andreas-Christoph Hofmann, Vice President Marketing & Product της Hyundai Motor Europe. «Με 48V Hybrid κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου και με πλήρως υβριδικά και plug-in υβριδικά συστήματα μετάδοσης, το ολοκαίνουριο Tucson προσφέρει την ευρύτερη γκάμα εξηλεκτρισμένων συστημάτων μετάδοσης στην κατηγορία του».
Ας δούμε, λοιπόν, αναλυτικά τι σημαίνει ο χαρακτηρισμός ορόσημο για το νέο Hyundai Tucson Plug-in Hybrid 4×4.

Tucson Plug-in Hybrid: Ένα ισχυρό σύστημα κίνησης με 265 ίππους
Μιλώντας για σύστημα κίνησης Plug-in Hybrid είναι κατ’ αρχάς βέβαιο ότι βάση του αποτελεί ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης – στη συγκεκριμένη περίπτωση ο 3ης γενιάς κινητήρας 1.6 T-GDi Smartstream της Hyundai – που στην περίπτωση του νέου Tucson συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 66,9 kW, ο οποίος αποδίδει μέγιστη ροπή 304 Nm και τροφοδοτείται από μια μπαταρία πολυμερών λιθίου 13,8 kWh. Αυτή η μπαταρία είναι που επιτρέπει στον οδηγό όποτε το θελήσει – με το πάτημα ενός κουμπιού – να μετακινηθεί αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα, για 60 τουλάχιστον χιλιόμετρα (*). Ενώ σε καθημερινή βάση, ανά πάσα στιγμή, έχει στη διάθεσή του τη συνδυασμένη μέγιστη ισχύ των 265ps – και την αντίστοιχη μέγιστη ροπή των 350 Nm – που εξασφαλίζει δυναμικές επιδόσεις.

Το ενδιαφέρον είναι ότι το σύστημα που περιγράφουμε συνδυάζεται με ειδικό αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων (6AT) με έλεγχο της λειτουργίας του μέσω πλήκτρων και στάνταρ τετρακίνηση “ΗTRAC”.

Ads

Ισοπεδώνοντας την κατανάλωση
Η κατανάλωση που διαβάζουμε στα τεχνικά χαρακτηριστικά είναι τουλάχιστον εντυπωσιακή, 1,38 lit./100 km όπως αντίστοιχα χαμηλές είναι και εκπομπές CO2, μόλις 31 g/km. Βεβαίως, η τιμή αυτή επιτυγχάνεται με πλήρη αξιοποίηση της ηλεκτρικής αυτονομίας, ωστόσο ακόμα και έτσι, η δυνατότητα κίνησης με αυτή την ελάχιστη ποσότητα καυσίμων σε καθημερινή βάση είναι εντυπωσιακή. Ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι, οριακά έστω, τα 60 χιλιόμετρα μηδενικών ρύπων – και κατά συνέπεια μηδενικών καυσίμων – μπορεί και να καλύπτουν πλήρως την καθημερινότητα του μέσου οδηγού.

Το υβριδικό σύστημα κίνησης του νέου Hyundai Tucson plug-in hybrid επιτρέπει, λοιπόν, μέγιστη οικονομία καυσίμου αλλά και δυναμικές επιδόσεις. Και όπως συμβαίνει με όλα τα υβριδικά οχήματα έτσι και στο νέο Tucson Plug-in Hybrid όταν οι ταχύτητες είναι χαμηλές κινείται μόνο από τον ηλεκτροκινητήρα, με αποτέλεσμα την οδήγηση χωρίς θόρυβο και χωρίς κατανάλωση καυσίμου.

Εξοπλισμένο με ενσωματωμένο φορτιστή 7,2 kW, το Tucson Plug-in Hybrid μπορεί να φορτιστεί είτε σε δημόσιο σταθμό φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων ή με χρήση οικιακής παροχής ρεύματος (σούκο ή wall box).
(*) Eκτίμηση WLTP

Μεγάλοι χώροι χάρη στην «ευφυή» τοποθέτηση της μπαταρίας
Χάρη στην τοποθέτηση της μπαταρίας υψηλής τάσης στο δάπεδο, το Tucson Plug-in Hybrid είναι ικανό να προσφέρει ένα πραγματικά ευρύχωρο εσωτερικό, με μεγάλους χώρους για τα πόδια των επιβατών. Οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους 955 mm χώρο για τα πόδια τους. Από την άλλη, το επίσης ευρύχωρο πορτμπαγκάζ προσφέρει 558 λίτρα για αποσκευές με τα καθίσματα στην κανονική τους θέση και μέχρι 1.737 λίτρα  με τα καθίσματα αναδιπλωμένα.

Έτοιμο για διάφορες διαδρομές και εδάφη
Η τετρακίνηση (4WD) στο ολοκαίνουριο Tucson Plug-in Hybrid είναι στάνταρ προσφέροντας πραγματική αίσθηση SUV. Είναι εξοπλισμένο με τεχνολογία τετρακίνησης Hyundai HTRAC και επιλογέα Terrain Mode για ασφαλή οδήγηση σε δύσκολα εδάφη. Το HTRAC μπορεί να κατανέμει μεταβαλλόμενη ροπή στους εμπρός και τους πίσω τροχούς ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης και την κατάσταση οδήγησης, ενώ ο επιλογέας Terrain Mode βελτιστοποιεί την ισχύ, τη ροπή και το φρενάρισμα ανάλογα με τις οδικές συνθήκες που έχουν επιλεγεί από τον οδηγό.

Η προαιρετική ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση (ECS) χρησιμοποιεί τεχνολογία ενεργητικών αμορτισέρ για να παρέχει ευέλικτα χαρακτηριστικά οδήγησης, ανάλογα με τις συνθήκες και τις προτιμήσεις του οδηγού. Το ECS ελέγχει αυτόματα και συνεχώς τα αμορτισέρ για μεγιστοποίηση της άνεσης και των επιδόσεων. Οι οδηγοί μπορούν επίσης να προσαρμόσουν το ECS και τα χαρακτηριστικά του συστήματος διεύθυνσης επιλέγοντας Eco ή Sport Mode.
Αυτές οι δυνατότητες συμβάλλουν ώστε το πανίσχυρο SUV να προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση.

Υψηλή τεχνολογία εστιασμένη στον άνθρωπο
Ο βασικός εξοπλισμός του νέου Hyundai Tucson Plug-in Hybrid περιλαμβάνει στάνταρ προβολείς Full LED και μια σειρά από τεχνολογίες αποστολή των οποίων είναι να διευκολύνουν – και να κάνουν πιο ασφαλή – την καθημερινότητα του ανθρώπου-οδηγού, όπως ο καινοτόμος κλιματισμός τριών ζωνών με πολυκατευθυντικούς αγωγούς και οι φωνητικές εντολές για τη ρύθμιση της θερμοκρασίας.

Η μακριά λίστα του high tech εξοπλισμού περιλαμβάνει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και μια οθόνη AVN 10,25 ιντσών με συνδεδεμένες υπηρεσίες τηλεματικής Hyundai BlueLink® με απομακρυσμένο κλείδωμα, έλεγχο λειτουργίας συστημάτων του αυτοκινήτου – αλλά και εντοπισμό του οχήματος – συνέχιση πλοήγησης από το κινητό (Last Mile Navigation), ενσωμάτωση σημείων χάρτη από το iCalendar, πληροφορίες κοντινών σημείων στάθμευσης και φόρτισης. Οι χρήστες BlueLink® μπορούν επίσης να ελέγξουν το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας του Tucson Plug-in Hybrid και να διαχειριστούν τις ρυθμίσεις φόρτισης μέσω της εφαρμογής.

Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης
Τα νέα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας του Hyundai Tucson Plug-in Hybrid το καθιστούν ένα από τα ασφαλέστερα οχήματα της αγοράς. Το Highway Driving Assist (HDA) διατηρεί το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας του ενώ προσαρμόζει την ταχύτητα όχι μόνο με βάση τις κυκλοφοριακές συνθήκες (με βάση δηλαδή το αν υπάρχουν προπορευόμενα οχήματα), αλλά και λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα πλοήγησης καθώς και τις επικείμενες στροφές!

Και όταν έρθει η ώρα να παρκάρουμε, το Remote Smart Parking Assist (RSPA) επιτρέπει στο αυτοκίνητο να σταθμεύει μόνο του, με τον οδηγό εκτός οχήματος, ενώ το Parking Collision-avoidance Assist βοηθά στην αποφυγή συγκρούσεων όταν το όχημα κινείται με όπισθεν και χαμηλή ταχύτητα – το σύστημα εκπέμπει ηχητικές και οπτικές προειδοποιήσεις και ενεργοποιεί τα φρένα όταν αυτό είναι απαραίτητο.

Μια πληθώρα άλλων χαρακτηριστικών ασφαλείας συμβάλλουν στη βελτίωση της ορατότητας, στην προστασία των επιβατών που κάθονται τόσο εμπρός μέρος όσο και πίσω καθώς και στην πρόληψη συγκρούσεων. Ενώ από την άποψη της παθητικής ασφάλειας στο νέο Tucson συναντάμε έναν στάνταρ 7ο κεντρικό αερόσακο – μεταξύ οδηγού και συνοδηγού-, αυτόματη ειδοποίηση εκτάκτου ανάγκης E-Call, καθώς και τεχνολογία Multi-Collision Brake για αποφυγή πολλαπλών συγκρούσεων.

Το νέο Hyundai Tucson Plug-in Hybrid είναι ήδη διαθέσιμο στην Ελληνική αγορά σε δύο εκδόσεις 4×4 με τιμή βασικής έκδοσης τα 44.990€ και την αμέσως πλουσιότερη να κοστίζει 46.990 €.

Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ