Αισθητικά ανανεωμένο, με αναβαθμισμένη γκάμα κινητήρων, νέο επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και πλήθος αξεσουάρ που βελτιώνουν την ασφάλεια και αυξάνουν την άνεση έρχεται το καινούριο (για την ακρίβεια: ανανεωμένο) «μικρομεσαίο» Hyundai που θα προσφέρεται σε δύο τύπους αμαξώματος: πεντάθυρο και wagon. Σημειώνουμε, κάτι ιδιαίτερα χαρακτηριστικό για τον τρόπο που κινούνται οι Κορεάτες τα τελευταία χρόνια, ότι το νέο i30 έχει σχεδιαστεί στο Ευρωπαϊκό Τεχνολογικό Κέντρο της Hyundai Motor, στο Rüsselsheim της Γερμανίας και θα παράγεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Nošovice της Τσεχικής Δημοκρατίας. Γράφει ο Νίκος Λουπάκης

Ads

Όπως λοιπόν αναφέρεται διαβάζουμε στην επίσημη ανακοίνωση της εταιρίας το νέο i30:

«…είναι διαθέσιμο με μια εκτεταμένη επιλογή κινητήρων και κιβώτια με προδιαγραφές Euro6 και με ιπποδυνάμεις που κυμαίνονται από 90 έως 136 ps και τις εκπομπές CO2 από τόσο χαμηλά όσο 94 g / km.

Οι αγοραστές θα μπορούν να επιλέξουν από τρεις κινητήρες diesel, ένα 1,4-λίτρων με 90 PS και δύο 1,6 λίτρων ισχύος 110 PS και 136 ps, ενώ υπάρχει και ο βελτιωμένος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας  ισχύος 100 PS.

Ads

image

image

Για το νέο i30, ο κινητήρας Gamma 100 ps 1,4 λίτρων έχει αντικατασταθεί από ένα προσφάτως ανεπτυγμένο τετρακύλινδρο Kappa κινήτηρα. Αυτός ο 1368 cc κινητήρας είναι σημαντικά ελαφρύτερος από τον προκάτοχό του. Με μόλις 87 κιλά βάρος,  το βάρος της βάσης του κινητήρα έχει μειωθεί κατά 14 κιλά, με αποτέλεσμα χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές CO2 της τάξεως των 5,6 l / 100 km και 129 g / km CO2, αντίστοιχα.

Οι δύο πετρελαιοκινητήρες 1,6 λίτρων και ο βενζινοκινητήρας GDI 1.6-λίτρων είναι διαθέσιμοι με το νέο επτατάχυτο DCT (Dual Clutch Transmission) κιβώτιο ταχυτήτων.

Το νέο 7-τάχυτο DCT προσφέρει στους οδηγούς πλήρως αυτόματη λειτουργία (ιδανικό για οδήγηση στην πόλη) ή διαδοχική χειροκίνητη αλλαγή ταχυτήτων για μεγαλύτερη εμπλοκή του οδηγού. Η ροπή του 1,6lt diesel κινητήρα φθάνει τα 300 Nm με 7-DCT από 1.750-2.500 σ.α.λ. και το μηχανικό 1,6lt 6-τάχυτο κιβώτιο φθάνει τα 280 Nm από 1.500-3.000 σ.α.λ.

image

* Πατήστε πάνω στην εικόνα για να δείτε τον πίνακα σε μεγέθυνση

Όσον αφορά στις τεχνολογίες εξοικονόμησης καυσίμου, τα νέα χαρακτηριστικά του i30 προστίθενται: ISG, ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης καθώς και το σύστημα AMS.

Αξίζει να σημεωθεί ότι το εργοστασιακό πρόγραμμα τακτικής συντήρησης προβλέπει διαστήματα ανά 2 έτη ή 30.000χλμ. (όποιο έρθει πρώτο) καθιστώντας το i30 μοναδικό σε χαμηλά κόστη συντήρησης.»

Επίσης, το νέο μοντέλο:

«…θα φέρει πλούσιο εξοπλισμό που περιλαμβάνει: το σύστημα πολυμέσων iView με σύστημα πλοήγησης με ελληνικό μενού και οθόνη αφής 7 ιντσών, ραδιοCD με MP3, iPod, Aux και USB, DVD-Player, έγχρωμη κάμερα οπισθοπορείας και δυνατότητες για internet browsing και ψηφιακή τηλεόραση.

Τα διαθέσιμα χαρακτηριστικά ενεργητικής ασφάλειας περιλαμβάνουν : ESC (Electronic Stability Control), VSM (Vehicle Stability Management), ABS (Anti-Lock Braking System), BAS (Emergency Brake Assist System), HAC (Hill Assist Control) για την υποβοήθηση εκκίνησης σε δρόμο με κλίση και ESS (Emergency Stop Signal), το οποίο αναβοσβήνει τα φώτα φρένων όταν ανιχνευτεί στάση έκτακτης ανάγκης.

Όσον αφορά την παθητική ασφάλεια, κάθε νέο i30 στην Ευρώπη είναι εξοπλισμένο με έξι αερόσακους – εμπρός, πλευρικούς και τύπου κουρτίνας πλήρους μήκους – στο στάνταρ εξοπλισμό ενώ προαιρετικά προσφέρεται αερόσακος γονάτου οδηγού. Το i30 δεύτερης γενιάς κατέκτησε τη μέγιστη διάκριση στον τομέα της ασφάλειας των πέντε αστέρων στο Euro NCAP διαθέτοντας δομική ακεραιότητα.

Το νέο i30 διατηρεί τις βασικές διαστάσεις του πρωτοτύπου, με ένα γενναιόδωρο μεταξόνιο (2.650 χιλιοστού) και συνολικού πλάτους (1.780 χιλιοστού χωρίς τους καθρέπτες), που δημιουργεί μια καμπίνα με εντυπωσιακή άνεση και ευρυχωρία. Χώρος για τους εμπρός επιβάτες είναι από τους καλύτερους στην κατηγορία του με διαστάσεις 1.021 χιλιοστά για το κεφάλι, για τα πόδια 1.067 χιλιοστών και για τους  ώμους 1420 χιλιοστών. Χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ παραμένει ιδιαίτερα ανταγωνιστική – 378 λίτρα (hatch) και 528 λίτρα»

«Επιπλέον, στις προαιρετικές τεχνολογίες περιλαμβάνονται  και οι ακόλουθες:

  • Οι νέοι προβολείς Bi-Xenon, οι οποίοι διαθέτουν εντονότερο φωτισμό, προσφέρουν μεγαλύτερη σαφήνεια και βελτιωμένη ορατότητα στη διάρκεια της νύχτας.

  • Για βελτιωμένη ενεργητική ασφάλεια έχει προστεθεί στον εξοπλισμό του οχήματος το σύστημα της Hyundai Lane Departure Warning System (LDWS). Το LDWS ειδοποιεί τον οδηγό εάν το αυτοκίνητο αρχίζει να αποκλίνει από τη λωρίδα του χωρίς να έχει ενεργοποιηθεί το φλας.