Μικρότερος κινητήρας – diesel, άφθονη ροπή, χαμηλότερη κατανάλωση και κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς σε ένα ποιοτικό SUV που έρχεται φορτωμένο με άφθονα αξεσουάρ από τη βασική του έκδοση. Του Νίκου Λουπάκη
Ads
Το πρώτο που σου κάνει εντύπωση όταν βρεθείς πίσω από το τιμόνι του νέου CRV είναι η ησυχία. Εντυπωσιακά αθόρυβος ο μικρός diesel της Honda, εντυπωσιακή και η ηχομόνωση και δεν χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια για να αναρωτηθείς αν πήρες «λάθος» αυτοκίνητο – αν οδηγείς δηλαδή κάποια βενζινοκίνητη έκδοση. Η ένδειξη στο στροφόμετρο σε επαναφέρει στην πραγματικότητα και ναι, αυτός είναι ο πετρελαιοκινητήρας των 120 ίππων (με ροπή 300 Νm) που υπόσχεται τυποποιημένη κατανάλωση 4,5 λίτρων/100 χλμ. και εκπομπές CO2 της τάξης των 120 g/km.
Καθόλου άσχημα τα νέα για το τυπικότατο «τζιποειδές», έστω και αν στη βασική του έκδοση διατίθεται μόνο ως προσθιοκίνητο. Πρόκειται για μια αναπτυσσόμενη τάση στην Ευρώπη λένε οι άνθρωποι της Honda, καλύτερα είναι να έχει κανείς και την τετρακίνηση λέμε εμείς, αν η αλήθεια είναι ότι η μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς χρειάζεται στην πραγματικότητα ελάχιστες φορές – και αυτό σε πολύ λίγους από τους κατόχους SUV, γιατί τελικά πολύ λίγοι είναι εκείνοι που τολμούν κάτι παραπάνω εκτός ασφάλτου.
Το σύστημα 4Χ4, πάντως, είναι διαθέσιμο είτε με το μεγαλύτερο πετρελαιοκινητήρα (2.2 i-DTEC) των 150 ίππων είτε με το δίλιτρο βενζινοκινητήρα (2.0 i-VTEC) των 155 ίππων. Σημειώνουμε ότι πρόκειται για νέο σύστημα με ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη που ενεργοποιείται αυτόματα και πολύ πιο άμεσα από το υδραυλικό που αντικαθιστά. Σημειώνουμε επίσης ότι λόγω της γνωστής υπερφορολόγησης, η τιμή των εκδόσεων αυτών είναι της τάξης των 40.000 ευρώ, οπότε δύσκολα θα κάνει κανείς το βήμα… Αντίθετα πολύ πιο λογικά ακούγονται τα 27.100 ευρώ της βασικής έκδοσης που –παραδοσιακά- τα έχει όλα.
Από κει και πέρα οι διαστάσεις που παραθέτουμε στον πίνακα δίνουν μια εικόνα των εσωτερικών χώρων (ανέκαθεν το CRV φημιζόταν για την ευρυχωρία του) τα πέντε αστέρια στο crash-test του Euro NCAP υπόσχονται αυξημένη παθητική ασφάλεια, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ουκ ολίγα (Vehicle Stability Assist με Traction Control, Trailer Stability Assist (TSA), ABS με Emergency Stop System αλλά και το Motion-Adaptive Electric Power Steering που παρεμβαίνει στο σύστημα διεύθυνσης για περιορισμό της υπό- ή της υπέρ-στροφής) ενώ η ποιότητα κατασκευής θα είναι εκεί για να βελτιώνει το ηθικό του οδηγού-κατόχου.
To CRV 1.6 i-DTEC είναι διαθέσιμο στην Ελληνική αγορά από το Δεκέμβριο του 2013 στις εκδόσεις Comfort & Elegance. Η έκδοση Comfort κοστίζει € 28.600 ή € 27.170 με απόσυρση και η έκδοση Elegance κοστίζει € 29.900 ή € 28.470 με απόσυρση.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Honda CR-V 1.6 i-DTEC
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ – ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Κυβισμός 1597 cm³
Μέγιστη Ισχύς kW/rpm 88/4000
Μέγιστη Ροπή Nm/rpm 300/2000
Μέγιστη ταχύτητα km/h 182
Επιτάχυνση secs. 0 → 100 km/h 11,2
Κατανάλωση καυσίμου Κύκλος πόλης 4,8 lit./100km
Εκτός πόλης 4,3 lit./100km
Μικτός κύκλος 4,5 lit./100km
Εκπομπές CO2 Μικτός κύκλος 119 gr/km
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω Δίσκοι
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ – ΒΑΡΗ
Συνολικό μήκος mm 4570
Πλάτος (με εξωτ. καθρέπτες) mm 2096
Συνολικό ύψος mm 1685
Μεταξόνιο mm 2630
Απόσταση από το έδαφος mm 165
Χώρος αποσκευών litres 589
Βάρος αμαξώματος kg 1541 – 1600
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >