Στην ερώτηση αν υπάρχει ακόμα χώρος για πολυτελή και ευμεγέθη sedan – εν μέσω της επέλασης των SUV – οι Γάλλοι απαντάνε «ναι» και χωρίς φόβο και πάθος λανσάρουν το ολοκαίνουργιο DS 9, το οποίο σε πρώτη φάση θα προσφέρεται αποκλειστικά σε plug-in υβριδικές εκδόσεις.

Ads

Θα έλεγε κάνεις ότι και μόνο το μήκος του DS 9, που αγγίζει τα πέντε μέτρα, είναι αρκετό για να του προσδώσει το χαρακτηρισμό της ναυαρχίδας της γκάμας της DS Automobiles, της πολυτελούς μάρκας της Citroen. Με μήκος λοιπόν 4,93 μέτρα, πλάτος 1,93 και ύψος 1,46 μέτρα, με μεγάλους τροχούς διαμέτρου 690 mm, αλλά και με την τύπου fastback οροφή να κάνει ξεχωριστή τη σιλουέτα του, το DS 9 επιχειρεί να συνδυάσει τον δυναμισμό με την κομψότητα και είναι, σύμφωνα με τη γαλλική εταιρεία, ο ορισμός του premium sedan.

Το DS 9 είναι ένα εντελώς νέο μοντέλο και βασίζεται σε μια νέα έκδοση της πλατφόρμας EMP2 (EMP2 V2.3) με το τεράστιο μεταξόνιό του να φτάνει τα 2,90 μέτρα – προς σαφέστατο όφελος των πίσω επιβατών – αποτελώντας ένα στοιχείο παρουσιάζεται για πρώτη φορά σε μοντέλο της εταιρίας.

Συνεχιστής της γαλλικής παράδοσης στο design και την άνεση
To DS 9 είναι ένα sedan, το οποίο συνεχίζει τη σχεδιαστική γλώσσα της DS Automobiles, ενώ η τοποθέτηση των φωτιστικών σωμάτων (DS Cornets) στα εξωτερικά άκρα της μαύρης οροφής αποτελεί μια ιδιαιτερότητα που παραπέμπει στην κλασσική DS του 1955.

Ads

Η ποικιλία των ποιοτικών υλικών που εφαρμόζονται σε ανοιχτές επιφάνειες, όπως το ταμπλό που περιβάλλεται πλήρως από δέρμα Nappa, αλλά και τα δερμάτινα καθίσματα αναδεικνύουν τη σημασία που έχει δοθεί στη λεπτομέρεια. Σημειώστε ότι τα καθίσματα θερμαίνονται, ψύχονται, προσφέρουν μασάζ και συμπληρώνονται από ένα ρυθμιζόμενο προσκέφαλο. Το κεντρικό υποβραχιόνιο συμβάλλει στη συνολική άνεση, διαθέτει τμήματα με δερμάτινη ταπετσαρία, χώρους αποθήκευσης με ενσωματωμένες θύρες USB, χειριστήρια για το μασάζ των καθισμάτων και χρωματιστό φωτισμό.

Σημειώστε επίσης ότι τo DS 9 προσφέρεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού, τα PERFORMANCE LINE + και RIVOLI +.

Αξίζει επίσης να αναφέρουμε ότι από έρευνα που πραγματοποιήθηκε όταν η DS Automobiles έκανε το πρώτο της λανσάρισμα, προέκυψε πως η ακουστική άνεση είναι πάρα πολύ σημαντική για τους πελάτες. Στο DS 9 έχουμε λοιπόν ένα νέο επίπεδο άνεσης, χάρη σε μια ειδική επεξεργασία για την καταστολή του εξωτερικού θορύβου: πρόκειται για «συγκολλημένο» γυαλί – με μια ειδική τεχνική συγκόλλησης που απορροφά τους κραδασμούς. Η ακουστική άνεση ενισχύεται με ένα ηχοσύστημα FOCAL Electra® 515W, ειδικά σχεδιασμένο για το DS 9 και επωφελείται από τα νέα tweeter με γρίλιες από ανοξείδωτο ατσάλι, ανάμεσα στα δεκατέσσερα ηχεία που είναι τέλεια τοποθετημένα γύρω από το πιλοτήριο για μια εμπειρία ακρόασης ανάλογη ενός αμφιθεάτρου.

Αποκλειστικά Plug In Hybrid
Αρχικά, το DS 9 θα προσφέρεται με ένα υβριδικό σύστημα κίνησης E-TENSE plug-in που περιλαμβάνει έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα PureTech, ένα οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και έναν ηλεκτροκινητήρα, αποδίδει συνολική ισχύ 225 ίππων και προσφέρει τη δυνατότητα κίνησης για 48 χιλιόμετρα (WLTP) σε λειτουργία μηδενικών εκπομπών.

Με μπαταρία 11,9 kWh, οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται μεταξύ 33 και 35 g/km, ενώ η κατανάλωση περιορίζεται στο 1,5 λιτ./100 χλμ. στον συνδυασμένο κύκλο WLTP.

Ο ηλεκτροκινητήρας έχει μέγιστη ισχύ 110 hp και 320 Nm. Χρησιμοποιείται για την εκκίνηση από στάση, ενίσχυση της επιτάχυνσης σε οποιαδήποτε ταχύτητα και για την οδήγηση σε λειτουργία μηδενικών εκπομπών σε ταχύτητες έως 135 χλμ./ώρα. Η ηλεκτρική λειτουργία επιλέγεται πάντα αυτόματα κατά την εκκίνηση. Συμπληρώνεται με μια υβριδική λειτουργία, σχεδιασμένη για αυτόματη διαχείριση των διαφόρων τύπων ενέργειας οδηγώντας 100% με ηλεκτρισμό, 100% με βενζίνη ή συνδυάζοντας και τα δύο εάν το απαιτεί η κατάσταση. Οι επιβάτες του αυτοκινήτου δεν θα παρατηρήσουν τις μεταβάσεις. Η λειτουργία E-TENSE Sport παρέχει τη μέγιστη ισχύ, προσαρμόζοντας τη χαρτογράφηση του πεντάλ γκαζιού, του κιβωτίου ταχυτήτων, του τιμονιού και της ενεργής ανάρτησης.

Το DS 9 χρησιμοποιεί ένα σύστημα ανάκτησης ενέργειας που φορτίζει την μπαταρία κατά την οδήγηση όταν επιβραδύνετε ή φρενάρετε. Επιπλέον, η λειτουργία E-Save εγγυάται ότι υπάρχει πάντα μία ποσότητα ενέργειας στην μπαταρία για να κάνει μέρος της διαδρομής σε λειτουργία μηδενικών εκπομπών (με πολλά επίπεδα διαθέσιμα), για παράδειγμα όταν ο οδηγός γνωρίζει ότι θα μεταβεί στο κέντρο της πόλης, όπου ισχύουν περιορισμοί σαν τον δικό μας «δακτύλιο» ή και ακόμα πιο αυστηροί.

Ο onboard φορτιστής 7,4 kW επιτρέπει τη φόρτιση της μπαταρίας σε 1 ώρα 45 λεπτά από το σπίτι ή τα δημόσια σημεία φόρτισης χρησιμοποιώντας το καλώδιο που παρέχεται στο βασικό εξοπλισμό.

H γκάμα των εκδόσεων συμπληρώνεται από δύο ακόμη μονάδες E-TENSE, μία με 250 ίππους, μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς και μεγαλύτερη αυτονομία και μία με 360 ίππους και «έξυπνη» τετρακίνηση που έχει εξελιχθεί ειδικά για το DS 9 από την DS PERFORMANCE. 
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ