Το Concept GC-PHEV (αρχικά του “Grand Cruiser”) που είχε αρχικά παρουσιαστεί τον περασμένο Νοέμβριο στην 43η Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο, έκανε στις αρχές Μαρτίου και το επίσημο ευρωπαϊκό ντεμπούτο του στη Γενεύη, αποκαλύπτοντας ταυτόχρονα πολλές και σημαντικές τεχνικές λεπτομέρειες που το χαρακτηρίζουν. Πρόκειται για την επόμενη γενιά μεγάλου SUV της Mitsubishi με μόνιμη τετρακίνηση (full-time 4WD), που εφοδιάζεται με ένα προηγμένο, plug-in υβριδικό, ηλεκτρικό σύστημα κίνησης (PHEV). Του Νίκου Λουπάκη
Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Mitsubishi το GC-PHEV εκφράζει το σύγχρονο όραμα της εταιρίας για ένα μεγάλο, στιβαρό και ισχυρό αυτοκίνητο, ικανό να μεταφέρει τους επιβάτες του με μέγιστη άνεση και ασφάλεια, ανεξαρτήτως εδάφους, με τις μικρότερες δυνατές περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Το νέο υβριδικό σύστημα κίνησης
Το Concept GC-PHEV χρησιμοποιεί ένα plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης (PHEV) που αποτελείται από ένα V6 υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα μεταβλητού χρονισμού MIVEC, 3.0 λίτρων, ένα 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, ένα ισχυρό ηλεκτρικό μοτέρ και μία μπαταρία υψηλής χωρητικότητας – η τελευταία τοποθετείται κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών για καλύτερη κατανομή βάρους εμπρός/πίσω.
Το νέο υβριδικό σύστημα κίνησης αλλάζει αυτόματα μεταξύ ηλεκτροκίνησης με EV Mode και υβριδικού προγράμματος Hybrid Mode(s) ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες, την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας και άλλους παράγοντες.
Στην περίπτωση του Concept GC-PHEV, συναντάμε τα εξής:
- Ενσωμάτωση ενός 8-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου: αναπόσπαστο στοιχείο του συστήματος PHEV. Σε EV Mode, στόχο έχει τη μεγιστοποίηση της απόδοσης του ηλεκτροκινητήρα σε όλες τις ταχύτητες του οχήματος (σε νόμιμα πλαίσια). Σε Hybrid Mode(s), αντλεί ισχύ από τον κινητήρα ενώ το ισχυρό μοτέρ παρεμβαίνει για να προσφέρει πρόσθετη ισχύ εάν και εφόσον είναι απαραίτητο.
- Ένα μόνο ηλεκτροκινητήρα – και όχι δύο όπως στο Outlander PHEV (εμπρός και πίσω) – με αποτέλεσμα τη μείωση βάρους και απωλειών τριβών.
Προσφέροντας πλούσια αποθέματα ισχύος, το σύστημα PHEV επιτρέπει στο Concept GC-PHEV να κινηθεί σε δύσκολες εδαφικές συνθήκες ή να ρυμουλκήσει τροχόσπιτο ή τρέιλερ με μεγαλύτερη ευκολία. Επίσης προσφέρει εξαιρετική απόκριση και ομαλή επιτάχυνση αθόρυβα σαν αυτοκίνητο πολυτελείας, χαρακτηριστικό γνώρισμα του συστήματος PHEV.
Η υψηλής χωρητικότητας μπαταρία του Concept GC-PHEV μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν εξωτερική πηγή ισχύος. Η παροχή 100V AC μπορεί να προσφέρει μέχρι 1500 watt ηλεκτρικής ισχύος, ιδανική για τροφοδοσία εξοπλισμού σε κατασκήνωση ή υπαίθριες δραστηριότητες αλλά και να αποτελέσει πηγή ηλεκτρικής ενέργειας έκτακτης ανάγκης για οικιακές συσκευές. Το σύστημα προσφέρει το αντίστοιχο της ημερήσιας κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας για ένα μέσο νοικοκυριό μόνο από τη μπαταρία και για μάξιμουμ μέχρι 13 ημέρες όταν ο κινητήρας χρησιμοποιείται για τη φόρτιση της μπαταρίας.
Super-All Wheel Control – Φιλοσοφία Κίνησης
Το σύστημα ολοκληρωμένου ελέγχου οδικής συμπεριφοράς οχήματος Super-All Wheel Control (S-AWC) που παρουσίασε η Mitsubishi Motors με το Lancer Evolution και στη συνέχεια υιοθέτησε στο Outlander PHEV – το οποίο λειτουργεί κυρίως με έλεγχο της κατανομής ροπής και της πέδησης σε κάθε τροχό – έχει βελτιστοποιηθεί για το Concept GC-PHEV.
Στη νέα εφαρμογή του, το S-AWC βασίζεται σε ένα σύστημα μόνιμης τετρακίνησης (full-time 4WD) που περιλαμβάνει ένα πίσω διαφορικό + ένα Ηλεκτρονικά Ελεγχόμενο Διαφορικό Περιορισμένης Ολίσθησης* μπροστά + ένα ακόμα Ηλεκτρονικά Ελεγχόμενο Διαφορικό Περιορισμένης Ολίσθησης* στο κέντρο + μία Ηλεκτρική Μονάδα Ενεργού Ελέγχου Περιστροφής Αμαξώματος Electric-Active Yaw Control (E-AYC) πίσω. Η τελευταία χρησιμοποιεί ροπή από τον ηλεκτροκινητήρα για να ελέγχει με ακρίβεια την κατανομή της ροπής σε κάθε πίσω τροχό, διασφαλίζοντας άριστη ευστάθεια.
Επιπλέον, οι κοντές σχέσεις – που χρησιμοποιούνται σε συνθήκες εκτός δρόμου (όπου είναι επιτρεπτό) – επιτυγχάνονται μέσω μιας κεντρικά τοποθετημένης Υπο-Μονάδας Μετάδοσης Sub-Transmission που λειτουργεί σαν κιβώτιο τετρακίνησης.
*Electronically-controlled Limited Slip Differential (LSD)
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >