Για κυβερνητική «αβλεψία» σε σχέση με την μη απαλλαγή από την καταβολή τελών κυκλοφορίας για τα ηλεκτροκίνητα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (ωφέλιμου φορτίου μέχρι 3,5 τόνων) κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. καλώντας τους αρμοδίους να προβούν στις απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις.

Ads

Στην ανακοίνωση που λάβαμε από το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. (Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων) αναφέρεται ότι το ινστιτούτο με επιστολή που έστειλε στους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος & Ενέργειας και Μεταφορών & Υποδομών ζητεί, εν όψει της εξαγγελίας των τελών κυκλοφορίας του 2021, «να διορθωθεί η αβλεψία της μη απαλλαγής των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων μηδενικής ρύπανσης της κατηγορίας των επαγγελματικών αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου από τα τέλη κυκλοφορίας.»

Στην ανακοίνωση του ΕΛΙΝΗΟ αναφέρεται επίσης ότι:
«Η άνιση μεταχείριση αυτής της κατηγορίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η αγορά των οποίων μάλιστα επιδοτείται μέσω της δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά», είναι παντελώς αδικαιολόγητη αφού απέμειναν να αποτελούν την μοναδική κατηγορία αυτοκινήτων μηδενικής ρύπανσης που καταβάλλουν τέλη κυκλοφορίας υπό τις σημερινές συνθήκες φορολόγησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς.

Τα αυτοκίνητα αυτά διακινούν πρόσωπα, παρέχουν υπηρεσίες και διανέμουν ελαφρά φορτία κινούμενα συνεχώς μέσα στα αστικά κέντρα και θα έπρεπε κατά προτεραιότητα να επιδιωχθεί η αντικατάστασή τους με ηλεκτρικά προκειμένου να εξοικονομηθεί ενέργεια, να βελτιωθεί η ποιότητα της ατμόσφαιρας στις πόλεις και να μειωθεί η στάθμη του θορύβου. Η απαλλαγή τους επομένως από τα τέλη κυκλοφορίας ως ένα από τα κίνητρα θα έπρεπε να έχει εφαρμοστεί εξ’ αρχής όχι μόνο για λόγους ίσης μεταχείρισης με όλα τα άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και για ουσιαστικούς και πρακτικούς λόγους.»

Ads

Στην επιστολή του ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. γίνεται επίσης αναφορά στην υπερκάλυψη της όποιας απώλειας προκύψει από τον μηδενισμό των τελών κυκλοφορίας των ηλεκτρικών ελαφρών επαγγελματικών αυτοκινήτων, από τον υψηλότερο ΦΠΑ που θα εισπράξει το κράτος, λόγω της υψηλότερης τιμής αγοράς- ακόμα και μετά την επιδότηση – των εν λόγω οχημάτων.