Ανανεώνει τη γκάμα της η Citroen με ένα μοντέλο που την ξαναφέρενει να δίνει το παρών στο λεγόμενο “c-segment” με ένα φαινομενικά πιο συμβατικό – τουλάχιστον κατ’ όνομα – μοντέλο, που δείχνει να εκπροσωπεί με πιο τυπικό τρόπο τη γαλλική εταιρία στην κατηγορία σε σχέση με το C4 Cactus, ενώ και από την άλλη “κουβαλάει” την πλέον σύγχρονη τεχνολογία και την βάζει πιο βαθιά στην ηλεκτροκίνηση.

Ads

12.500.000 πωλήσεις σε 92 χρόνια έχουν στο ενεργητικό τους τα compact μοντέλα της Citroën, ξεκινώντας από το πρώτο C4 του 1928 (με 243 000 μονάδες) και φθάνοντας μέχρι το πρόσφατο C4 Cactus που παρουσιάστηκε το 2014 και κατάφερε να πουλήσει περίπου 440.000 «κομμάτια» μέχρι σήμερα. Στο ενδιάμεσο τη δική τους σφραγίδα στην ιστορία της μάρκας έβαλαν οι Citroën GS & GSA (1970, 1.994.000 μονάδες), η BX (1982, 2.150.000 μονάδες), ενώ ακόμα καλύτερα τα πήγε η ZX (1991, 2.465.000 οχήματα), που αντικαταστάθηκε το 1997 από την Xsara (1.343.000 πωλήσεις). Ενώ το 2004 τη σκυτάλη πήρε το νέο C4 που στις δύο του γενιές (2004 & 2010) κατάφερε να ανεβάσει τον πήχη των πωλήσεων στις 2.941.000 μονάδες.

Στροφή στα μικρομεσαία
Και ενώ τα τελευταία χρόνια βασικός εκπρόσωπος της γαλλικής εταιρίας στην κατηγορία ήταν το σχεδιαστικά ριζοσπαστικό C4 Cactus, η Citroen αποφάσισε ο αντικαταστάτης του να φέρει το λογότυπο C4 ίσως για να τονίσει με αυτό τη σημασία που δίνει στη «μικρομεσαία» κατηγορίας (C-segment), η οποία σημείωσε περισσότερες από 1.700.000 πωλήσεις στην Ευρώπη το 2019, που αντιστοιχούν στο 11% της αγοράς.

Μόνο που τώρα το C4 ακολουθώντας – κυριολεκτικά και μεταφορικά – το ρεύμα λανσάρεται με μια ευρεία ποικιλία επιλογών ως προς τους κινητήρες. Μεταξύ, δε, των προσφερομένων εκδόσεων περιλαμβάνεται και το πλήρως ηλεκτρικό ë-C4, που είναι το πέμπτο ηλεκτροκίνητο Citroën, μετά το C5 Aircross SUV Hybrid, το μικρό διθέσιο Ami, το επαγγελματικό ë-Jumpy και το επιβατικό ë-SpaceTourer.

Ads

Η γκάμα του νέου C4 περιλαμβάνει «συμβατικές» εκδόσεις με τους γνωστούς τρικύλινδρους, τούρμπο βενζινοκινητήρες 1,2 λίτρων, προδιαγραφών Euro 6d, με ισχύ 100 έως 155 ίππους καθώς και δύο πετρελαιοκίνητες με τους επίσης Euro 6d diesel κινητήρες 1,5 λίτρων, με 110 και 130 ίππους.

Με το μήκος του να φτάνει τα 4.360 mm είναι προφανές ότι το νέο C4 αποτελεί τυπικό εκπρόσωπο του C-segment, ενώ διαθέτοντας αρκετά μεγάλο μεταξόνιο (2.670 mm) έχει τα προσόντα να προσφέρει αυξημένο χώρο για τους επιβάτες. Ενώ η μεγαλύτερη σε σχέση με τον ανταγωνισμό απόσταση από το έδαφος των 156 mm, αφενός μεν προσδίδει σχεδιαστικά (σε συνδυασμό μάλιστα με του μεγάλους τροχούς και τους τονισμένους θόλους) κάτι από SUV, αφετέρου δε προσφέρει μια σχετικώς υπερυψωμένη θέσης οδήγησης, με ότι θετικό αυτό συνεπάγεται σε ευκολία εισόδου και ορατότητα.

Ë-C4: μηδενικοί ρύποι
Παρά το γεγονός ότι στην παρούσα φάση ο μεγάλος όγκος των πωλήσεων θα αφορά το C4, δηλαδή τις συμβατικές εκδόσεις του μοντέλου, το νέο ë-C4 είχε ένα ιδιαίτερο ειδικό βάρος κατά την – διαδικτυακή – παρουσίαση του μοντέλου στους δημοσιογράφους.

Το ë-C4 διαθέτει ηλεκτρικό κινητήρα 136 ίππων, με ροπή 260 Nm άμεσα διαθέσιμη κατά την εκκίνηση, για γρήγορες επιταχύνσεις (0-100 km/h σε 9,7’’, στο Sport mode), ενώ η μπαταρία Li-Ion, υψηλής τάσης (400 V), διαθέτοντας χωρητικότητα 50 kWh προσφέρει αυτονομία 350 χλμ. Σημειώστε ότι η φόρτιση στην περίπτωση μιας απλής οικιακής πρίζας μπορεί να διαρκέσει ακόμα και 24 ώρες, σε ένα wallbox 11 kW ο χρόνος μειώνεται στις 5 ώρες, ενώ με τη βοήθεια ταχυφορτιστή 100 kW ανακτάται αυτονομία 100 χιλιομέτρων σε 10 λεπτά.

Σημειώστε ότι το ηλεκτρικό Citroën, διαθέτοντας ρύθμιση του επιπέδου ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, μπορεί να φρενάρει κατά κύριο λόγο χωρίς τη χρήση φρένου, απλώς αφήνοντας το γκάζι. Σημειώστε, επίσης, ότι δίνεται 8 χρόνια ή 160.000 χλμ. εγγύηση για την μπαταρία, με εγγυημένο το 70% της χωρητικότητάς της σε αυτό το διάστημα.

Γαλλική άνεση και όχι μόνον…
Έχοντας, τώρα, να κάνουμε με την 10η γενιά μικρομεσαίων hatchback Citroën, που έχουν οπωσδήποτε ταυτιστεί με αυτό που χαρακτήριζε ανέκαθεν τη μάρκα, δηλαδή την άνεση της ανάρτησης, δεν απορούμε που ένα από τα βασικά στοιχεία που ενσωματώνει το νέο μοντέλο είναι τα αμορτισέρ τεχνολογίας Progressive Hydraulic Cushions, σε συνδυασμό με τα Advanced Comfort καθίσματα και το Citroën Smart Pad Support της Citroën σε μια παγκόσμια πρεμιέρα.

Αυτή η εμπειρία άνεσης που υπόσχεται η Citroën «ενισχύεται» από την ασφάλεια που προσφέρουν οι 20 τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού, όπως το Highway Driver Assist, ένα ημι-αυτόνομο σύστημα οδήγησης επιπέδου 2 (autonomous driving Level 2, SAE), το οποίο συνδυάζει τον ευφυή αυτόματο πιλότο “Adaptive cruise control with Stop & Go function” με το σύστημα αποτροπής εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας “Active Lane Departure Warning”.

Ο κατάλογος με τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας δεν σταματά βέβαια εδώ, αφού περιλαμβάνει επίσης την αναγνώριση οδικών σημάτων, την ειδοποίηση του οδηγού για διάλειμμα μετά από μια δίωρη οδήγηση με ταχύτητες πάνω από 70 km/h, τον έλεγχο της προσοχής του οδηγού κλπ. Ενώ 6 τεχνολογίες συνδεσιμότητας αναλαμβάνουν να εισάγουν τον οδηγό στον ψηφιακό κόσμο, με επίκεντρο την μεγάλη οθόνη αφής 10″.

Δείτε το πλήρες άρθρο με φωτογραφίες και πίνακες τεχνικών χαρακτηριστικών κάνοντας κλικ εδώ