Η οικογένεια του νέου – και ηλεκτρικού – Fiat 500“la Prima” απέκτησε ένα ακόμα μέλος το 3+1 “la Prima”, που διαθέτει μία επιπλέον πόρτα στην πλευρά του συνοδηγού. Είχε προηγηθεί το λανσάρισμα της έκδοσης cabrio στις 4 Μαρτίου, με την οποία έκανε την επίσημη πρεμιέρα του το ηλεκτρικό «500αράκι» ενώ λίγο μετά είχαμε δει και την παρουσίαση της – πλέον κλασικής – τρίθυρης έκδοσης hatchback στις 8 Ιουνίου.

Ads

Από τα πιο διαχρονικά μοντέλα στην ιστορία του αυτοκινήτου, το Fiat 500, που ξεκίνησε την καριέρα του το 1957, για να ζήσει μια λαμπρή δεύτερη εκκίνηση το 2007, βρίσκεται εν έτει 2020 να κινείται στη λεωφόρο της ηλεκτροκίνησης απευθυνόμενο πρώτα απ’ όλα στους νέους κάθε ηλικίας που συνήθως μετακινούνται μόνοι τους ή με το έτερον ήμισυ. Επειδή όμως οι νέοι μεγαλώνουν – και μαζί με αυτούς και οι ανάγκες τους το 500αράκι έπρεπε να βρει κάτι ακόμα να προτείνει, πέραν βεβαίως της γνωστής ευελιξίας και της ευκολίας κίνησης και εύρεσης θέσης στάθμευσης στο κέντρο της πόλης.

Όπως χαρακτηστιστικά αναφέρει η ανακοίνωση της Fiat: “oι νέοι που «όργωναν» τους δρόμους της πόλης μετά τη δουλειά με το 500 τους, έγιναν εργαζόμενοι γονείς και τρέχουν να προλάβουν να πάνε το παιδί τους στο σχολείο και τις δραστηριότητες του. Ο πελάτης εξελίχθηκε σε οικογένεια που χρειάζεται ένα πιο εύκολα προσβάσιμο εσωτερικό, αλλά χωρίς να χάσει τον ξεχωριστό χαρακτήρα του 500. Εδώ έρχεται να δώσει τη λύση το 500 3+1, ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με μια επιπλέον πόρτα, αλλά πάντα ένα αυθεντικό 500.”

Κάπου εδώ ήρθαν οι σχεδιαστές του περίφημου Centro Stile της Fiat και έκαναν το θαύμα τους προσθέτοντας μία – μικρή είναι αλήθεια – τρίτη πόρτα από την πλευρά του συνοδηγού, που ανοίγει προς τα πίσω, δηλαδή με αντίθετη φορά από τις υπάρχουσες πλευρικές (οδηγού και συνοδηγού). Με τρόπο δηλαδή ίδιον με αυτόν που άνοιγαν οι κανονικές πόρτες στο πρώτο 500 του 1957, οπότε δημιουργείται και μία επιπλέον σύνδεση του μοντέλου με τις ρίζες του. Το αποτέλεσμα είναι μια νέα έκδοση με απαράλλαχτες εξωτερικές διαστάσεις, με αυξημένο κατά μόνο 30 κιλά βάρος, που θα είναι διαθέσιμη, όχι μόνο σε hatchback, αλλά και σε cabrio εκδοχή.

Ads

Η τρίτη, λοιπόν, πόρτα», η οποία ανοίγει με αντίθετη όπως είπαμε φορά, λόγω της απουσίας της μεσαίας κολόνας επιτρέπει την ευκολότερη είσοδο επιβατών στο πίσω κάθισμα, αλλά και – ενδεχομένως, κυρίως – την ευκολότερη ενός παιδικού καθίσματος. Σε επίπεδο ασφάλειας αξίζει να αναφερθεί ότι η «μικρή τρίτη πόρτα» μπορεί να ανοίξει μόνο όταν έχει ήδη ανοίξει η μπροστά πόρτα, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί ότι οι πίσω επιβάτες δεν θα την ανοίξουν κατά λάθος.

Launch edition: Το νέο ηλεκτρικό 500 3+1 “la Prima”
Το νέο ηλεκτρικό Fiat 500 3+1 ξεκινά – όπως και οι εκδόσεις cabrio και hatchback – την πορεία του με την έκδοση “la Prima”, που είναι διαθέσιμη σε τρία χρώματα (Rose Gold, Glacier Blue, Onyx Black) και ξεχωρίζει χάρη στα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας full LED, τους δίχρωμους τροχούς των 17” και τις νίκελ λεπτομέρειες στο αμάξωμα.
Τα καθίσματα, το ταμπλό και το τιμόνι έχουν επένδυση από οικολογικό δέρμα, ενώ πλήρης είναι ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας που περιλαμβάνει τα πιο προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS), όπως:

  • Ενεργό σύστημα Cruise Control (iACC) με λειτουργία διατήρησης κίνησης στη λωρίδα κυκλοφορίας
  • Σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας
  • Σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και ποδηλάτων
  • Σύστημα πρότασης ιδανικής ταχύτητας
  • Σύστημα ελέγχου κίνησης στη λωρίδα κυκλοφορίας
  • Πίσω κάμερα υψηλής ευκρίνειας με δυναμικές γραμμές κίνησης
  • Σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης 360° και σύστημα επόπτευσης τυφλών σημείων
  • Αυτόματα φώτα και καθαριστήρες
  • Σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης
  • Ηλεκτρικό χειρόφρενο

Παράλληλα η έκδοση λανσαρίσματος διαθέτει αυτόματο σύστημα κλιματισμού, δυνατότητα ταχείας φόρτισης DC 85 kW και καλώδιο Mode 3 για σύνδεση με φορτιστή AC στο σπίτι ή σε δημόσιο δίκτυο των 11 kW.

Σε επίπεδο συνδεσιμότητας, το νέο σύστημα πολυμέσων UConnect 5 περιλαμβάνει: οθόνη 7″ TFT στο ταμπλό, οθόνη αφής 10.25″ με σύστημα πλοήγησης, ψηφιακό ραδιόφωνο, ασύρματη σύνδεση mirroring με CarPlay / Android Auto, ασύρματη φόρτιση και το Uconnect Box (σύστημα τηλεματικών υπηρεσιών).

Το νέο ηλεκτρικό 500 3+1 θα είναι επίσης διαθέσιμο στις εκδόσεις ACTION, PASSION και ICON.
Το 500 ACTION διαθέτει ηλεκτροκινητήρα 70 kW που προσφέρει καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,5’’ και τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 135 χλμ./ώρα) μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 23.8 kWh, που προσφέρει αυτονομία άνω των 180 χλμ. στον κύκλο WLTP (άνω των 240 χλμ. στον κύκλο πόλης). Έτσι, με μια μέση ημερήσια χρήση των 50 χλμ. ο χρήστης θα χρειάζεται, σύμφωνα με την Fiat, να φορτίζει το αυτοκίνητο του σχεδόν μόνο μία φορά την εβδομάδα.

Σημειώστε ότι με σύνδεση σε ταχυφορτιστή 50 kW για την ημερήσια χρήση των 50 χλμ. απαιτούνται λιγότερο από 10 λεπτά φόρτισης. Το Fiat 500 ACTION μπορεί βέβαια να φορτιστεί και σε οικιακό δίκτυο με καλώδιο Mode 2 (3 kW) ή σε δημόσιο φορτιστή μέσω καλωδίου 11 kW Mode 3 ή μέσω του easyWallbox της Mopar.

Fiat 500 PASSION: ηλεκτροκίνηση απαιτήσεων…
Το νέο ηλεκτρικό 500 PASSION προσφέρει κορυφαία αυτονομία με 320 χλμ. στον κύκλο WLTP που φτάνει έως τα 460 χλμ. για κίνηση στην πόλη. Μπορεί να συνδεθεί με ταχυφορτιστή 85 kW που επιτρέπει τη φόρτιση της άδειας μπαταρίας στο 80% σε μόλις 35 λεπτά, ενώ η φόρτιση που εξασφαλίζει αυτονομία 50χλμ. διαρκεί μόλις 5 λεπτά.

Ο ηλεκτροκινητήρας του Fiat 500 Passion έχει ισχύ 80 kW (118 ίππων) που ανεβάζει την τελική ταχύτητα στα 150 χλμ./ώρα και κατεβάζει το χρόνο για τα 0-100 χλμ./ώρα σε 9,0’’

Fiat 500 ICON: κορυφαία ηλεκτροκίνηση
Προσφέροντας την ίδια αυτονομία και τις ίδιες δυνατότητες φόρτισης με το Passion, ICON διακρίνεται επιπλέον για την πολυτέλειά του και τον κορυφαίο εξοπλισμό του, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και το νέο σύστημα πολυμέσων Uconnect 5, με 10.25” ‘cinerama’ οθόνη η οποία είναι ενσωματωμένη στο ταμπλό και τα γραφικά της σχεδιάστηκαν ώστε να μην αποσπούν την προσοχή του οδηγού. Το σύστημα διαθέτει και σύστημα αναγνώρισης φωνής, έτσι ώστε λέγοντας “Hey Fiat”το σύστημα να δέχεται φωνητικές εντολές.

Δείτε το πλήρες άρθρο με φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ