Η παγκόσμια πρεμιέρα του ρομποτικού και πολυτελούς οχήματος EZ-ULTIMO, το οποίο προορίζεται για δημόσια χρήση (αφού είναι ένα shared robo vehicle) δείχνει αφενός το πού πηγαίνει η αυτόνομη οδήγηση και αφετέρου ότι η Renault παρακολουθεί/επηρεάζει τις εξελίξεις στον τομέα αυτόν. Δίπλα του είδαμε το EZ-PRO, ένα ακόμα πρωτότυπο –επαγγελματικό αυτή τη φορά – αυτόνομο όχημα διανομών, για το οποίο μιλήσαμε σε προηγούμενο άρθρο μας, αλλά και το EZ-GO, ένα ρομποτικό όχημα κατάλληλο για αστική – και πάντα δημόσια/κοινή – χρήση, το οποίο επίσης έχουμε παρουσιάσει σε παλαιότερο αφιέρωμά μας.

Ads

image

image

image
EZ-ULTIMO

Ads

Το ZOE Iconic, αποτελεί κάτι σαν φόρο τιμής στο ηλεκτρικό μοντέλο της Renault που έχει καταφέρει να φτάσει τις 110.000 πωλήσεις από το 2012 που λανσαρίστηκε μέχρι σήμερα. Με την ευκαιρία αυτή η γαλλική εταιρία λανσάρει και μια νέα υπηρεσία προγραμματισμού των διαδρομών (με πρόβλεψη για φόρτιση) που είναι προσβάσιμη και από smartphone.

image
image
ZOE iconic

Σημειώνουμε ότι το  Groupe Renault προσφέρει υπηρεσίες κινητικότητας μέσω υπηρεσιών car-sharing (κοινή χρήση), ride-hailing, βραχείας ενοικίασης και από το 2022, υπηρεσίες κινητικότητας με αυτόνομα ρομποτικά οχήματα.  Ήδη για χρήση car-sharing έχουν διατεθεί 5.000 Zoe σε 8 μεγάλες πόλεις, ενώ μέχρι το τέλος του 2019, άλλα 2.000 ΖΟΕ θα διατεθούν για τον σκοπό αυτό στη Γαλλία.

Όσον αφορά τώρα τις συμβατικές παρουσίες, ξεχωρίζει αυτή του νέου Kadjar  που εφοδιάζεται με το νέο βενζινοκινητήρα TCe GPF 1.3, σε δύο επίπεδα ισχύος (140 και 160 hp, που εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη Daimler, αλλά και τη νέα γενιά πετρελαιοκινητήρων “Blue dCi”, 1.5 Blue dCi 115hp και 1.7 Blue dCi 150hp, που είναι εφοδιασμένοι με σύγχρονα συστήματα περιορισμού των ρύπων.

image
image
image

Και επειδή η Renault γιορτάζει τα 120 χρόνια της από το Mondial de l’ Automobile δεν έλειψαν και αυτά:

image

image

image