Το Lada Niva (Лада Нива), ένα αυτοκίνητο συνώνυμο του 4Χ4 και της ικανότητας κίνησης στα πιο δύσβατα εδάφη, ένα αυτοκίνητο-θρύλος, ένα πρωτοποριακό για την εποχή του μοντέλο που έγραψε ιστορία και παρέμεινε, επί της ουσίας απαράλλαχτο στην παραγωγή για τέσσερις και πλέον δεκαετίες επιστρέφει δριμύτερο – ή για την ακρίβεια εκσυγχρονισμένο, προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις της 3ης δεκαετίας του 21ου αιώνα, αφού το λανσάρισμά του αναμένεται μετά το 2020, στην καλύτερη περίπτωση το 2021, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες. Σε πρώτη φάση φέρει την πολλά υποσχόμενη ονομασία Lada 4Χ4 Vision – η οποία όπως είναι φυσικό δημιουργεί τους αντίστοιχους συνειρμούς με τον παλιό καλό καιρό – και έκανε την πρώτη του επίσημη δημόσια εμφάνιση στο διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου της Μόσχας (Moscow International Automobile Salon 2018 / Московский Международный Автомобильный Салон 2018) που άνοιξε τις πύλες του στο κοινό σήμερα, Παρασκευή 31 Αυγούστου και θα παραμείνει ανοιχτό μέχρι τις 9 Σεπτεμβρίου.
Οι φωτογραφίες δείχνουν ότι έχουμε να κάνουμε οπωσδήποτε με ένα εντυπωσιακό αυτοκίνητο, με σχεδίαση που χαρακτηρίζεται από τη δέουσα… αγριότητα, στοιχείο μάλλον απαραίτητο για όχημα παντός εδάφους. Οι δύο παραπάνω πόρτες σε σχέση με το αρχικό μοντέλο της δεκαετίας του 70 είναι καλά «κρυμμένες» στο νέο αμάξωμα (ο λόγος βέβαια για τις πίσω, που είναι και αρκετά μικρότερες από τις εμπρός – και λέγεται ότι σε αυτή τη μορφή θα διατηρηθούν και στο μοντέλο παραγωγής) και δεν αλλάζουν τις βασικές του αναλογίες, με το σχετικά μακρύ καπό, αλλά και με τα χαραγμένα πλαϊνά σε σχήμα «Χ», που χαρακτηρίζει τα σύγχρονα μοντέλα της Lada Vesta και X-Ray που διατίθενται στη ρωσική αγορά.
Όπως ήταν αναμενόμενο, το νέο Niva εξελίσσεται πάνω στην πλατφόρμα του Duster δεύτερης γενιάς – κάτι απολύτως αναμενόμενο, αφού πλέον η Avtovaz που κατασκευάζει τα Lada ανήκει πλέον στο γκρουπ της Renault. Αναμενόμενο είναι επίσης το καινούριο Niva να διαθέτει την ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης του Duster. Λογικό θα είναι επίσης να μη δούμε κάποια εκσυγχρονισμένα μηχανικά μέρη του αρχικού Niva (δηλαδή 3 διαφορικά που εξασφαλίζουν συνεχή μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς, με μπλοκέ κεντρικό διαφορικό και κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού («αργό-γρήγορο»), αλλά το σύστημα μετάδοσης του Duster, με το συμπλέκτη να υποκαθιστά το κεντρικό διαφορικό μεταβάλλοντας διαρκώς (μέχρι μηδενισμού) το ποσοστό της ροπής που πηγαίνει στους πίσω τροχούς και ένα κιβώτιο ταχυτήτων με πολύ «κοντή» πρώτη, που θα λειτουργεί κατά κάποιον τρόπο ως υποκατάστατο του «αργού», για την κίνηση σε δύσβατα εδάφη.
Ωστόσο το ενδεχόμενο να χρησιμοποιηθεί η κλασική – original 4X4 – αρχιτεκτονική του Niva δεν έχει αποκλειστεί. Κάτι τέτοιο όμως θα οδηγήσει σε υπολογίσιμη επιβάρυνση της τιμής, καθιστώντας το ρωσικό αυτοκίνητο ακριβότερο από το γαλλο-ρουμάνο αδελφό του, το Duster. Βεβαίως είναι εξαιρετικά νωρίς να μιλάει κανείς για τιμοκατάλογο από τώρα, οι πληροφορίες από τη Ρωσία όμως λένε ότι το νέο Niva θα κοστίζει τα διπλά χρήματα από το «κλασικό», οπότε και εμπορικά το νέο μοντέλο δεν θα λανσαριστεί με τη λογική του εξαιρετικά φθηνού οχήματος παντός εδάφους.
Και μερικά λόγια σχετικά με το Niva ως εμπορική ονομασία, η οποία τώρα ανήκει στο Joint Venture GM-AvtoVAZ, που παρήγαγε επί χρόνια μια πεντάθυρη εκδοχή του Niva, βασισμένη στην παλιά αρχιτεκτονική του μοντέλου, αλλά με ανανεωμένο ντιζάιν, για την εσωτερική αγορά. Σύμφωνα, λοιπόν, με πληροφορίες του ρωσικού περιοδικού αυτοκινήτου Autoreview, παρά την υποβάθμιση του σχεδίου για την παραγωγή του νέου Chevy Niva, η General Motors δεν δείχνει διατεθειμένη – προς το παρόν – να παραχωρήσει τα δικαιώματα του Niva. Βεβαίως, μέχρι το 2021, όταν το Lada 4×4 Vision θα πρέπει να μετατραπεί σε αυτοκίνητο παραγωγής, όλα μπορούν να αλλάξουν. Και αν η GM-AvtoVAZ δεν αρχίσει να παράγει ένα νέο μοντέλο, η συγκεκριμένη μονάδα θα πρέπει πιθανώς να κλείσει. Σε αυτή την περίπτωση η AVTOVAZ θα πρέπει να ανακτήσει το ιστορικό εκτός δρόμου όνομα, προκειμένου η νέα γενιά των τετρακίνητων μοντέλων της Lada να χτυπήσει την αγορά με το όνομα Niva.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >