Άλλη η θέση του οδηγού αυτοκινήτου και άλλη η θέση του οδηγού μοτοσικλέτας. Και είναι τις περισσότερες φορές δύσκολο να καταλάβει ο ένας τον άλλον… Όμως επειδή είναι βέβαιο ότι αυτός που βρίσκεται πάνω στους δύο τροχούς είναι σαφώς πιο εκτεθειμένος από αυτόν που βρίσκεται «μέσα» στους τέσσερις, η Ford έθεσε σε ενέργεια το “WheelSwap”, μια πρωτοποριακή εμπειρία εικονικής πραγματικότητας που με τη βοήθεια της οποίας οι οδηγοί βλέπουν το δρόμο από τη σκοπιά ενός δικυκλιστή. Το “WheelSwap” της Ford αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο για τη δημιουργία ενσυναίσθησης και ευαισθητοποίησης των οδηγών σε θέματα που αφορούν την οδική ασφάλεια και τη συμπεριφορά τους στο δρόμο. Η σχετική δραστηριότητα φαίνεται ότι είναι αρκετά αποτελεσματική, αφού, το σύνολο σχεδόν όσων συμμετείχαν στη σχετική διαδικασία δήλωσαν ότι πρόκειται να αλλάξουν την οδηγική συμπεριφορά τους. Όπως αναφέρεται και στο επίσημο δελτίο τύπου της εταιρίας:
 
«H Ford, θέλοντας να συμβάλλει στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας για όλους τους χρήστες του δρόμου, έχει αναπτύξει τον τελευταίο καιρό την καμπάνια “Share The Road” με στόχο να ενθαρρύνει ένα πνεύμα αμοιβαίας κατανόησης και αλληλοσεβασμού μεταξύ των οδηγών, ανεξαρτήτως του οχήματός τους.»
 
Αιτία για αυτήν την πρωτοβουλία αποτέλεσε:
 
«Η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce) η οποία θα συνεχιστεί μέσα στα επόμενα χρόνια με αμείωτο ρυθμό με αποτέλεσμα οι διανομείς, όπως και οι μοτοσικλέτες και τα οχήματα τύπου van, να γίνονται όλο και σημαντικότερα για την αποστολή προϊόντων στους ανά τον κόσμο πελάτες.
 
Σύμφωνα με μία αναφορά του Centre for Economics & Business Research με τίτλο Economics of Commercial Van Usage Across Europe, ο αριθμός των οχημάτων τύπου van στους δρόμους της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Ολλανδίας, της Ισπανίας, της Τουρκίας και της Μ. Βρετανίας αυξήθηκε πάνω από 10% το διάστημα μεταξύ 2013 και 2018, φτάνοντας από τα 23.250.000 στα 25.690.000 οχήματα.
 
Στο πλαίσιο των προσπαθειών αυτών και της καμπάνιας “Share The Road” της Ford, πάνω από 35 οδηγοί που πραγματοποιούν διανομές με διάφορα οχήματα και εργάζονται στην πόλη του Λονδίνου στην εταιρεία διανομών καταναλωτικών προϊόντων Hermes, είχαν την ευκαιρία μέσω του “WheelSwap” να ζήσουν μία μοναδική εμπειρία εικονικής πραγματικότητας (VR) που τους επέτρεψε να δουν τις διάφορες οδηγικές καταστάσεις από τη σκοπιά ενός δικυκλιστή ή ενός οδηγού σε εικονικό περιβάλλον.
 
Το “WheelSwap” προσέφερε τη δυνατότητα στους συγκεκριμένους οδηγούς να δουν το δρόμο από διαφορετική σκοπιά, καθώς μετά την ολοκλήρωσή της εκπαίδευσης το 88% συμφώνησε ότι η συγκεκριμένη εμπειρία θα τους βοηθήσει ώστε να αλλάξουν τη συμπεριφορά τους στο δρόμο. 
 

Πιο συγκεκριμένα, το 91% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι προτίθεται να αλλάξει τη συμπεριφορά του στο δρόμο, με το 70% να καταδεικνύει μεγαλύτερη οδηγική ενσυναίσθηση μετά την εμπειρία VR. Επίσης, το 60% των οδηγών και δικυκλιστών που συμμετείχαν άλλαξε τις συνήθειες του στο δρόμο μέσα σε δύο εβδομάδες από τη συμμετοχή του.
 
Η εμπειρία εικονικής πραγματικότητας “WheelSwap” της Ford έχει αποσπάσει έξι βραβεία, μεταξύ των οποίων διακρίσεις από τη SABRE και τον ευρωπαϊκό θεσμό βραβείων European Excellence Awards.»