To νέο Seat Leon αποκτά για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου μια νέα επαναφορτιζόμενη υβριδική – plug in hybrid – έκδοση, τη Seat Leon eHYBRID με συνδυαστική ισχύ 150 hp και τη δυνατότητα να κινηθεί αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα του για έως 64 χιλιόμετρα.

Ads

Tο Seat Leon, ο διαχρονικά βασικός πυρήνας των πωλήσεων της Seat, με περισσότερες από 2,3 εκατομμύρια πωλήσεις από το λανσάρισμά του το 1999 μέχρι σήμερα, έρχεται με την 4η γενιά του, που μόλις πρόσφατα λανσαρίστηκε να κινηθεί στην κατεύθυνση του εξηλεκτρισμού:

Το Seat Leon plug-in hybrid, το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο της μάρκας, ξεκινά τώρα την εμπορική του πορεία και είναι διαθέσιμο τόσο σε 5θυρη όσο και σε Sportstourer έκδοση. Ωστόσο δεν θα είναι μόνο του στην πορεία της Seat προς τον εξηλεκτρισμό, καθώς η ισπανική εταιρία έχει σκοπό να λανσάρει πέντε νέα ηλεκτρικά ή plug in hybrid μοντέλα μέχρι το τέλος του 2021.

Seat Leon e-HYBID: η τεχνολογία Plug in Hybrid
Η τέταρτη γενιά του Seat Leon ενισχύει, λοιπόν, την αποδοτικότητα της με ένα plug-in υβριδικό μοντέλο (Seat Leon e-HYBRID) που συνδυάζει έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.4 λίτρων TSI 110 kW (150 PS), με έναν ηλεκτρικό κινητήρα 85 kW (115 PS), με αποτέλεσμα συνδυασμένη ισχύ 150 kW/204 PS και ροπή 350 Nm.

Ads

Χάρη στη μπαταρία ιόντων λιθίου 13 kWh, το Seat Leon μπορεί να κινηθεί για έως και 64 χιλιόμετρα (72 km σύμφωνα με τις προδιαγραφές NEDC) και αναπτύσσοντας ταχύτητα έως 140 km/h σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία, δηλαδή αξιοποιώντας μόνο τον ηλεκτροκινητήρα του. Ενώ όταν χρησιμοποιείται και ο βενζινοκινητήρας, το Seat Leon e-HYBRID υπόσχεται συνολική αυτονομία 800 χιλιομέτρων.

Το Seat Leon e-hybrid διαθέτει αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, έξι ταχυτήτων, DSG το οποίο αξιοποιεί την τεχνολογία shift-by-wire έτσι ώστε ο επιλογέας ταχυτήτων να μην συνδέεται απευθείας, μηχανικά με το κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά να χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά σήματα για την αλλαγή.

Οι δυνατότητες ελέγχου του υβριδικού συστήματος του Seat Leon e-HYBID
Ο οδηγός διατηρεί τον έλεγχο του υβριδικού συστήματος κίνησης του Seat Leon e-HYBID επιλέγοντας, αν θέλει, να διατηρήσει την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας, εξοικονομώντας την για καταστάσεις όπου απαιτείται οδήγηση μηδενικών εκπομπών. Ενώ όταν η μπαταρία αδειάζει, το σύστημα μετάδοσης κίνησης επιστρέφει σε υβριδική λειτουργία, θέτοντας σε λειτουργία τον βενζινοκινητήρα 1.4 TSI.

Η φόρτιση της μπαταρίας του Seat Leon e-HYBRID μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε σε μόνο 3 ώρες και 40 λεπτά χρησιμοποιώντας επιτοίχιο φορτιστή (Wallbox) 3,6 kW ή σε λιγότερο από 6 ώρες (5h 40’) χρησιμοποιώντας φορτιστή 2,3kW.

Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) του Seat Leon e-HYBRID κυμαίνονται μεταξύ 25 και 30 g/km ενώ το αυτοκίνητο μόλις 1,1 – 1,3 λίτρα βενζίνης ανά 100 km σύμφωνα με τον επίσημο κύκλο δοκιμών WLTP.

Πλήρως συνδεδεμένο και ασφαλές
Το Seat Leon e-HYBRID είναι το πρώτο πλήρως συνδεδεμένο αυτοκίνητο της SEAT: η συνδεσιμότητα στο αυτοκίνητο (Full Link συμπεριλαμβανομένου του ασύρματου Android Auto και CarPlay, λειτουργίες και υπηρεσίες που βασίζονται στο διαδίκτυο) σας κρατά συνδεδεμένους με τον έξω κόσμο.

Ο συνδυασμός του SEAT CONNECT και του συστήματος e-HYBRID παρέχει ακόμη μεγαλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου, με ένα ευρύτερο φάσμα λειτουργιών που ελέγχονται από την εφαρμογή – συμπεριλαμβανομένων των λειτουργιών διαχείρισης της μπαταρίας ακόμα και εξ’ αποστάσεως.

Οι οδηγοί μπορούν πλέον να διαχειριστούν τη διαδικασία φόρτισης του Seat Leon e-HYBRID εξ αποστάσεως, μέσω του e-Manager, καθώς και να ελέγξουν τον κλιματισμό – το όχημα μπορεί να προθερμανθεί έως και 30 λεπτά με το σύστημα να λειτουργεί από 15οC έως 22οC από το smartphone τους.

Χάρη, τώρα, στο DCC Dynamic Chassis Control του Seat Leon, η συμπεριφορά του οχήματος μπορεί να αλλάξει ανάλογα με τις συνθήκες και τις απαιτήσεις του οδηγού, κάνοντας το όχημα πιο άνετο ή πιο «σφιχτό». Η προσαρμοζόμενη τεχνολογία του πλαισίου «διαβάζει» συνεχώς τις συνθήκες του δρόμου, ενώ εξετάζει επίσης τις κινήσεις του τιμονιού, το φρενάρισμα και την επιτάχυνση, για να προσαρμόσει την ανάρτηση, βελτιστοποιώντας την απόσβεση σε κάθε τροχό.

Πόσο μεγάλο είναι το νέο Seat Leon e-HYBRID;
To βάρος του Seat Leon e-HYBRID είναι ισορροπημένο μεταξύ του εμπρός και πίσω μέρους του οχήματος. Κάτω από το εμπρός καπό βρίσκεται ο βενζινοκινητήρας, o ηλεκτοκινητήρας και τα ηλεκτρονικά διαχείρισης ισχύος (Power Control Unit – PCU) ενώ στο πίσω μέρος βρίσκεται η μπαταρία ιόντων λιθίου και το ρεζερβουάρ καυσίμου.

Το Seat Leon e-HYBRID ζυγίζει 1.614 κιλά στην 5θυρη έκδοση και 1.658 κιλά στην έκδοση Sportstourer. Αλλά χάρη στη ρύθμιση της ανάρτησης του οχήματος, με τα γόνατα MacPherson μπροστά και ένα σύστημα πολλαπλών συνδέσμων στο πίσω μέρος, καθώς και το άμεσο τιμόνι, το Seat Leon e-HYBRID δεν υστερεί καθόλου στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς.

Η 5-θυρη έκδοση του Seat Leon e-HYBRID έχει μήκος 4.368 mm, πλάτος 1.799 mm και ύψος 1.460 mm, ενώ η έκδοση Sportstourer e-HYBRID έχει μήκος 4.642 mm, πλάτος 1.799 mm και ύψος 1.456 mm. Το μεταξόνιο και των δύο ανέρχεται στα 2.682 mm.

Δεδομένου ότι η μπαταρία βρίσκεται κάτω από το δάπεδο στο πίσω μέρος, η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ στην 5-θυρη παραλλαγή είναι 270 λίτρα, ενώ στην έκδοση Sportstourer φτάνει τα 470 λίτρα.

Τo Seat Leon e-HYBRID στην Ελλάδα
Το αυτοκίνητο είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελίες στην Ελληνική αγορά (επισυνάπτεται τιμοκατάλογος), ενώ για την περίοδο του λανσαρίσματος θα ισχύσει ειδική προσφορά, με όφελος 2.500 €, για όλες τις εκδόσεις – η οποία «κατεβάζει» την αρχική λιανική τιμή των 33.490 ευρώ στα €30.990.

Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ