Με καθυστέρηση 8 περίπου μηνών και με μειωμένο κατά 50% προϋπολογισμό άνοιξε η πλατφόρμα του προγράμματος επιδότησης αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ 2». Πέραν της αύξησης της επιδότησης που προβλέπεται για τα ηλεκτρικά ΙΧ, με το νέο πρόγραμμα αυξάνεται σημαντικά και η επιδότηση μιας σειράς ηλεκτρικών μικρο-οχημάτων, ανάμεσά τους και αυτοκινήτων μικρών διαστάσεων και χαμηλής ισχύος (microcars).

Ads

Πριν κάνουμε οποιοδήποτε σχόλιο σε σχέση με τη σκοπιμότητα και την αποτελεσματικότητα του συγκεκριμένου προγράμματος, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι σε σχέση με τον α’ κύκλο του προγράμματος, το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» έρχεται να προσφέρει αυξημένη κατά έως και 2.000 ευρώ επιδότηση για αγορά ΙΧ από ιδιώτες – φυσικά πρόσωπα, ενώ παράλληλα διατηρεί την επιπλέον επιδότηση των 1.000 ευρώ για την απόσυρση παλιού αυτοκινήτου, τα επιπλέον 1.000 ευρώ για τους οδηγούς ΑΜΕΑ, αλλά και τα 500 ευρώ για την αγορά wallbox/επιτοίχιου φορτιστή με την προϋπόθεση βέβαια ότι ο αγοραστής διαθέτει δικό του πάρκινγκ.

Όμως καθώς κάνουμε τη σύγκριση μεταξύ των δύο προγραμμάτων δεν είναι δυνατόν να μην παρατηρήσουμε τη σημαντική αύξηση της μέγιστης επιδότησης – από το 20% στο 40% – που προβλέπεται για μια σειρά από ηλεκτρικά οχήματα των κατηγοριών L, δηλαδή για ηλεκτρικά δίκυκλα, τρίκυκλα, αλλά και «τετράκυκλα». Στην τελευταία περίπτωση έχουμε να κάνουμε με οχήματα περιορισμένων διαστάσεων και αυτονομίας, αλλά και χαμηλής ισχύος, που κατά κανόνα δεν έχουν δυνατότητα κίνησης σε αυτοκινητόδρομο (λόγω της περιορισμένης τελικής τους ταχύτητας) και μπορούν να οδηγηθούν και από άτομα κάτω των 18 ετών.

Έχουμε λοιπόν επιδότηση 30% και έως 1.300€ (για οχήματα των κατηγοριών L1e-L4e), και επιδότηση 40% – έως 3.000€ (για οχήματα των κατηγοριών L5e-L7e). Η ίδια ακριβώς επιδότηση προβλέπεται και για νομικά πρόσωπα/επιχειρήσεις, ενώ και στις δύο περιπτώσεις υπάρχει όφελος απόσυρσης παλιού οχήματος που φτάνει τα 400 ευρώ. Όμως το πιο ενδιαφέρον ίσως στοιχείο είναι ότι προβλέπεται επιπλέον επιδότηση 1.000 ευρώ εφόσον έχουμε να κάνουμε με νέους κάτω των 29 ετών, αλλά και μια επιπλέον επιδότηση 500 ευρώ εφόσον έχουμε να κάνουμε με οικογένειες με τρία τουλάχιστον εξαρτώμενα άτομα. Με αυτόν τον τρόπο μπορεί κανείς να δει το κόστος αγοράς ενός τέτοιου μικρού αυτοκινήτου να μειώνεται σχεδόν στο μισό, αφού οι τιμές σε αυτήν την κατηγορία είναι της τάξης των 8.000 έως 10.000 ευρώ.

Ads

Για παράδειγμα στην περίπτωση του CITROEN AMI My Ami Blue (όχημα κατηγορίας L6e-BP) με λιανική τιμή προ φόρων €8.306,45 και τελική τιμή €10.300, έχουμε επιδότηση €3322,58, συν επιπλέον €1.000 στην περίπτωση νέου κάτω των 29, οπότε η τιμή πέφτει στα €5.977,42.
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ