Ο Σεπτέμβριος ήταν ο πρώτος μήνας της φετινής χρονιάς που έκλεισε με μείωση των πωλήσεων αυτοκινήτων σε σχέση με τον αντίστοιχο διάστημα του 2017. Ωστόσο η εξέλιξη αυτή και λογική ήταν και κανέναν δεν εξέπληξε. Γιατί όλοι γνώριζαν ότι η εφαρμογή του WLTP θα είχε τις δικές της παρενέργειες, που στη συγκεκριμένη περίπτωση ήρθαν με τη μορφή εικονικών πωλήσεων, τον Αύγουστο που είχαμε τη γνωστή «εκτόξευση» στο +50,3%. Επρόκειτο για μοντέλα με προδιαγραφές ρύπων που μετά την 1η Σεπτεμβρίου δεν θα τους επέτρεπαν να ταξινομηθούν «φυσιολογικά» (χωρίς πρόστιμο), οπότε οι εταιρίες είχαν σπεύσει να «πινακιδώσουν».
Δεν πάγωσε, λοιπόν, η αγορά ούτε ήρθε η καταστροφή που κάποιοι θα ήθελαν να αποδώσουν στη σημερινή κυβέρνηση. Η αγορά συνεχίζει επί της ουσίας την ανοδική της πορεία, μια πορεία αργή, αλλά θετική με τα γνωστά δομικά της προβλήματα, δηλαδή με τις μισές περίπου πωλήσεις να είναι εταιρικές. Θυμίζουμε ότι τον «καλό καιρό», όταν οι ετήσιες πωλήσεις ξεπερνούσαν τις 250.000 και φλέρταραν με τις 300.000 οχήματα, οι εταιρικές πωλήσεις περιορίζονταν στο 20% του συνόλου των ταξινομήσεων.
Το σημαντικό είναι ότι στο σύνολο ενιαμήνου έχουμε αύξηση κατά 20,4% σε σχέση με πέρυσι, καθώς έχουν πουληθεί 84.076 «κομμάτια», έναντι 69.858 το 2017 και θεωρείται δεδομένο ότι φέτος θα σπάσει επιτέλους το φράγμα των 100.000 – και το ερώτημα στο σημείο αυτό είναι το πόσο ψηλά μπορούμε να φτάσουμε. Σημειώστε ότι πέρυσι, κατά μέσο όρο, είχαμε περίπου 6.000 πωλήσεις μηνιαίως κατά το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς…
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >