Έχοντας υποστεί το απαραίτητο «οικολογικό» face lift το μικρομεσαίο μοντέλο της γαλλικής εταιρίας, με το χαρακτηριστικό ντιζάιν, δηλώνει και πάλι παρών.
 
Ο νέος τρόπος μέτρησης των καυσαερίων, το περίφημο πλέον WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) που μπήκε στη ζωή μας το περασμένο φθινόπωρο προκάλεσε εκτεταμένες αναταράξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ωστόσο η Citroen κατάφερε να είναι από τους πρώτους που πέρασαν με επιτυχία τον… σκόπελο διαθέτοντας μοντέλα που πληρούν τις αυστηρές προδιαγραφές Euro 6.2. Ανάμεσά τους και το ούτως ή άλλως «φρέσκο» C4 Cactus της Citroen που οδηγήσαμε στην πετρελαιοκίνητη έκδοση με ελαφρώς λιγότερα κυβικά (1499 cm3), αλλά πρακτικά την ίδια ισχύ και τη ζωντάνια που είχαμε επισημάνει στην αρχική έκδοση των 1560 cm3.

Ads

Η άνεση της ζωντάνιας
Το Cactus ήταν και παραμένει σβέλτο, με τον νέο κινητήρα 1.5 BlueHDi να αποδίδει 99 ίππους και τη ροπή του να φτάνει τα 250 Nm / 1750 rpm έναντι 254 Nm / 1500 rpm του 1.6 BlueHDi, ενώ η κατανάλωση εξακολουθεί να μην υπερβαίνει τα 6,4 lit./100 km σε μεικτές συνθήκες. Θα λέγαμε μάλιστα ότι το μικρομεσαίο Citroen είναι τώρα και πιο ζωηρό, καθώς είναι εφοδιασμένο με κιβώτιο 6 σχέσεων όταν ο προκάτοχός του είχε «πεντάρι». Ζωντάνια, λοιπόν, εισπράττει ο οδηγός στην καθημερινότητα της πόλης, ενώ ανεβάζοντας στροφές διαπιστώνει ότι μπορεί να ταξιδέψει «χαλαρά», με μεγάλη ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο.

Από και πέρα τον λόγο έχει το πλέον χαρακτηριστικό στοιχείο του C4 Cactus, η εξαιρετική άνεση της ανάρτησης, η οποία οφείλεται σε μια ειδική τεχνολογία αμορτισέρ (Progressive Hydraulic Cushions™ – PHC), που μεταμορφώνει το αυτοκίνητο σε «μαγικό χαλί». Λακκούβες και σαμαράκια περνούν απαρατήρητα, χωρίς όμως ο οδηγός να στερείται την αίσθηση του αυτοκινήτου – παρά το γεγονός ότι αυτό γέρνει λίγο παραπάνω στις στροφές. Είναι μια συμπεριφορά αντάξια του ονόματος Citroen που θυμίζει έντονα την υδροπνευματική ανάρτηση η οποία επί δεκαετίες χαρακτήρισε την ιδιαίτερη γαλλική μάρκα

image

Ads

image

image

Αισθητική που ξεχωρίζει
Αναμφίβολα το C4 Cactus ξεχωρίζει. Ελαφρά ψηλότερο από το μέσο όρο του ανταγωνισμού (Ford Focus, Hyundai i30, Kia Ceed, Opel Astra κλπ.) το μικρομεσαίο Citroen φλερτάρει με το χαρακτηρισμό crossover – πολύ περισσότερο που διαθέτει και μια σειρά αισθητικά στοιχεία τα οποία το κάνουν να δείχνει κάπως «αγριωπό». Από κει και πέρα, καταφέρνει να εντάσσει στην αισθητική του σήμερα μια σειρά ρετρό στοιχεία. Το όμορφο και απαλό στην αφή ταμπλό συνδυάζεται άψογα με τα αναπαυτικότατα (στην αφή και στην όψη!) καθίσματα, οι χώροι για επιβάτες ανταποκρίνονται στα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ αρκετά μεγάλο είναι το πορτμπαγκάζ.

image

Το εσωτερικό του Cactus παραπέμπει στον παλιό καλό καιρό τόσο με τα χαρακτηριστικά μοτίβα σε ταμπλό και ντουλαπάκι συνοδηγού όσο και μα τα χαρακτηριστικά «φουσκωμένα» καθίσματα.
image

Το Cactus ξεχωρίζει, τέλος, για έναν ακόμα λόγο. Δεν το αγοράζεις με στενά οικονομοτεχνικά κριτήρια, παρόλο που ο τιμοκατάλογός του δεν είναι καθόλου -μα καθόλου κακός και παρά το γεγονός ότι καλύπτεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση. Το αγοράζεις επειδή σου αρέσει με όλη τη σημασία της λέξης, αντιμετωπίζοντάς το με έναν τρόπο διαφορετικό από αυτό που θα έκρινες ένα οποιοδήποτε “politically correct” μοντέλο και είσαι αποφασισμένος να αγνοήσεις κάποια εργονομικά πταίσματα (όπως η υπερσυγκέντρωση λειτουργιών στην όμορφη έγχρωμη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό ή τα πίσω παράθυρα που δεν ανοίγουν «κανονικά» αλλά με ανάκληση). Για να μην πούμε δηλαδή ότι είσαι τελικά αποφασισμένος να… αγαπήσεις κάποιες παραξενιές του προκειμένου να ζεις καθημερινά αυτή την original γαλλική αίσθηση που προσφέρει αφειδώς αυτό το κατά τ’ άλλα ολοκληρωμένο, ασφαλές και εξαιρετικά ευχάριστο στην καθημερινή οδήγηση αυτοκίνητο.
 
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση, άνεση ανάρτησης, οδική συμπεριφορά, κινητήρας – επιδόσεις, τιμή
ΚΑΤΑ
Εργονομικές ατέλειες

image

*Τυποποιημένη κατανάλωση, πόλη/εκτός πόλης/συνδυασμένος κύκλος **Πορτμπαγκάζ με καθίσματα στη θέση τους / αναδιπλωμένα
***Τιμή για τη βασική έκδοση 1.5 BlueHDI 100 S&S LIVE” με: ABS με EBD & Brake Assist, ESP με ASR, Hill Assist, Air Condition, Citroen Connect Radio με MP3, έγχρωμη οθόνη αφής 7″, Bluetooth, θύρα USB και πρίζα Jack και 4 ηχεία, εμπρός ηλ. παράθυρα, ηλεκ & θερμ. εξωτ. καθρέπτες. Η αμέσως επόμενη έκδοση “feel”, η οποία διαθέτει επιπλέον αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 16’’, ραντάρ παρκαρίσματος, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα κ.ά. κοστίζει € 17.550

Πηγή: ΕΘΝΟΣ