Το αυτοκίνητο αλλάζει και μαζί του αλλάζει και ο τρόπος που θα το χρησιμοποιούμε στο – όχι και τόσο μακρινό – μέλλον. Και δεν είναι μόνο ότι στην εκπνοή της δεύτερης δεκαετίας του 21ου αιώνα φτάσαμε να ασχολούμαστε ότι πλέον λιγότερο με την ανάρτηση και την οδική συμπεριφορά και περισσότερο με τα ηλεκτρονικά συστήματα infotainment (ψυχαγωγίας και ενημέρωσης), τη συνδεσιμότητα και τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης. Είναι και το ότι θεωρούμε δεδομένη τη μετάβαση, σε πρώτη φάση, στην ηλεκτροκίνηση και, σε δεύτερη, στην αυτόνομη οδήγηση. Μια μετάβαση που πηγαίνει χέρι – χέρι με την αλλαγή του τρόπου χρήσης του αυτοκινήτου και το πέρασμα από την αγορά-ιδιοκτησία, στην κοινή χρήση-ενοικίαση.

Ads

Στο πλαίσιο αυτό δεν πρέπει να θεωρήσει κανείς κεραυνό εν αιθρία την ανακοίνωση της Toyota, την οποία παραθέτουμε στη συνέχεια αυτούσια, στην οποία γίνεται λόγος για «στρατηγική μετεξέλιξή» της από κατασκευάστρια αυτοκινήτων σε μία εταιρεία που θα παρέχει όλες τις υπηρεσίες κινητικότητας. Στο πλαίσιο αυτό η ιστορική ιαπωνική εταιρία δημιούργησε τη μάρκα KINTO η οποία θα παρέχει υπηρεσίες κινητικότητας σε πόλεις, εταιρικούς πελάτες  και ιδιώτες. Η νέα μάρκα στοχεύει να είναι όχι μόνο “ανοιχτή σε όλους και αξιόπιστη”, αλλά επίσης “απλή και εύκολη” και “βιώσιμη”.

image

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης της Toyota
 
«Η Toyota ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας ενός νέου εμπορικού σήματος με την ονομασία KINTO, που θα παρέχει υπηρεσίες κινητικότητας σε ολόκληρη την Ευρώπη. Αυτό αποτελεί μέρος του παγκόσμιου οράματος της Toyota να μετεξελιχθεί σε εταιρεία κινητικότητας, προσφέροντας όλων των ειδών τις υπηρεσίες που σχετίζονται με τις ανθρώπινες μεταφορές ανά τον κόσμο.
 
Η Toyota στοχεύει να επεκτείνει τις υπηρεσίες κινητικότητας πλέον των παραδοσιακών πωλήσεων σε ιδιώτες και εταιρικούς πελάτες (fleet) μέσω μιας στρατηγικής οργανωμένης γύρω από τέσσερις πυλώνες:
•             Χρήση ξεχωριστού και αποκλειστικού εμπορικού σήματος για την προσέλκυση νέων κατηγοριών χρηστών, από ιδιώτες μέχρι εταιρικούς πελάτες, αλλά και πόλεις 
•             Αύξηση μεριδίου στην αγορά full service leasing (FSL), με multi-brand all-in-one οχήματα και υπηρεσίες προς εταιρικούς πελάτες και ιδιώτες
•             Χρήση της δύναμης των δεδομένων και της συνδεσιμότητας των οχημάτων για την ανάπτυξη και το λανσάρισμα υπηρεσιών όπως  car sharing, carpooling, ή χρήση οχήματος μέσω συνδρομής, όπου αυτό είναι εφικτό
•             Προετοιμασία για ενσωμάτωση των μελλοντικών εξελίξεων της αυτόνομης οδήγησης στις μεταφορές, αφού προηγουμένως δοκιμαστούν σε περιβάλλον αγοράς, όπως για παράδειγμα η χρήση της φιλοσοφίας e-Palette που αυτή τη στιγμή είναι υπό εξέλιξη σε παγκόσμιο επίπεδο.
 
“ Η KINTO αποτελεί μέρος της στρατηγικής ανάπτυξης των ευρωπαϊκών δραστηριοτήτων μας. Σε αγορές όπου αυτό είναι εφικτό και βιώσιμο, προσθέτοντας υπηρεσίες κινητικότητας στο παραδοσιακό επιχειρηματικό μοντέλο μας θα μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις νέες ανάγκες των πελατών και να υποστηρίξουμε νέες απαιτήσεις των πόλεων και των περιοχών„   
Dr Johan van Zyl, Πρόεδρος & CEO της Toyota Motor Europe

Ads

image
 
Το 2018, η Toyota έθεσε τις βάσεις για την προετοιμασία του Ευρωπαϊκού οργανισμού της εν όψει της ένταξης νέων υπηρεσιών κινητικότητας στην υπάρχουσα δομή παραγωγής και πώλησης αυτοκινήτων. Η Toyota ίδρυσε δύο φορείς, αντίστοιχα, μία εταιρεία διαχείρισης στόλου (Toyota Fleet Mobility, με έδρα στην Κολωνία, Γερμανία) και μία εταιρεία ψηφιακής πλατφόρμας (Toyota Connected Europe, με έδρα στο Λονδίνο, Βρετανία).
 
•             Η Toyota Fleet Mobility είναι επικεντρωμένη στην ανάπτυξη του Full-Service Leasing (FSL) στην Ευρωπαϊκή αγορά. Η TFM αυξάνεται οργανικά (με τρέχουσες θυγατρικές σε Ισπανία, Γαλλία και Ιταλία) και μέσω εξαγορών. Πρόσφατα εξαγόρασε την Inchcape Fleet Solutions (IFS) προκειμένου να ενισχύσει την παρουσία της στην αγορά της Μ. Βρετανίας. Η TFM είναι κοινοπραξία των Toyota Financial Services Corporation και Toyota Motor Europe.
•             Η Toyota Connected Europe είναι η Ευρωπαϊκή θυγατρική εταιρεία τεχνολογικής υποστήριξης και δεδομένων της Toyota. Αυτή εξελίσσει και δημιουργεί μία γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών που έχουν σχέση με συστήματα συνδεδεμένων οχημάτων, όπως το κέντρο δεδομένων Toyota Big Data Centre, καθώς και υπηρεσίες στην Mobility Services Platform (MSPF) ιδιοκτησίας Toyota.
 
Η KINTO θα χρησιμοποιηθεί για να καταστήσει σαφές ότι οι υπηρεσίες είναι συμβατές με νέους τρόπους κινητικότητας των καταναλωτών,  παραμένοντας “ανοιχτή σε όλους και αξιόπιστη,” “απλή και εύκολη,” και “βιώσιμη”.
 
“Το νέο μας εμπορικό σήμα KINTO δείχνει ότι η εταιρεία είναι περισσότερο από ποτέ αποφασισμένη να ικανοποιήσει τις εξελισσόμενες ανάγκες κινητικότητας του πελάτη. Η Toyota και η Lexus είναι μάρκες που έχουν γίνει διάσημες χάρη στην αξιοπιστία και ποιότητα των αυτοκινήτων τους. Με την KINTO, φιλοδοξούμε να δημιουργήσουμε ένα εξίσου ισχυρό εμπορικό σήμα για υπηρεσίες κινητικότητας – μία μάρκα που προσφέρει σταθερά εξαιρετικές εμπειρίες στον πελάτη, σε κοντινές ή μακρινές διαδρομές. Η KINTO είναι η επιτομή της φιλοδοξίας της Toyota να προσφέρει Ακόμα Καλύτερη Μετακίνηση για Όλους„
Matthew Harrison, Executive Vice President Toyota Motor Europe
 
Το όνομα της νέας μάρκας προέρχεται από την Ιαπωνική λέξη Kintoun ή Flying nimbus, ένα ‘cloud’ που προσφέρει υπηρεσίες μεταφοράς on-demand για ένα διάσημο χαρακτήρα κινουμένων σχεδίων στην Ιαπωνία.  Όπως το Kintoun, έτσι και η KINTO θέλει να μπορεί να ικανοποιεί τον πελάτη που αναζητά εύκολους και έξυπνους τρόπους να μετακινηθεί, οποτεδήποτε, οπουδήποτε.
Οι υπηρεσίες της KINTO θα εφαρμόζονται σε κάθε αγορά με βάση τη βιωσιμότητα και δυνατότητα υλοποίησής τους. Ανάμεσα στις πρώτες υπηρεσίες που θα λανσαριστούν σε ορισμένες Ευρωπαϊκές αγορές είναι:
•             KINTO One: μία υπηρεσία μίσθωσης Full Service Lease, ο χρήστης της οποίας θα μπορεί να συνδυάζει όχημα, υπηρεσία και ασφάλιση καταβάλλοντας ένα μηνιαίο μίσθωμα.
•             KINTO Share: υπηρεσία car sharing (κοινοχρησία οχημάτων) με μία μεγάλη γκάμα υβριδικών οχημάτων τα οποία διατίθενται μέσω μιας φιλοσοφίας self-service, χωρίς λειτουργικές δαπάνες. Η υπάρχουσα υπηρεσία car sharing της Toyota με την ονομασία Yuko, που ήδη λειτουργεί σε αρκετές ευρωπαϊκές πόλεις (Δουβλίνο, Βενετία, Κοπεγχάγη και Μαδρίτη) θα περιέλθει με νέο όνομα στους κόλπους της KINTO.
•             KINTO Join: υπηρεσία carpooling, που συνδέει τους εργαζόμενους, οι οποίοι επιθυμούν να μοιράζονται την καθημερινή διαδρομή προς τον τόπο εργασίας τους. Παρέχει οφέλη τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για τις εταιρείες, που μπορούν να μειώσουν το ανθρακικό τους αποτύπωμα.
•             KINTO Flex: υπηρεσία μίσθωσης αυτοκινήτου (leasing) βασισμένη στη συνδρομή, παρέχει αυξημένη ευελιξία και μία premium εμπειρία.
 
Υπό εξέταση είναι και άλλες υπηρεσίες, όπως ride-hailing και μία εφαρμογή multi-modal (πολλαπλών μέσων μεταφοράς). Οι υπηρεσίες θα παρέχουν εύκολη πρόσβαση μέσω mobile εφαρμογών και ενσωματωμένα συστήματα πληρωμών.»