Όχι νωρίτερα από το 2023-2024 θα ξεκινήσει η παραγωγή του μικρού ρωσικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου “Kama-1” σύμφωνα με δηλώσεις του γενικού διευθυντή της “Kamaz” Σεργκέι Κογκόγκιν, ο οποίος έδωσε και μια ένδειξη του κόστους του όμορφου αυτού μοντέλου, που εξελίχθηκε εξ αρχής με γνώμονα το carsharing.

Ads

Το μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στις 10 Δεκεμβρίου του 2020 στην έκθεση Vuzpromexpo (ВУЗПРОМЭКСПО-2020) είναι προϊόν βιομηχανικής συνεργασίας μεταξύ του Πολυτεχνείου της Αγίας Πετρούπολης “Μεγάλος Πέτρος” (Петербургский Политехнический Университет имени Петра Великого) και του πασίγνωστου στη Ρωσία (και εν γένει στο πρώην σοσιαλιστικό μπλοκ) κατασκευαστή φορτηγών Kamaz (ПАО Камаз). Η Kamaz λειτούργησε στη συγκεκριμένη περίπτωση ως ο βιομηχανικός εταίρος αυτού του project, το οποίο περιλαμβάνει την εξέλιξη μιας βασικής πλατφόρμας για τη δημιουργία πάνω σε αυτήν προτάσεων ηλεκτροκίνησης.

Οι εργασίες ξεκίνησαν πριν από δύο περίπου χρόνια και το αποτέλεσμά τους – σε πολύ μικρό χρόνο χάρη στην αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας “Digital Twins” – ήταν το μικρό πρωτότυπο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης “Kama-1” που βλέπετε στις φωτογραφίες.

Το Kama-1 είναι ένα compact ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης με αυτονομία άνω των 250 km, 0-60 km/h σε μόλις 3,0 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 150 km/h. Είναι δε ικανό να αντιμετωπίζει χωρίς πρόβλημα τον ρωσικό χειμώνα, καθώς μπορεί να κινηθεί σε θερμοκρασίες έως -50 °C. Το Kama-1 είναι τρίθυρο και τετραθέσιο. Ενώ η ηλεκτρική και ηλεκτρονική αρχιτεκτονική του επιτρέπει τον εξοπλισμό του προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού επιπέδου ADAS 3-4.
Στο Kama-1 μπορούν να τοποθετηθούν διαφορετικής χωρητικότητας μπαταρίες. Στην παρούσα φάση το αυτοκίνητο έκανε την εμφάνισή του με μπαταρία 33 kWh, η οποία κατά πάσαν πιθανότατα θα αποτελεί στοιχείο του στάνταρ εξοπλισμού. Για τη φόρτιση της μπαταρίας αυτής, στα επίπεδα του 70-80%, απαιτούνται περίπου 20 λεπτά με σύνδεση σε ταχυρφορτιστή.

Ads

Σύμφωνα, τώρα, με την εκτίμηση του Κογκόγκιν, η τιμή του Kama-1 θα μπορούσε να είναι 1,2-1,4 εκατομμύρια ρούβλια (δηλαδή 13.000 – 15.500 ευρώ). Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι ο διευθυντής της Kamaz έχει προφανώς υπόψη του τη ρωσική αγορά, ωστόσο η τιμή του Kama-1 και στο εξωτερικό, στην υποθετική περίπτωση των εξαγωγών, δεν θα απείχε πολύ από αυτό το πλαίσιο. Σημειώνουμε επίσης ότι σύμφωνα με άλλες εκτιμήσεις η τιμή του αυτοκινήτου θα μπορούσε να είναι χαμηλότερη (1,0 εκ. ρούβλια / 11.000 ευρώ) με όγκο παραγωγής γύρω στα 20.000 «κομμάτια» το χρόνο.

«Πιστεύω ότι το carsharing (η κοινή χρήση/το μοίρασμα) αυτοκινήτων πρόκειται να αναπτυχθεί. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέσα στις πόλεις είναι η βέλτιστη επιλογή – και για αυτόν τον λόγο το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε ως ένα μικρό αυτοκίνητο για carsharing.» δήλωσε επίσης ο Κογκόγκιν, σημειώνοντας ότι δόθηκε έμφαση στην απλότητα, ώστε η διαχείριση, ακόμα και ο καθαρισμός του αυτοκινήτου να γίνονται με ευκολία.

Από κει και πέρα, το ηλεκτρικό Kama-1 μπορεί να μεγαλώσει σε διαστάσεις, αν χρειαστεί, ακόμα και κατά μισό μέτρο, έτσι ώστε να αποκτήσει ενδιαφέρον και για ιδιώτες πελάτες. Ο διευθυντής της Kamaz θεωρεί οι μεγάλες πόλεις, με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου είναι οι πλέον κατάλληλες αγορές για το μικρό ηλεκτρικό όχημα.

Δείτε το πλήρες άρθρο με τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ