Διανύοντας την εποχή της τεχνολογικής του κορύφωσης, το νέο «μικρομεσαίο» Ford προσφέρει ένα πλούσιο πακέτο τεχνολογιών υποβοήθησης του οδηγού, που αυξάνει δραματικά την παρεχόμενη ασφάλεια, συμβάλλοντας ταυτοχρόνως στη βελτίωση της άνεσης.
 
Για την ευρύτερη γκάμα προηγμένων χαρακτηριστικών – και μάλιστα από οποιοδήποτε όχημα στην ιστορία της εταιρίας – κάνει λόγο η Ford παρουσιάζοντας το νέο Focus, που διαθέτει τεχνολογίες συνώνυμες με αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2.
 
Πρόκειται για ένα πακέτο που καθόλου τυχαία ονομάστηκε “Ford Co-Pilot360”, αφού τελικώς στο σύνολό του λειτουργεί ως συνοδηγός, ο οποίος αναλαμβάνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου σε μια σειρά καταστάσεις, επιτρέποντας στον οδηγό – κάτοχό του να έχει την υψηλή επιστασία…
 
Ευφυής συνοδηγός
Δεν διατηρεί απλώς την ταχύτητα σταθερή, αλλά ρυθμίζει και την απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο τo Adaptive Cruise Control (ACC) αποτρέποντας έτσι το ενδεχόμενο μιας σύγκρουσης. Ενώ διαθέτει και επιπλέον δυνατότητες χάρη στην ενσωμάτωση των συστημάτων “Stop & Go”, “Speed Sign Recognition” και “Lane-Centring” προσφέροντας έτσι στο οδηγό όχι μόνο ένα πιο ξεκούραστο ταξίδι, αλλά και μια πιο άνετη οδήγηση στην πυκνή κυκλοφορία. Σημειώστε ότι το ACC λειτουργεί με ταχύτητες έως 200 km/h.

Ads

image
 
Η τεχνολογία λοιπόν ελέγχει όχι μόνο το γκάζι και το φρένο, ακινητοποιώντας το αυτοκίνητο όταν ο προπορευόμενος σταματήσει και ξεκινώντας ξανά, όταν η κυκλοφορία αποκαθίσταται, αλλά αναλαμβάνει τον έλεγχο και του συστήματος διεύθυνσης, διατηρώντας το Focus στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας. Πρόκειται για ένα σύστημα που μπορεί να σου σώσει τη ζωή σε ένα μακρινό ταξίδι, ιδιαίτερα τη νύχτα, όπου η κόπωση επιδρά αρνητικότατα στα αντανακλαστικά του οδηγού, προσφέροντας επίσης οπτικές και ηχητικές προειδοποιήσεις, εάν διαπιστώσει έλλειψη εντολών στο τιμόνι (κάτι που υποδηλώνει αδράνεια και ενδεχομένως έλλειψη προσοχής).
 
Μπορεί, επίσης, να προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα του οχήματος στα προβλεπόμενα από την τροχαία όρια, παρακολουθώντας τόσο σήματα στο πλάι του δρόμου όσο τις «εναέριες» πινακίδες αξιοποιώντας παράλληλα πληροφορίες και από το ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης.
 
Προνοητικός οδηγός
Ένα ακόμα ευφυές σύστημα, που αυτή τη φορά βελτιώνει την ορατότητα του οδηγού είναι το “Adaptive Front Lighting System” (AFL). Πρόκειται για προσαρμοζόμενα φώτα που «προβλέπουν» που πηγαίνει ο δρόμος και φωτίζουν προς εκείνη την κατεύθυνση. Το AFL χρησιμοποιεί κάμερα για παρακολούθηση των διαγραμμίσεων μέχρι 65 m μπροστά, επιτρέποντας στους προβολείς να «στρέφονται» εκ των προτέρων προς το εσωτερικό των στροφών βελτιώνοντας την ορατότητα, χωρίς να βασίζονται για αυτήν την ενέργεια αποκλειστικά στο πώς ο οδηγός στρίβει το τιμόνι, ενώ φωτίζουν καλύτερα τις διασταυρώσεις και τους κυκλικούς κόμβους με μεγαλύτερου πλάτους δέσμη φωτός.

image
 
Από κει και πέρα το σύστημα προβολής ενδείξεων στο παρμπρίζ “Head-up display” (HUD) προβάλλει χρήσιμες πληροφορίες στο οπτικό πεδίο του οδηγού, βοηθώντας τον να διατηρεί την προσοχή του στραμμένη στο δρόμο. Το συγκεκριμένο HUD προσφέρει ένα από τα μεγαλύτερα πεδία ορατότητας (6 επί 2,5 μοίρες), ενώ επίσης είναι και από τα πιο φωτεινά, με ρύθμιση σε 16 στάδια έως τα 10.000 κεριά/τ.μ.

image
 
Σημειώνουμε τέλος ότι ο ηλεκτρονικός συνοδηγός της Ford βοηθά τον οδηγό να είναι πιο αποτελεσματικός με το “Evasive Steering Assist” να ενισχύει τη στροφή του τιμονιού κατά την πραγματοποίηση ελιγμών. Ενώ η τεχνολογία “Continuously Controlled Damping” (CCD) προσαρμόζει την λειτουργία της ανάρτησης στις συνθήκες οδήγησης, βελτιώνοντας την οδική συμπεριφορά του Focus.

Ads

Πηγή: ΕΘΝΟΣ