Είναι ηλεκτρικό, είναι διθέσιο, είναι μικρό και ιδιαίτερα ευέλικτο, και για να το οδηγήσεις δεν χρειάζεται το σύνηθες δίπλωμα κατηγορίας Β, αφού στη Γαλλία στη θέση του οδηγού μπορεί να βρεθούν άτομα ηλικίας 14 ετών και άνω, ενώ στην υπόλοιπη Ευρώπη μπορούν να το οδηγήσουν άτομα άνω των 16 ετών. Είναι το Citroen ami που αν θελήσεις να το αγοράσεις κοστίζει – στη Γαλλία – μόλις 6.000 ευρώ, ενώ διατίθεται επίσης τόσο με μακροχρόνια μίσθωση, από περίπου 20 ευρώ το μήνα στη Γαλλία, όσο και μέσω car sharing, για χρήση με χρονοχρέωση, από € 0,26 ανά λεπτό για τους συνδρομητές της υπηρεσίας που θα καταβάλουν τη μηνιαία συνδρομή της τάξης των περίπου 10 ευρώ.

Ads

Και αν σας θυμίζει κάτι, ναι δεν κάνατε λάθος, αφού πριν από ένα χρόνο περίπου στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης η Citroen μας είχε δείξει τον προπομπό του, το πρωτότυπο AMI ONE, που κατάφερε να προκαλέσει το ενδιαφέρον του κοινού και των δημοσιογράφων σε τέτοιο βαθμό ώστε να… αναγκάσει τη Citroen να προχωρήσει στην κατασκευή του αυτοκινήτου παραγωγής που βλέπετε στις φωτογραφίες.

image

Στο σχετικό δελτίο τύπου μπορούμε να δούμε τα βασικά χαρακτηριστικά του ami με μια ματιά:

Ads

• Είναι 100% ηλεκτρικό: οι εκπομπές CO2 είναι μηδενικές, έχει εξασφαλισμένη την καθημερινή πρόσβαση στα αστικά κέντρα. Η μπαταρία του, για πλήρη φόρτιση, χρειάζεται μόλις 3 ώρες σε πρίζα του κοινού οικιακού δικτύου.

• Είναι ευέλικτο: με μήκος μόλις 2,41 m και ιδιαίτερα μικρό κύκλο στροφής (διάμετρος 7,20 m), κινείται και παρκάρει εύκολα στα αστικά κέντρα.

• Είναι άνετο: Μικρές οι εξωτερικές του διαστάσεις, αλλά πολύ μεγάλοι οι χώροι στην καμπίνα που κάνουν το ami ιδιαίτερα άνετο για δύο επιβάτες.

• Είναι ξεχωριστό: Τα διαθέσιμα χρώματα για το αμάξωμα, τα 6 πακέτα χρωματιστών αξεσουάρ και οι προτάσεις για εξατομίκευση, προκαλούν τους ενδιαφερόμενους να παίξουν, συνδυάζοντας διαφορετικά στοιχεία και να φτιάξουν το δικό τους ami.

image
 

ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

• ΧΩΡΙΣ ΔΙΠΛΩΜΑ: Στη Γαλλία, επιτρέπεται η χρήση του από την ηλικία των 14 ετών, ενώ όσοι είναι από 16 χρονών και πάνω, μπορούν να το χρησιμοποιήσουν στην πλειοψηφία των Ευρωπαϊκών κρατών.

• ΚΑΤΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ “A LA CARTE”: Το ami θα είναι εύκολα διαθέσιμο σε όλους, μέσω των προσφορών για τη χρήση του, είτε για ένα λεπτό της ώρας, είτε για ένα χρόνο αλλά και παραπάνω, για «μοίρασμα»/κοινή χρήση (car-sharing), ενοικίαση ή αγορά.

• OIKONOMIKO: Η μακροχρόνια μίσθωση, ξεκινά από το μηνιαίο ποσό των €19,99 στη Γαλλία (πρόγραμμα amiami: με συμβόλαιο διάρκειας 48 μηνών και προκαταβολή €2.644). Free2Move car-sharing (κοινή χρήση): από €0,26/min (με μηνιαία συνδρομή στην υπηρεσία που έχει πάγιο €9.90). Αγορά: από €6.000 (τιμή μετά φόρων για την έκδοση amiami).

image

ΝΕΑ ΕΜΠΕΙΡΙΑ

• ΝΕΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΔΙΑΝΟΜΗΣ: το ami διαφημίζεται στις αλυσίδες των καταστημάτων FNAC και DARTY. Το ami θα μπορεί να “έρχεται” στο ραντεβού με τους υποψήφιους αγοραστές του, σε ορισμένα σημεία που θα δίνουν τη δυνατότητα για test drive και πιο εκτεταμένη γνωριμία.

• ΔΙΑΝΟΜΗ ΚΑΤ’ ΟΙΚΟΝ: το ami μπορεί να φτάσει απευθείας στο σπίτι για τη μέγιστη άνεση του κάθε ενδιαφερόμενου.

Το λανσάρισμα του Citroen ami έχει προγραμματιστεί για στις 30 Μαρτίου στη Γαλλία και λίγους μήνες μετά, στην Ισπανία, την Ιταλία, το Βέλγιο, την Πορτογαλία και τη Γερμανία, ενώ οι πρώτες παραδόσεις του ami, στη γαλλική αγορά, είναι προγραμματισμένες να γίνουν τον Ιούνιο. Ωστόσο, εν μέσω των εξελίξεων στο μέτωπο του Κοροναϊού, δεν μπορεί κανείς να αποκλείσει το ενδεχόμενο μιας χρονικής μετατόπισης όλου αυτού του προγράμματος προς το καλοκαίρι.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ AMI

Μήκος: 2.41 m

Πλάτος: 1.39 m (χωρίς τους καθρέπτες)

Ύψος: 1.52 m

Διάμετρος κύκλου στροφής: 7.20 m

Βάρος (χωρίς μπαταρία): < 425 kg

Βάρος (με μπαταρία): 485 kg

Μπαταρία: 5.5 kWh