Η Scania ξεκινά την παραγωγή plug in υβριδικών και ηλεκτρικών φορτηγών κατάλληλων για διανομές, αλλά και για χρήση από υπηρεσίες κοινής ωφέλειας.
Έχοντας, για κάποια χρόνια, κρατήσει τις αποστάσεις τους από τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας, επενδύοντας σε υβριδικές τεχνολογίες, η σουηδική Scania αποφάσισε ότι είναι καιρός να τρέξει να προλάβει τόσο τη Mercedes όσο και τη MAN που από καιρό έχουν στο δρόμο τα ηλεκτρικά φορτηγά τους, σε προγράμματα δοκιμών. Μόνο τον περασμένο χειμώνα αποφάσισαν οι Σουηδοί να ακολουθήσουν το ηλεκτρικό… ρεύμα προσφέροντας αρκετά πλήρως ηλεκτρικά πρωτότυπα φορτηγά διανομών στην νορβηγική εταιρία ASKO, στο Τρόνχαϊμ. Οπότε, για να φτάσουμε στην έναρξη της παραγωγής 100% ηλεκτρικών φορτηγών, η εμπειρία της χρήσης των φορτηγών αυτών υπήρξε θετική. Ενώ ταυτοχρόνως από το εργοστάσιο της Scania βγαίνουν και υβριδικά φορτηγά.
Και στις δύο περιπτώσεις τα παραπάνω, φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα είναι ακόμα διαθέσιμα μόνο σε εκδόσεις με καμπίνες πόλης – συμβατικές (σειρές P) και «χαμηλές» με μικρή απόσταση από το έδαφος (σειρές L). Αυτό υποδηλώνει ότι τέτοια οχήματα προορίζονται για χρήση ως φορτηγά διανομής, μικρά ανατρεπόμενα ή απορριμματοφόρα.
Το καθαρά ηλεκτρικό Scania διαθέτει ηλεκτρικό κινητήρα 230 kW και μια συστοιχία από πέντε ή εννέα μπαταρίες ιόντων λιθίου. Στην πρώτη περίπτωση, η χωρητικότητά τους είναι 165 kWh και η αυτονομία με μία φόρτιση φτάνει τα 130 χιλιόμετρα. Στη δεύτερη περίπτωση, η χωρητικότητα της μπαταρίας ανεβαίανει στα 300 kWh, προσφέροντας σχεδόν διπλάσια αυτονομία, 250 km. Είναι αλήθεια ότι ο κατασκευαστής καθορίζει ότι όταν οδηγείτε με φορτίο ή σε κακές καιρικές συνθήκες, αυτά τα χαρακτηριστικά ενδέχεται να μειωθούν.
Το σουηδικό ηλεκτρικό φορτηγό μπορεί να φορτίσει τις μπαταρίες του τόσο με σύνδεση σε δίκτυο 220 V (εναλλασσόμενο ρεύμα – AC) όσο και σε σταθερούς τρέχοντες σταθμούς ταχείας φόρτισης (συνεχούς ρεύματος – DC) 130 kW, με «φίσα» CCS. Στην τελευταία περίπτωση, η έκδοση με τις πέντε μπαταρίες φορτίζει τις μπαταρίες της πλήρως σε 55 λεπτά, ενώ στην περίπτωση των εννέα μπαταριών απαιτούνται 100 λεπτά.
Όσον αφορά το plug in υβριδικό Scania, αυτό είναι εξοπλισμένο με μια μονάδα παραγωγής ενέργειας, η οποία περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα 115 ίππων, καθώς και έναν κινητήρα ντίζελ εννέα λίτρων ισχύος 280 έως 360 ίππων (υπάρχει δυνατότητα επιπέδου ισχύος κατά την παραγγελία από τον πελάτη). Εδώ έχουμε τρεις μπαταρίες, με συνολική χωρητικότητα 90 kWh, που είναι αρκετή για να κινηθεί κανείς έως και 60 χλμ. με μηδενικούς ρύπους. Οι μπαταρίες αυτές μπορούν να ανακτήσουν το 80% της ενέργειάς τους με σύνδεση σε ταχυφορτιστή DC σε 35 λεπτά αλλά μπορούν επίσης να φορτίζονται και εν κινήσει, από τον κινητήρα του αυτοκινήτου.
Τέτοια υβριδικά αυτοκίνητα απευθύνονται σε μεταφορείς που ενώ πραγματοποιούν μεγάλες διαδρομές κατά τη διάρκεια της ημέρας, πρέπει ταυτοχρόνως να παραδίδουν αγαθά σε ειδικές οικολογικές ζώνες. Μπορεί, λοιπόν, να φτάσει κανείς στον τελικό, οικολογικό προορισμό του με τον κινητήρα ντίζελ και στη συνέχεια να «γυρίσει» σε κίνηση μηδενικών ρύπων, αξιοποιώντας την ενέργεια της μπαταρίας.
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >