Την «οικολογική» έκδοση του Ibiza, που λειτουργεί με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (Compressed Natural Gas – CNG), αλλά μπορεί να κινηθεί αν χρειαστεί και με βενζίνη, ρίχνει πλέον στην ελληνική αγορά η SEAT. Πρόκειται για το Ibiza TGI, το φιλικό προς το περιβάλλον αυτοκίνητο που επιτυγχάνει μείωση των εκπομπών CO2 κατά 25% με ταυτόχρονη σημαντική μείωση του κόστους κίνησης. Ωστόσο, για την ισπανική εταιρία οι οικολογικές πρωτοβουλίες δεν τελειώνουν εδώ, αφού στα τέλη της χρονιάς στη γκάμα SEAT CNG θα προστεθεί και το νέο Arona TGI
Το νέο μοντέλο, το τρίτο που «καίει» CNG μετά το Leon και το Mii, κατασκευάζεται στο Martorell χρησιμοποιώντας τη πλατφόρμα MQB A0. Η Seat συνεχίζει να επενδύει στο φυσικό αέριο, καθώς συμβάλλει σημαντικά στη μείωση των ρύπων, εκπέμποντας κατά 85% λιγότερα οξείδια του αζώτου σε σύγκριση με τους κινητήρες ντίζελ, ενώ μειώνει τις εκπομπές CO2 κατά 25%, συμβάλλοντας έτσι στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στις πόλεις.
Τα αυτοκίνητα που τροφοδοτούνται με συμπιεσμένο φυσικό αέριο αποτελούν μία βιώσιμη εναλλακτική λύση για τη κάλυψη του κενού μεταξύ των «παραδοσιακών» και των ηλεκτρικών κινητήρων, και αντιπροσωπεύουν τη στρατηγική βάση για την αύξηση της φιλικότητας προς το περιβάλλον ενώ παράλληλα αποτελούν ελκυστική εμπορική πρόταση για τους πελάτες.
Το νέο Ibiza TGI είναι λοιπόν πιο οικονομικό στην οδήγηση και πιο φιλικό προς το περιβάλλον από τα μοντέλα που τροφοδοτούνται με diesel ή βενζίνη, καθώς και από κάποια non-plug-in υβριδικά. Το λειτουργικό κόστος ανά χιλιόμετρο είναι ιδιαίτερα χαμηλό, καθώς ένα γέμισμα του ρεζερβουάρ κοστίζει μόνο 13 ευρώ.
Το νέο SEAT Ibiza 1.0 TGI αποδίδει 90 ίππους και έχει μέση πιστοποιημένη κατανάλωση καυσίμου 3,3 κιλά/100 χλμ. σε λειτουργία CNG, κάτι που ισοδυναμεί με επένδυση 3,22 ευρώ για οδήγηση 100 χιλιομέτρων. Η συνολική – θεωρητική – απόσταση που μπορεί να καλύψει το νέο Ibiza TGI είναι 1.194 χλμ., με την καύση των 13 κιλών CNG και των 40 λίτρων βενζίνης στις δύο δεξαμενές καυσίμων.
Οι λεπτομέρειες πίσω από το Νέο Ibiza TGI
Το νέο SEAT Ibiza είναι εξοπλισμένο με τρικύλινδρο κινητήρα 12 βαλβίδων 1.0 TGI και μηχανικό κιβώτιο πέντε ταχυτήτων. Προσφέρει μέγιστη απόδοση 90 ίππων μεταξύ 4.500 και 5.800 σ.α.λ. με μέγιστη ροπή 160 Nm μεταξύ 1.900 και 3.500 σ.α.λ. Αναπτύσσει δε τελική ταχύτητα 180 km/h, ενώ επιταχύνει από 0 έως 100 km/h σε 12,1 δευτερόλεπτα, ενώ η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι 5,0 l/100 km σε λειτουργία βενζίνης και 4,9 m3/100 km (3,3kg/100 km), εκπέμποντας μόνο 88 g/km CO2 σε λειτουργία CNG.
Η έκδοση TGI της 5ης γενιάς Ibiza είναι εφοδιασμένη με δύο δεξαμενές καυσίμου, μία για 13 κιλά CNG και η άλλη με χωρητικότητα 40 λίτρων για βενζίνη, η οποία είναι όμοια με όλες τις άλλες βενζινοκίνητες εκδόσεις Ibiza. Εκτός από τον εξοπλισμό που διαθέτουν οι εκδόσεις βενζίνης, το νέο Ibiza TGI διαθέτει επιπλέον τον απαραίτητο εξοπλισμό για να κινείται με φυσικό αέριο, όπως αρκετούς αισθητήρες θερμοκρασίας και πίεσης αερίων, καθώς και ρυθμιστή πίεσης και σύστημα διανομής αερίου, μεταξύ άλλων. Επίσης διαθέτει ενισχυμένα πιστόνια και βαλβίδες για αυξημένη αντοχή και καλύτερη κυκλοφορία του αερίου στο θάλαμο καύσης. Επιπλέον, ο στροβιλοσυμπιεστής στο Ibiza TGI ζυγίζει λιγότερο ώστε να δρα άμεσα και να αυξάνει την απόκριση του κινητήρα. Τέλος, διαθέτει συγκεκριμένους δείκτες στάθμης καυσίμου για κάθε δεξαμενή, οι οποίοι βρίσκονται στο πίνακα οργάνων.
Το SEAT Ibiza TGI χρησιμοποιεί πάντα το φυσικό αέριο ως κύριο καύσιμο, εκτός αν η θερμοκρασία του αντιψυκτικού πέσει κάτω από τους 10°C, όπου ο κινητήρας αρχίζει με χρήση βενζίνης και ξεκινά μια διαδικασία θέρμανσης των βαλβίδων έγχυσης αερίου, πριν από την αυτόματη ενεργοποίηση του κυκλώματος CNG.
Το Ibiza TGI λειτουργεί επίσης μόνο με βενζίνη όταν η δεξαμενή CNG είναι κενή. Αυτή η αλλαγή γίνεται αυτόματα χωρίς να αντιλαμβάνεται ο οδηγός οποιαδήποτε διαφορά στην απόδοση του οχήματος ή στον χειρισμό του, εκτός από μια ένδειξη που ανάβει στον πίνακα οργάνων για να ενημερώσει τον οδηγό ότι οδηγεί με φυσικό αέριο. Επιπλέον, στην οθόνη εμφανίζονται πληροφορίες σχετικά με την ποιότητα του φυσικού αερίου, την κατανάλωση και την αυτονομία με τα δύο καύσιμα.
Παρόλο που η δεξαμενή αερίου βρίσκεται κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών, το νέο Ibiza TGI εξακολουθεί να προσφέρει αυξημένο αποθηκευτικό χώρο, με συνολική χωρητικότητα 262 λίτρα.
• Το CNG είναι πολύ φθηνότερο σε σχέση με άλλα είδη καυσίμου. Λόγω του χαμηλού κόστους του ανά κιλό, και επειδή δεν είναι πετρελαϊκό παράγωγο, δεν επηρεάζεται από τις απρόσμενες διακυμάνσεις στις τιμές του πετρελαίου. Επιπλέον, τα αυτοκίνητα που τροφοδοτούνται με CNG έχουν χαμηλό κόστος συντήρησης καθώς είναι εξοπλισμένα με έναν μόνο κινητήρα που λειτουργεί και με τους δύο τύπους καυσίμων
• Επιπλέον, το συμπιεσμένο φυσικό αέριο είναι πιο αποδοτικό καύσιμο, καθώς απαιτεί μικρότερη ποσότητα για την παραγωγή της ίδιας ενέργειας. Η ενέργεια που παράγεται από 1 kg CNG και είναι περίπου ισοδύναμη με 2 λίτρα LPG, 1,5 λίτρα diesel ή 1,3 λίτρα βενζίνης.
Γκάμα SEAT CNG
Το Ibiza CNG δεν είναι η μοναδική ECO εναλλακτική λύση της SEAT. Το Leon 1.4 TGI 110HP διαθέτει επίσης κινητήρα CNG και εκπέμπει μεταξύ 99 και 101 g/km CO2 με μέσο όρο κατανάλωσης 5.6 l/100 km
Επιπλέον, το τρίθυρο και πεντάθυρο Mii 1.0 68HP με μηχανικό κιβώτιο πέντε ταχυτήτων, εκπέμπει μόνο 83 g/km κ CO2 και καταναλώνει κατά μέσο όρο 4,5 l/100 km. Το αυτοκίνητο αυτό είναι μικρό στο εξωτερικό αλλά μεγάλο στο εσωτερικό και είναι εξοπλισμένο με όλα τα απαραίτητα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας για οδηγική απόλαυση στη πόλη.
Αυτά τα τρία μοντέλα, μαζί με το SEAT Arona TGI που το λανσάρισμα του έχει προγραμματιστεί για το τέλος του έτους, θα καθιερώσουν τη SEAT ως την εταιρεία με την πιο ολοκληρωμένη γκάμα CNG.
Η στρατηγική πωλήσεων SEAT CNG αποδίδει καρπούς. Το 2017, οι πωλήσεις οχημάτων CNG στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 18%, από περίπου 3.400 σε πάνω από 4.000, χάρη βασικά στην αγορά της Ισπανίας, όπου η SEAT έχει μερίδιο αγοράς άνω του 83%. Η Ιταλία είναι η πρώτη αγορά αυτοκινήτων CNG της SEAT, με σχεδόν 2.000 αυτοκίνητα.
To νέο Ibiza 1.0 TGI 90hp είναι ήδη διαθέσιμο προς πώληση στην χώρα μας με προτεινόμενη λιανική τιμή 15.300€ για την πλήρως εξοπλισμένη έκδoση Style.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >