Από τις μεγάλες ειδήσεις της πρόσφατης έκθεσης αυτοκινήτου της Γενεύης το ντεμπούτο του ολοκαίνουργιου Renault Clio, ενός από τα πιο δημοφιλή μοντέλα στην ιστορία του αυτοκινήτου, που έκανε την εμφάνισή του όχι μόνο σε βενζινοκίνητες και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, αλλά και σε υβριδική.

Ads

Μετά λοιπόν από πορεία 30 χρόνων που απέφεραν στη Renault 15 εκ. πωλήσεις, η 5η γενιά του Clio είναι εδώ, χτισμένη πάνω στη νέα modular πλατφόρμα CMF-B της Renault. Με ελάχιστα μειωμένο μήκος (κατά 14 mm) και ύψος (και 30 mm) τo απόλυτο best seller της γαλλικής εταιρίας είναι τόσο μεγάλο (ΜxΠxΥ: 4050x1798x1440 mm) όσο επιβάλλεται όχι απλώς για να προσφέρει ανταγωνιστικούς χώρους, αλλά και να είναι πιο ευρύχωρο από τον προκάτοχό του με ένα πορτμπαγκάζ 391 λίτρων. Ενώ η μείωση του βάρους κατά 25 κιλά οπωσδήποτε συμβάλλει, έστω και λίγο, στη μείωση της κατανάλωσης.

Το νέο Clio είναι διαθέσιμο με δύο ατμοσφαιρικούς (SCe 65 και SCe 75) και δύο υπερτροφοδοτούμενοΡυς (TCe 100 και TCe 130) βενζινοκινητήρες, δύο πετρελαιοκινητήρες (Blue dCi 85 και Blue dCi 115), αλλά και με το υβριδικό σύστημα κίνησης E-Tech hybrid, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα απαιτήσεων, αφού η διαθέσιμη ισχύς κυμαίνεται μεταξύ 65 και 130 ίππων. Το E-Tech έχει εξελιχθεί από τους μηχανικούς της Renault και συνδυάζει ένα βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων / 89 ίππων με έναν ηλεκτροκινητήρα 40 hp (και οι δύο στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου) ο οποίος τροφοδοτείται από μπαταρία χωρητικότητας 1,2 kWh και επιτρέπει κίνηση μηδενικών ρύπων έως και στο 70% των αστικών διαδρομών, που εξασφαλίζει έως και κατά 40% μείωση της κατανάλωσης. Σημειώνουμε ότι το νέο Clio θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας στις αρχές του φθινοπώρου, πιθανότατα το Σεπτέμβριο, ενώ μέχρι το 2022, το Groupe Renault θα διαθέσει 12 ηλεκτρικά/υβριδικά μοντέλα στη γκάμα του.

Πηγή: ΕΘΝΟΣ