Η ίδρυση θυγατρικής της αμερικανικής Tesla στην Ελλάδα, με αντικείμενο την έρευνα στον τομέα των ηλεκτροκινητήρων δεν αποτελεί κεραυνό εν αιθρία. Ήδη από τον Ιανουάριο ήταν γνωστό ότι η εταιρία βρισκόταν σε διαπραγματεύσεις με την ελληνική κυβέρνηση, προκειμένου να προχωρήσει σε αυτή της την κίνηση, που φαίνεται ότι αποτελεί το πρώτο βήμα για μια πιο ολοκληρωμένη παρουσία της Tesla στη χώρα μας. Εξάλλου, στο επίσημο site της εταιρίας ήδη αναφέρονται πέντε ελληνικές πόλεις (Αθήνα, Λαμία, Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα και Σπάρτη) στις οποίες η Tesla σκοπεύει να εγκαταστήσει τους περίφημους “Supercharger” ταχυφορτιστές της. Κάτι που σημαίνει ότι η εμφάνιση καταστημάτων της Tesla και η έναρξη των πωλήσεων είναι ζήτημα χρόνου.

Ads

Σε πρώτη φάση πάντως φαίνεται ότι οι αμερικάνοι σκοπεύουν να αξιοποιήσουν Έλληνες ηλεκτρολόγους μηχανικούς, για την εξέλιξη ηλεκτροκινητήρων. Και αυτό πάλι δεν είναι κάτι καινούριο, καθώς στην Καλιφόρνια, στην έδρα της εταιρίας στο Πάλο Άλτο, βρίσκονται ήδη τρεις απόφοιτοι του ΕΜΠ, που απασχολούνται σε αυτόν ακριβώς τον τομέα (Κωνσταντίνος Λάσκαρης, Κων/νος Μπούρχας και Βασίλης Παπανικολάου). Σύμφωνα δε με δηλώσεις εκπροσώπου της Tesla που δημοσιεύθηκαν στον ξένο τύπο, αρχικά, το ερευνητικό αυτό κέντρο θα είναι σχετικά μικρό και θα απασχολεί περίπου 10 μηχανικούς.

Τι σημαίνουν όλα αυτά; Κατ’ αρχάς ότι παρά τα όποια προβλήματα μπορεί να αντιμετωπίζει η ανώτατη παιδεία μας, εξακολουθεί να λειτουργεί – και μάλιστα με αποτελέσματα – σε πείσμα όσων θέλουν να ισοπεδώνουν τα πάντα. Από τα πανεπιστήμιά μας βγαίνουν πολλοί, καλά καταρτισμένοι επιστήμονες και μηχανικοί. Τόσο καλά, ώστε η ταχύτατα (για να μην πούμε… προκλητικά) αναπτυσσόμενη Tesla να μη διστάζει να έρχεται στη χώρα μας αναζητώντας το ανθρώπινο εκείνο δυναμικό που θα τη βοηθήσει να προχωρήσει ακόμα πιο γρήγορα, καθώς σκοπεύει να κατασκευάζει κινητήρες όχι μόνο για δική της χρήση, αλλά και για άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Μετά μπορεί κανείς να σκεφτεί ότι έχουμε να κάνουμε με μια κυβερνητική επιτυχία, αφού όλα δείχνουν ότι ο αναπληρωτής υπουργός Έρευνας και Καινοτομίας, Κώστας Φωτάκης, έπαιξε ενεργό ρόλο σε αυτή την υπόθεση, «βοηθώντας» τους Αμερικάνους να κάνουν το βήμα. Κάτι που με τη σειρά του κλείνει τα στόματα όσων κατηγορούν την κυβέρνηση για ιδεοληψία σε σχέση με την αντιμετώπιση των ξένων επενδυτών. Έστω και αν πρόκειται για επένδυση που σε πρώτη φάση έχει περισσότερο συμβολικό χαρακτήρα, αλλά που στη συνέχεια ουδείς γνωρίζει ποια ακριβώς μορφή θα πάρει.

Ads

Το βέβαιο είναι ότι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο έρχεται, με ρυθμούς που μπορεί προς το παρών να μην εντυπωσιάζουν, ιδιαιτέρως στη χώρα μας., αλλά έρχεται…