Το άνοιγμα της πόρτας από τον οδηγό (ή και τον συνοδηγό, ανάλογα με την πλευρά του δρόμου που έχετε σταθμεύσει) μπορεί να αποβεί έως και μοιραίο για τον δικυκλιστή που θα τύχει να περνά εκείνη τη στιγμή δίπλα από το παρκαρισμένο αυτοκίνητό σας. Οι στατιστικές είναι αμείλικτες, αφού το αιφνίδιο άνοιγμα θυρών επιφέρει – μόνο στη Μ. Βρετανία – το σοβαρό τραυματισμό ή και το θάνατο 60 αναβατών κάθε χρόνο, ενώ στη Γερμανία ήταν η αιτία για περίπου 3.500 ατυχήματα κατά τη διάρκεια του 2018. Ενώ η αυξανόμενη χρήση των πατινιών αναμένεται να επιδεινώσει την κατάσταση.

Ads

Μία νέα τεχνολογία που παρουσίασε η Ford αναβαθμίζει επιχειρεί να μειώσει αυτόν τον κίνδυνο αναβαθμίζοντας τον τρόπο με τον οποίον ειδοποιείται ο οδηγός για το ενδεχόμενο να προκαλέσει άθελά του ατύχημα, από μία απροσεξία του. Πρόκειται για το σύστημα Exit Warning της Ford που με οπτικά σήματα, μέσω ειδικών λαμπτήρων led αλλά και με σχετικό ήχο ενημερώνει έγκαιρα τον οδηγό, πριν γίνει το κακό. Οπτικά σήματα λαμβάνει και ο δικυκλιστής που θα τύχει να βρεθεί στο σημείο από ειδικούς λαμπτήρες LED τοποθετημένους στο εσωτερικό της πόρτας.

Όπως αναφέρεται και στο σχετικό δελτίο τύπου:

«Χρησιμοποιώντας τους υπάρχοντες αισθητήρες, το Exit Warning διαβάζει και αναλύει τις κινήσεις  των χρηστών του δρόμου – είτε πρόκειται για ποδηλάτες είτε για χρήστες ηλεκτρικών πατινιών – που πλησιάζουν από την αριστερή ή τη δεξιά πλευρά.

Ads

Εάν το σύστημα ανιχνεύσει ότι το άνοιγμα μιας πόρτας μπορεί να προκαλέσει ατύχημα, ενεργοποιείται μία ηχητική προειδοποίηση για τον οδηγό ή τον επιβάτη προκειμένου να περιοριστεί ο κίνδυνος. Φωτεινές, κόκκινες λυχνίες LED στον εξωτερικό καθρέπτη αρχίζουν να αναβοσβήνουν ως οπτική προειδοποίηση για τους αναβάτες, ενώ μία σειρά κόκκινων λυχνιών LED κατά μήκος της εσωτερικής επένδυσης της πόρτας – που γίνεται ορατή όταν η πόρτα ανοίγει – λειτουργεί ως πρόσθετη προειδοποίηση.

Οι μηχανικοί δοκιμάζουν επίσης ένα νέο μηχανισμό για την πόρτα του αυτοκινήτου που την εμποδίζει να ανοίξει τελείως, μέχρις ότου το σύστημα Exit Warning αποφασίσει ότι ο αναβάτης έχει απομακρυνθεί με ασφάλεια από το σημείο. Ο κάτοχος του οχήματος θα μπορεί μηχανικά να παρακάμπτει αυτή τη λειτουργία σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Μετά από εσωτερικές δοκιμές της Ford με οδηγούς και ποδηλάτες, οι μηχανικοί θα πραγματοποιήσουν συμβουλευτικές συνεδρίες με πελάτες τους προσεχείς μήνες. Μεταξύ άλλων, θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι η τεχνολογία υποστηρίζει τους χρήστες των δρόμων σε διαφορετικές αγορές, λαμβάνοντας υπόψη δεξιοτίμονα (RHD) και αριστεροτίμονα (LHD) οχήματα καθώς και διαφορετικές μορφές δρόμων και λωρίδων κυκλοφορίας.»