Η συνταγή είναι γνωστή και το… έγκλημα αναμενόμενο! Η Renault μπαίνει στο χώρο (και προφανώς στον… χορό) των μικρομεσαίων τζιποειδών με το Kadjar που, πατώντας πάνω στην προφανή κατασκευαστική του συγγένεια με το «αδελφό» Nissan Qashqai, επιχειρεί να πλασαριστεί ως μια πιο premium πρόταση, σε μια κατηγορία της οχημάτων που ασκούσαν και ασκούν ένα είδος γοητείας σε ένα πολύ μεγάλο κομμάτι οδηγών, ανεξαρτήτως φύλου και ηλικίας. Γράφει ο Νίκος Λουπάκης
Οι πρώτες συγκρίσεις γίνονται για προφανείς λόγους με το Qashqai, έστω και αν αυτό είναι το μοναδικό μοντέλο που δεν θέλει να δει ανταγωνιστικά η αντιπροσωπεία της Renault στην Ελλάδα, η οποία είναι ιδίων συμφερόντων με την αντιπροσωπεία της Nissan. Όπως επίσης και σε διεθνές επίπεδο ιδίων συμφερόντων, για όσους τυχόν δεν το γνωρίζουν, είναι και οι δύο κατασκευάστριες εταιρίες Nissan και Renault.
Μοιράζεται λοιπόν βασικά μηχανικά μέρη με το Qashqai το Kadjar – και ξεκινώντας από τους κινητήρες, που είναι όλοι τους υπερτροφοδοτούμενοι, βλέπουμε το βενζινοκινητήρα 1.2 TCE 130 ίππων και δύο ντίζελ: τον πολύ καλό και οικονομικό 1.5 dCi με 110 ίππους και τον 1.6 με 130 ίππους, που προορίζεται για αυτούς που θέλουν το καλύτερο στον τομέα των επιδόσεων, αλλά και κίνηση σε όλους τους τροχούς, αφού αυτός είναι ο μόνος κινητήρας που συνδυάζεται με σύστημα 4Χ4. Σημειώνουμε ότι οι δύο πρώτοι κινητήρες μπορούν να συνδυαστούν και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη €€
Μια ματιά στα τεχνικά χαρακτηριστικά μας δείχνει ότι το Kadjar είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από τον Ιάπωνα αδελφό του και σε μας δεν απομένει παρά να βεβαιώσουμε ότι όντως έχουμε να κάνουμε με ένα ευρύχωρο αυτοκίνητο, που δείχνει και είναι μεγάλο καθώς το μήκος του αγγίζει τα 4,5 μέτρα, σημειώνοντας ταυτόχρονα ότι τα σχεδόν 500 λίτρα του κατά τ’ άλλα ευρύχωρου πορτμπαγκάζ είναι μάλλον αισιόδοξα.
Επισημαίνουμε ότι το κείμενο που διαβάζετε δεν αφορά πλήρη δοκιμή του μοντέλου, αλλά μια σύντομη οδηγική γνωριμία, στο πλαίσιο της πρώτης παρουσίασης στους δημοσιογράφους, που μας άφησε θετικές εντυπώσεις, καθώς το Kadjar χαρακτηρίζεται από ενδιαφέρουσα ποιότητα κατασκευής και δείχνει ιδιαίτερα πολιτισμένο στο δρόμο κρατώντας μακριά από τους επιβάτες ένα μεγάλο μέρος των εξωτερικών θορύβων, μαζί και τον ήχο του κινητήρα (ο λόγος για τον 1.5 dCi) Μας άρεσε ιδιαίτερα ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, μας άρεσε και η μεγάλη έγχρωμη οθόνη του συστήματος χειρισμού των διαφόρων συστημάτων του αυτοκινήτου – «R-Link2», το οποίο διαθέτει και σύστημα αναγνώρισης φωνής, μας άρεσε και η συνολική αίσθηση πολυτέλειας.
Από τα άφθονα ηλεκτρονικά συστήματα ξεχωρίζουμε το Ενεργό Σύστημα Φρεναρίσματος Έκτακτης Ανάγκης (AEBS), που είναι ενεργό σε ταχύτητες 30 έως 140 χλμ./ώρα και όχι μόνο προειδοποιεί τον οδηγό όταν ανιχνεύσει κίνδυνο σύγκρουσης, αλλά μπορεί και να φρενάρει αυτόματα ώστε να αποφευχθεί η σύγκρουση ή να μειωθεί η έντασή της.
Περισσότερο σχόλια δεν κάνουμε γιατί η μοναδική τιμή που γνωρίζουμε είναι αυτή του 1.5 dCi 110, που ξεκινά από τα 22.340 ευρώ. Θα επανέλθουμε λοιπόν όταν θα έχουν γίνει γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες και θα έχουμε πιο ολοκληρωμένη εικόνα για το συγκεκριμένο «value for money».
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >