Ένα plug in τετρακίνητο “buggy” πρωτότυπο, με την ονομασία MI-TECH αποκάλυψε στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο η Mitsubishi, στο πλαίσιο των διαδικασιών εξηλεκτρισμού της γκάμας της εταιρίας.

Ads

 «Είμαστε υπέρμαχοι της τεχνολογίας εξηλεκτρισμού, και ειδικότερα των plug-in υβριδικών οχημάτων (PHEVs)» δήλωσε Takao Kato, διευθύνων σύμβουλος (CEO) της Mitsubishi Motors Corporation (MMC) μιλώντας στην έκθεση αυτοκινήτου του Τόκιο. «Σκοπεύουμε να επεκτείνουμε την ηλεκτροκίνητη γκάμα μας προσφέροντας περισσότερες εκδόσεις και αξιοποιώντας την πολυσυλλεκτική τεχνολογία ηλεκτροκίνησης για να αναδείξουμε προσεχώς την MMC σε ηγέτη της κατηγορίας PHEV.» Ενώ από την πλευρά του, ο Ashwani Gupta, γενικός διευθυντής (COO), MMC πρόσθεσε ότι η εταιρία προτίθεται να μεταφέρει τις τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης στα νέα μεσαία και μικρά SUV μέχρι το 2022 και στην κατηγορία των λεγομένων “Kei cars” στο άμεσο μέλλον.

Στο πλαίσιο αυτό μπορούμε να αντιμετωπίσουμε το MI-TECH CONCEPT ως το πιο ενδιαφέρον από τα εκθέματα του περιπτέρου της MMC στο Τόκιο. Κατασκευάστηκε με προδιαγραφές ενός “μικρού, plug-in υβριδικού/ηλεκτρικού, παντός εδάφους και καιρού οχήματος, για να προσφέρει οδηγική απόλαυση σε όλες τις συνθήκες, αντικατοπτρίζοντας το σλόγκαν της Mitsubishi: “Drive Your Ambition”. To Mi-Tech ενσωματώνει ένα ελαφρύ & συμπαγές ηλεκτρικό-υβριδικό σύστημα τετρακίνησης τεσσάρων μοτέρ και προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού και ενεργητικής ασφάλειας.

image

Ads

Δυναμική Σχεδίαση Buggy
Ως φουτουριστικό όχημα περιπέτειας, το MI-TECH CONCEPT υιοθετεί ένα δυναμικό αμάξωμα τύπου buggy. Χρωματικά, οι σχεδιαστές επέλεξαν ένα μοντέρνο ανοιχτό μπλε σε συνδυασμό με μία χάλκινη απόχρωση για ένα σχεδιαστικό μοτίβο που θυμίζει ηλεκτρικό πηνίο και δίνει το παρών στη μάσκα, τους εσωτερικούς τροχούς και το εσωτερικό και παραπέμπει στη ηλεκτροκίνηση. Το εμπρός τμήμα υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία Dynamic Shield ως στοιχείο ταυτότητας της MMC. Προβολείς σχήματος Τ ενσωματώνονται στο εμπρός τμήμα διαμορφώνοντας μία χαρακτηριστική εξωτερική εμφάνιση, ενώ στον προφυλακτήρα ενσωματώνονται αλουμινένιες ποδιές για την προστασία του αμαξώματος.

Η χρήση του πλαϊνού σκαλοπατιού στα ανάγλυφα μαρσπιέ εξυπηρετεί τόσο στιλιστικούς όσο και πρακτικούς σκοπούς, ενώ σχεδιαστικά, το πίσω τμήμα θυμίζει ένα μεγάλο, τολμηρό εξάγωνο γλυπτό  που δίνει έμφαση στη στιβαρότητα SUV. Τα πίσω φώτα σχήματος T είναι της ίδιας φιλοσοφίας με τα εμπρός.

image

Ελαφρύ, μικρών διαστάσεων σύστημα PHEV
Η μονάδα ισχύος του νέου συστήματος PHEV είναι ένας ελαφρύς, μικρός στροβιλοκινητήρας που κινεί μια γεννήτρια, στη θέση του παραδοσιακού βενζινοκινητήρα. Καθώς η περιβαλλοντική συνείδηση ενισχύεται και το downsizing κερδίζει έδαφος, το πρωτότυπο όχημα αναδεικνύει τις τεχνολογικές αρετές της ενσωμάτωσης ενός επαναφορτιζόμενου υβριδικού (Plug In) συστήματος κίνησης PHEV σε ένα μικρό εκτός δρόμου μοντέλο. Σημειώνουμε ότι πλεονέκτημα του στροβιλοκινητήρα αποτελεί το γεγονός ότι παράγει αυξημένη ισχύ συγκριτικά με το μέγεθός του.
Ένα ακόμα πλεονέκτημα του στροβιλοκινητήρα είναι η ευελιξία του ως προς το καύσιμο, αφού μπορεί να λειτουργεί με διάφορους τύπους καυσίμου όπως diesel, κηροζίνη και βιοκαύσιμο, το οποίο μπορεί να επιλεγεί ανάλογα με την περιοχή στην οποία κυκλοφορεί το αυτοκίνητο.

Ηλεκτρική τετρακίνηση
Η Mitsugishi χρησιμοποίησε το S-AWC Integrated Vehicle Dynamics Control System σε ένα Quad Motor (δηλαδή με 4 ηλεκτροκινητήρες) σύστημα μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς – 4WD, με εμπρός και πίσω μονάδες Dual-Motor Active Yaw Control (AYC), δηλαδή με δύο ηλεκτροκινητήρες σε κάθε άξονα. Ενώ με τη χρήση ηλεκτρικών δισκόφρενων, επιτεύχθηκε ταχύτερη απόκριση, υψηλή ακρίβεια ελέγχου κίνησης και δύναμη πέδησης στους τέσσερις τροχούς παράλληλα με αξιοσημείωτη βελτίωση επιδόσεων στις στροφές και στην ελκτική πρόσφυση. Σε συνθήκες off-road, όταν οι δύο τροχοί ολισθαίνουν, υπάρχει δυνατότητα μεταφοράς της ελκτικής ισχύος στους δύο τροχούς που παραμένουν στο έδαφος, διασφαλίζοντας την πρόσφυση. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα περιστροφής 180 μοιρών επί τόπου, μέσω της ανάποδης περιστροφής δεξιών και αριστερών τροχών.

image

Προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού και ενεργητικής ασφάλειας
Το όχημα φέρει διεπαφή Human Machine Interface (HMI) που προβάλλει διάφορες πληροφορίες που συλλέγει μέσω τεχνολογίας ανίχνευσης, συμπεριλαμβανομένων οπτικών αισθητήρων σε ένα παρμπρίζ επαυξημένης πραγματικότητας (AR). Με την προβολή πληροφοριών για το όχημα, το δρόμο και τις συνθήκες κυκλοφορίας στο παρμπρίζ AR, οι οδηγοί μπορούν να προειδοποιούνται και να λαμβάνουν ακριβείς αποφάσεις ακόμα και σε συνθήκες κακής ορατότητας.

Το πρωτότυπο είναι επίσης εφοδιασμένο με το πακέτο τεχνολογιών υποβοήθησης νέας γενιάς MI-PILOT, που υποστηρίζει τον οδηγό όχι μόνο σε συμβατικούς ασφάλτινους δρόμους αλλά και σε συνθήκες εκτός δρόμου.

image