Μία μόνο δήλωση εκπροσώπου της Hyundai σχετικά με το αυτοκίνητο της Apple ήταν αρκετή για να προκαλέσει θεαματική άνοδο τόσο της μετοχής όσο και της αξίας της κορεατικής εταιρίας. Και παρ’ όλα αυτά, το ποιος τελικά θα αναλάβει την κατασκευή του περίφημου Apple Car δεν έχει απαντηθεί.
Αν ψάξετε στα επίσημα press sites της Hyundai δεν θα βρείτε κάποια επίσημη ανακοίνωση. Ωστόσο η δήλωση ότι ο κολοσσός της Νότιας Κορέας βρίσκεται σε ένα “πρώιμο στάδιο” συνομιλιών με την πλέον φημισμένη για τις τεχνολογικές της καινοτομίες εταιρία -παγκοσμίως – την Apple, τον κατασκευαστή του iPhone, του iPad, των iMac κλπ. σχετικά με μια πιθανή συνεργασία στον τομέα της ηλεκτροκίνησης έκανε γρήγορα τον γύρο του κόσμου και αναπαρίχθη σε ουκ ολίγα – και ιδιαιτέρως έγκυρα – μεγάλα μέσα ενημέρωσης. Αυτό λοιπόν που ειπώθηκε, για να ανασκευαστεί στη συνέχεια, είναι ότι η Hyundai ενδέχεται να αναλάβει την κατασκευή του εδώ και χρόνια αναμενόμενου αυτοκινήτου της Apple, το οποίο κατά πάσα πιθανότητα εκτός από ηλεκτρικό θα είναι και αυτόνομο.
Αυτό ήταν αρκετό για να κάνει την τιμή της μετοχής της Hyundai να αυξηθεί περισσότερο από 20% όταν ανακοινώθηκε το ενδεχόμενο της συνεργασίας. Ενώ η αξία της Hyundai αυξήθηκε στα 9,0 δισ. δολάρια (7,36 δισ. ευρώ) μετά την ανακοίνωση για ενδεχόμενη συνεργασία με την Apple.
Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι η αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων γίνεται όλο και πιο ανταγωνιστική, με εταιρείες όπως η Tesla να βρίσκονται διαρκώς στο επίκεντρο της επικαιρότητας με την ταχέως αυξανόμενη αξία τους. Ήδη, ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Elon Musk, είναι τώρα ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο, εκτοπίζοντας από τον θρόνο του τον ιδρυτή της Amazon, Jeff Bezos.
Λίγο αργότερα, όμως, υπήρξε διορθωτική δήλωση και το όνομα της Apple είχε αντικατασταθεί με «αρκετούς πιθανούς συνεργάτες» χωρίς όμως να κατονομάζεται κάποιος συγκεκριμένα. Αυτό μπορεί να σχετίζεται με τη γενικότερη μυστικοπάθεια που χαρακτηρίζει την Apple όσον αφορά τα νέα προϊόντα και τις συνεργασίες της.
Σημειώστε ότι τον περασμένο μήνα, κυκλοφόρησε η είδηση ότι η Apple ασχολείται με την τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης ενός αυτοκινήτου που αναμένεται να λανσαριστεί το 2024. Αν και δεν αποκλείεται, λόγω της πανδημίας, να υπάρξουν καθυστερήσεις που θα μπορούσαν να ωθήσουν την έναρξη της παραγωγής το 2025 ή και αργότερα. Θυμίζουμε ότι η προσπάθεια της Apple να κατασκευάσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, είναι γνωστή ως Project Titan. Τα σχέδια της εταιρίας για είσοδο στην ηλεκτροκίνηση αποκαλύφθηκαν το 2014.
Σημειώστε, επίσης, ότι για πολλούς η Apple και η Google είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες του μέλλοντος. Και επειδή δεν έχουν οι ίδιες δικά τους εργοστάσια αυτοκινήτων μπορεί κανείς να θεωρεί, χωρίς κίνδυνο να κάνει λάθος, ότι τα μοντέλα που κάποια στιγμή θα ρίξουν στην αγορά θα κατασκευάζονται από «ανταγωνιστές» τους. Και αυτό είναι κάτι που δεν πρέπει να σας προκαλεί έκπληξη γιατί η παραγωγή «φασόν» είναι ούτως ή άλλως διαδεδομένη στον κόσμο του αυτοκινήτου, από δεκαετίες*.
Σε σχέση τώρα με την Hyundai οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι ο τρόπος με τον οποίο επενδύει στον τομέα της τεχνολογίας είναι εντυπωσιακός.
Η σχετικά πρόσφατη παρουσίαση της νέας παγκόσμιας πλατφόρμας του ομίλου Hyundai, πάνω στην οποία θα χτιστούν τα μελλοντικά πλήρως ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας για τις μάρκες Hyundai, Kia και Genesis δείχνει ότι η κορεατική εταιρία είναι πανέτοιμη για την πρόκληση της ηλεκτροκίνησης. Ενώ παράλληλα δεν αφήνει στην άκρη την αξιοποίηση του υδρογόνου, τόσο στα επιβατικά αυτοκίνητα (με το SUV Hyundai Nexo Fuel Cell) όσο στα φορτηγά, έχοντας ήδη στο δρόμους της Ελβετίας (και όχι μόνον) εκατοντάδες φορτηγά υδρογόνου.
Χαρακτηριστικά των τεχνολογικών ανησυχιών της Hyundai είναι το αυτοκίνητο που… περπατάει, εντυπωσιακό concept Hyundai Prophecy, τα ιπτάμενα ταξί (σε συνεργασία με την Uber) κ.ά. Πρόσφατα η Hyundai πήρε τον έλεγχο της Boston Dynamics με μια συμφωνία που αποτίμησε την εταιρεία κατασκευής ρομπότ στα 1,1 δισ. δολάρια. Η κορεατική εταιρεία δημιούργησε επίσης μια κοινοπραξία για την ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης με την ιρλανδική Aptiv. Οι δύο ετέροι θα επενδύσουν από 2 δισ. δολάρια ο καθένας, ενώ η Aptiv θα αξιοποιήσει στην κατεύθυνση αυτή και τους περίπου 700 μηχανικούς που αυτή την στιγμή εργάζονται σε αυτήν.
*Κλασικό – και πλέον πρόσφατο – το παράδειγμα του πλήρως ηλεκτρικού SUV Fisker Ocean, που αρχικά αναμενόταν να παραχθεί από την Volkswagen και τελικώς βρέθηκε στην αγκαλιά της αυστριακής Magna Steyr. Ενώ δεν είναι καθόλου λίγες και οι περιπτώσεις συμπαραγωγής, όπως για παράδειγμα του γνωστού «τρίο» (Citroen C1, Peugeot 108, Toyota Aygo) χάριν του οποίου δημιουργήθηκε κοινοπραξία μεταξύ γκρουπ PSA και της Toyota [Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech s.r.o. (TPCA)], με έδρα την Τσεχία. Παρεμπιπτόντως, σημειώνουμε ότι η συγκεκριμένη κοινοπραξία ανήκει πλέον εξολοκλήρου στην Toyota (από 1/1/2021).
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >