Το 2016, η Renault παρουσίασε την 4η γενιά Scenic στην αγορά. Η σχεδίασή του είχε εξελιχθεί. Αντίο στο compact MPV, ένα crossover είχε μπει στη σκηνή! Το Scenic γιόρταζε τον 20ό του χρόνο.
Η Agneta Dahlgren, η Διευθύντρια Σχεδιασμού της οικογένειας Megane Scenic το 2016 μας λέει για τις εμπνεύσεις και τις φιλοδοξίες που οδήγησαν στο ύφος του νέου Scenic με αυτήν την 4η γενιά.
Ιστορία
Δυνατότητα διαμόρφωσης, φιλικότητα προς το χρήστη και φωτεινότητα: το DNA του πρώτου συμπαγούς MPV στην αγορά είχε αντέξει εδώ και χρόνια. Το Scenic είναι συνώνυμο της καινοτομίας. Η έξυπνη κληρονομιά του διήρκεσε μέχρι σήμερα με μια αποφασιστικά crossover 4η γενιά για να καλύψει τις σύγχρονες ανάγκες. Η έμπνευση προήλθε από το concept car Renault R-Space. Η τότε Διευθύντρια Σχεδιασμού της οικογένειας Megane Scenic, Agneta Dahlgren, συμμετείχε σε αυτήν την υπέροχη περιπέτεια: την επανεφεύρεση του Scenic με εξωτερικό σχεδιασμό “MPV-crossover”.
“Θέλαμε να ανακαλύψουμε εκ νέου το Scenic για να το κάνουμε πιο αισθησιακό, πιο σπορ.”
-Agneta Dahlgren, Διευθυντής σχεδιασμού της οικογένειας Megane Scenic
R-Space: Concept car, το “Μελλοντικό Scenic”
Παρουσιάστηκε το 2011 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Το concept car R-Space ήταν το νέο όραμα που είχε ο Laurens van den Acker, Διευθυντής Σχεδιασμού στο Renault Group, για το compact MPV. Έξω και μέσα, η φιλοδοξία ήταν να συνδυάσει τις οικογενειακές ανάγκες και το σπορ, τη λειτουργικότητα και τον αισθησιασμό. Οι σφιχτές, γλυπτές γραμμές, το κίτρινο-μελί χρώμα και οι αρθρωτοί κύβοι στο χώρο των επιβατών έκαναν τεράστια εντύπωση στο κοινό. Στο μυαλό των σχεδιαστών της Renault, γεννήθηκε το Scenic 4.
Όταν ανακαλύπταμε ξανά το Scenic 4, η Agneta Dahlgren μας λέει, το R-Space ήταν κάτι περισσότερο από πηγή έμπνευσης Ο σχεδιασμός του, το απότομα κεκλιμένο παρμπρίζ του έπρεπε να διατηρηθεί στο μελλοντικό Scenic. Μέσα στο R-Space, τα καθίσματα των επιβατών είναι σαν να είναι πλεγμένα και το πίσω μέρος είναι σχεδιασμένο για τα παιδιά σαν μια αρθρωτή περιοχή παιχνιδιού, χάρη σε 27 χρωματιστούς κύβους. Για να ανταποκριθεί στις νέες προσδοκίες των οικογενειών, το Scenic 4 έπρεπε να προσφέρει χώρο για όλους.
“Η δημιουργία ενός αυτοκινήτου παραγωγής που πλησιάζει ένα concept car δεν είναι εύκολο θέμα. Ήταν δύσκολο, αλλά το αποτέλεσμα μιλάει από μόνο του”, λέει η Agneta Dahlgren.
Scenic 4: Το Compact MPV, απ’ την αρχή
Το παιδί του concept car R-Space, το Scenic 4 έχει μοντέρνο, δυναμικό εξωτερικό σχεδιασμό. Για να ευχαριστήσει όλη την οικογένεια, είναι ένα μείγμα γοητείας και αισθησιασμού.
Το προφίλ είναι πιο δυναμικό με επανασχεδιασμένες αναλογίες τόσο στις κοντές όσο και στις μακριές εκδόσεις. Η πίσω προεξοχή είναι 16 mm μικρότερη, ενώ το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 20 mm και η απόσταση από το έδαφος κατά 40 mm.
renault scenic 4Για να γεμίσει τις καμάρες των τροχών, όπως σε ένα σπορ αυτοκίνητο, όλες οι εκδόσεις του Scenic 4 είναι εφοδιασμένες με τροχούς 20″ με ελαστικά Tall & Narrow που αντικαθιστούν τους τροχούς 17″ της προηγούμενης γενιάς. Αυτό το χαρακτηριστικό είναι μια τεράστια πρωτιά στην κατηγορία. Ήταν μια δύσκολη τεχνική πρόκληση να ξεπεραστεί, αλλά η ανταμοιβή είναι ένα Scenic με απαράμιλλη εμφάνιση.
Μέσα στο Scenic 4
Το Scenic 4 παραμένει πιστό στην κληρονομιά του MPV. Στο εσωτερικό, προσφέρει ακόμα ευελιξία, χώρο και, πάνω απ ‘όλα, ευχαρίστηση στον επιβάτη.
Ο χώρος επιβατών λούζεται με φως με ένα απότομα κεκλιμένο, τριών τμημάτων παρμπρίζ και πανοραμική ηλιοροφή. Οι επιβάτες επωφελούνται από αποθηκευτικό χώρο 63 λίτρων, συμπεριλαμβανομένης μιας συρόμενης κονσόλας με 13 λίτρα και ενός ντουλαπιού τύπου «Easy Life» με χωρητικότητα 11,5 λίτρων. Ο χώρος του πορτ μπαγκάζ στην κοντή έκδοση είναι 572 λίτρα, ενώ στην 5θέσια μακρά έκδοση προσφέρει 596 λίτρα.
Για μεγαλύτερη ευελιξία, η λειτουργία One Touch Folding, που λειτουργεί με ένα κουμπί στο πορτ μπαγκάζ ή από την οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων R-Link, διπλώνει τα πίσω καθίσματα προς τα κάτω για να δημιουργήσει ένα επίπεδο δάπεδο με ένα μόνο άγγιγμα.
“Είμαστε περήφανοι για το Scenic 4. Είναι πραγματικά ένα όμορφο αυτοκλινητο, ένα ωραίο MPV”, λέει η Agneta Dahlgren, χαρούμενη που συμμετείχε στο σχεδιασμό ενός εμβληματικού οχήματος που γιορτάζει σήμερα τα 25α γενέθλιά του.
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >