Με ένα… υπερ-όπλο για τον καθένα, ένα εξαιρετικά γρήγορο και καλοστημένο αυτοκίνητο που είναι όμως τόσο φιλικό ώστε να μπορεί να οδηγηθεί και από τους μη «μυημένους» στην τέχνη της οδήγησης, η Hyundai εγκαινιάζει τη νέα σειρά των μοντέλων της, που θα φέρουν το λογότυπο “N” προσφέροντας εξαιρετικά μεγάλη ποσότητα ίππων, σε σχετικά χαμηλή τιμή: € 26.990 για την έκδοση των 250 PS και € 28.750 για την έκδοση performance των 275 PS.
 
Αν έχετε απορία από που προκύπτει το γράμμα “N” να σας πούμε ότι προέρχεται από το παγκόσμιο κέντρο Έρευνας & Τεχνολογίας της Hyundai Motor στη Namyang της Κορέας όπου σχεδιάστηκε, αλλά και από την περίφημη και ιδιαίτερα απαιτητική πίστα του Nürburgring στη Γερμανία, όπου εξελίχθηκε. Ενώ ένας τρίτος λόγος για την ύπαρξη αυτού του “N” είναι ότι με αυτό το γράμμα μοιάζουν τα «εσάκια» (δύο συνεχόμενες στροφές – σκεφτείτε τη σχετική πινακίδα του ΚΟΚ και θα καταλάβετε). Και πρέπει στο σημείο αυτό να πούμε ότι η σύνδεση με τις στροφές μόνο τυχαία δεν είναι, καθώς το i30 N φτιάχτηκε ακριβώς για να… στρίβει, όπως επανέλαβε πολλές φορές στην παρουσίαση του μοντέλου στους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου, στην πίστα των Μεγάρων, ο Δ/ντης Marketing της Hyundai στη χώρα μας, Νάσος Δέδες. Εξάλλου η επιλογή του συγκεκριμένου χώρου μόνο τυχαία δεν ήταν αφού έτσι μας δόθηκε η ευκαιρία να διαπιστώσουμε υπό ασφαλείς συνθήκες τι μπορεί να κάνει αυτό το τόσο διακριτικό αισθητικά γρήγορο αυτοκίνητο.

Ads

image

Με την ισχύ να παίζει έναν ιδιαίτερο ρόλο σε ένα αυτοκίνητο τέτοιου χαρακτήρα, ξεκινάμε από τον δίλιτρο, τούρμπο κινητήρα (THETA 2.0 T-GDI, 16-valve MLA, DOHC E-CVVT) που προσφέρεται σε δύο εκδόσεις με 250 ίππους στην «απλή» έκδοση (όσο απλό μπορεί να θεωρηθεί ένα τέτοιο αυτοκίνητο) και 275 στην έκδοση i-perfomance, που συνοδεύεται επιπλέον και από διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, στοιχείο εξαιρετικά χρήσιμο όταν κινείσαι γρήγορα. Το κιβώτιο είναι χειροκίνητο, εξάρι, συνδυάζεται με ενισχυμένο συμπλέκτη για ευνόητους λόγους και οδηγώντας γρήγορα μπορέσαμε να επιβεβαιώσουμε τα λεγόμενα των ανθρώπων της εταιρίας σε σχέση με το πόσο εύχρηστο είναι.

Οι εξωτερικές διαφορές σε σχέση με τα απλά i30 είναι μεν ορατές, αλλά διακριτικές και καλόγουστες (διαφορετικοί αεραγωγοί στον προφυλακτήρα εμπρός, διαφορετικές ζάντες 18’’ και 19’’, κόκκινα σιρίτια κ.ά.) Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό με τα ειδικά καθίσματα που προσφέρουν καλύτερη πλευρική στήριξη, ενώ οι δύο έξτρα γαλάζιοι διακόπτες στο τιμόνι, δεν επιτελούν μόνο αισθητικό έργο, αλλά επιτρέπουν στον οδηγό να προσαρμόσει τη συμπεριφορά του i30 N στις συνθήκες και στις διαθέσεις του, επιλέγοντας από τις πέντε διαφορετικές λειτουργίες οδήγησης, συμπεριλαμβανομένων των λειτουργιών N και N Custom ενώ έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει 1994 διαφορετικούς συνδυασμούς ρυθμίσεων για τον κινητήρα, το τιμόνι, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό και την επίσης ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση. Ανάμεσα στις δυνατότητες που προσφέρονται είναι και το “rev matching” που προσαρμόζει τις στροφές του κινητήρα στα γρήγορα κατεβάσματα, αλλά και η αλλαγή του… ήχου του κινητήρα – και εδώ τον λόγο έχει η ψυχολογία, γιατί άλλη πρακτική αξία αυτή η ρύθμιση δεν έχει.

Ads

image

Αξία όμως έχει συνολικά μπόλικη αυτό το κατά τ΄ άλλα πρακτικό, πεντάθυρο αυτοκίνητο, με το πορτμπαγκάζ των 381 / 395 λίτρων (ανάλογα με το αν υπάρχει η αφαιρούμενη μπάρα θόλων για αύξηση της ακαμψίας) που μπορεί να οδηγηθεί εξαιρετικά γρήγορα χωρίς να σε προδώσει με απότομες αντιδράσεις ή υπερβολική υποστροφή. Μιλάμε βεβαίως για την «καλή» έκδοση, την performance (αξίζει χωρίς καμία αμφιβολία η διαφορά τιμής) των 275 ίππων, με λάστιχα Pirelli P Zero 235/35 R19 (η έκδοση των 250 ίππων φορά ελαστικά Michelin Pilot Super Sport 225/40 R18). Σωστό τιμόνι, δυνατά φρένα, ασφάλεια – όλα αυτά στην πίστα – και το μόνο που μένει είναι να επιβεβαιώσουμε την αίσθηση που έχουμε ότι έξω στο δρόμο αυτό το «εργαλείο» δεν θα ταλαιπωρεί επιβάτες και οδηγό με «κοπανήματα» στην παραμικρή λακουβίτσα, γιατί η ανάρτησή του δείχνει «απορροφητική»…

image

Ο εξοπλισμός, απλώς πλήρης – οπότε παραθέτουμε απλώς ένα απόσπασμα του δελτίου τύπου:
«Το i30 N διαθέτει χαρακτηριστικά ασφαλείας όπως : σύστημα Αυτόματης Έκτακτης Πέδησης (AEB), σύστημα Προειδοποίησης Απόσπασης Προσοχής Οδηγού (DAA), σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας (LKAS), σύστημα Πληροφόρησης Ορίων Ταχύτητας, το οποίο εμφανίζει το όριο ταχύτητας σε πραγματικό χρόνο.
Το σύστημα Αυτόματης Ρύθμισης Υψηλής Σκάλας Φώτων (HBA) ανιχνεύει τόσο τα οχήματα στο αντίθετο ρεύμα όσο και τα προπορευόμενα οχήματα που βρίσκονται στην ίδια λωρίδα τη νύχτα και ελέγχει τα φώτα χαμηλής δέσμης ανάλογα με την περίπτωση, μειώνοντας έτσι τις πιθανότητες ενόχλησης σε άλλους οδηγούς. Το σύστημα HBA ενεργοποιεί και πάλι αυτόματα τους προβολείς και επομένως μεγιστοποιεί την οπτική γωνία του οδηγού μόλις δεν εντοπιστούν οχήματα.»

Όλα αυτά συμβαίνουν υπό τη… σκέπη της πενταετούς εγγύησης, χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων που δίνει σε όλα της τα μοντέλα η Hyundai. Στοιχείο πρωτοφανές, που  από τη μια δείχνει την εμπιστοσύνη του εργοστασίου στο προϊόν και από την άλλη εμπνέει ένα αίσθημα ασφάλειας σε σχέση με την αντοχή του συγκεκριμένου εργαλείου. Είναι ίσως το τελευταίο «χτύπημα» που μπορεί να δεχθεί ο ταλαντευόμενος υποψήφιος αγοραστής πριν πάρει την τελική απόφαση…
 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας                    1998 cm3
Ισχύς                              250 / 275 PS @ 6000 rpm
0-100 km/h                  6,4’’ / 6,2’’
Ταχύτητα                      250 km/h
Μ x Π x Υ                      4335  x 1795 x 1451 mm
Πορτμπαγκάζ             381 / 395 λίτρα
Τιμή                               € 26.990 / € 28.750

image