Δεν είναι ακριβώς αυτό που νομίζεις η σπορ έκδοση του μικρού Hyundai i10. Είναι ένα ευκολο-οδήγητο, χρηστικο και δεόντως – για τα δεδομένα της κατηγορίας – γρήγορο μικρό αυτοκίνητο, που σε εκπλήσσει ευχάριστα με τη συνολική αίσθηση και άνεση που προσφέρει.

Ads

Όταν βρίσκεσαι στο τιμόνι του μικρού Hyundai i10 με τις ιδιαίτερες ζάντες και τις χαρακτηριστικές κόκκινες λεπτομέρειες καταλαβαίνεις ότι οδηγείς ένα αυτοκίνητο που έχει «κάτι» από αυτό που λέμε σπορ. Γιατί με 100 ίππους δεν έχεις την απαίτηση υψηλών επιδόσεων, όμως το Hyundai i10 N-Line μπορεί κάλλιστα με αυτή την ισχύ να είναι – και είναι – ένα σβέλτο μικρό αυτοκίνητο.

Τη βασική διαφορά σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου την κάνει, βέβαια, ο τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 100 ίππων. Η παρουσία της συγκεκριμένης μονάδας κάτω από το εμπρός καπό γίνεται αισθητή από την πρώτη στιγμή που θα βάλεις μπρος και σε προδιαθέτει για κάτι διαφορετικό.

Συνολικά διαφορετική είναι βέβαια και η αίσθηση του αυτοκινήτου καθώς και το τιμόνι προσφέρει καλύτερη πληροφόρηση στον οδηγό (κάτι απολύτως λογικό αφού το σύστημα διεύθυνσης είναι διαφορετικό σε σχέση με τις «απλές» εκδόσεις του Hyundai i10.

Ads

Διαφορετική και η ανάρτηση, που παρότι είναι κατά 15% πιο σφιχτή (και χαμηλωμένη) δεν αισθάνεσαι ότι κοπανάει – και σημειώνουμε εδώ ότι παρόλο που θεωρητικά έχουμε να κάνουμε με κάτι πιο «σκληρό» σε σχέση με το i10 που είχαμε δοκιμάσει, η συνολική συμπεριφορά της είναι καλύτερη. Έτσι στο Hyundai i10 N-Line απουσιάζουν κάποιες απότομες αντιδράσεις της πίσω ανάρτησης στις απότομες ανωμαλίες του οδοστρώματος, που είχαμε εντοπίσει στη δοκιμή εκείνου του μοντέλου. Δεν είναι βέβαια το i10 N-Line το πιο άνετο αυτοκίνητο του κόσμου είναι όμως ένα μεταφορικό μέσο που σε καμία περίπτωση δεν θα σε κουράσει στις καθημερινές σου μετακινήσεις.

Ενώ χάρη στους 100 ίππους του αυτό που κυρίως έχει να σου προσφέρει επιπλέον είναι η δυνατότητα μιας ταχύτερης προσπέρασης, ιδιαίτερα με φορτίο. Ενώ αν θελήσεις να «δεις» κάτι παραπάνω στον τομέα της οδήγησης – πχ. σε ένα δρόμο με στροφές – και εδώ δεν θα σου πει όχι, τηρουμένων πάντα των αναλογιών. Τότε θα εκτιμήσεις και την απόδοση των φρένων.

Σημειώστε δε ότι παρά το γεγονός ότι ο 1.0 T-GDi συνδυάζεται με πεντάρι – και όχι εξάρι – κιβώτιο ταχυτήτων, δεν έχει πρόβλημα όχι μόνο να κατεβάζει το χρόνο για το 0-100 km/h 10,5 στα δεύτερα, αλλά και να τραβάει από τις χαμηλές στροφές, καλύπτοντας τα όποια κενά αφήνει θεωρητικά η έλλειψη μιας επιπλέον σχέσης μετάδοσης.

Κατά τα άλλα το μικρό Hyundai διαθέτει όλα τα πλεονεκτήματα που είχαμε αναφέρει και κατά τη δοκιμή της έκδοσης με τον επίσης «1000άρη» αλλά όχι τούρμπο κινητήρα των 67 ίππων, που δεν ήταν «σπορ», αλλά εξαιρετικά οικονομικό. Στοιχείο που όπως φαίνεται χαρακτηρίζει και το i10 N-Line της δοκιμής μας. Με την κατανάλωση να συγκρατείται σε χαμηλά επίπεδα και να κυμαίνεται στα 6,5 περίπου λίτρα για κίνηση αποκλειστικά μέσα στην Αθήνα, αλλά να μπορεί να πέσει εύκολα στα 5,5 σε ένα χαλαρό πήγαινε-έλα στον Κηφισό, το Hyundai i10 N-Line των 100 ίππων είναι εντέλει ένα οικονομικό αυτοκίνητο για απροβλημάτιστη καθημερινή χρήση.

Όντας στην κορυφή της γκάμας του μικρού Hyundai, το i10 N-Line δεν θα μπορούσε να είναι και το πιο προσιτό – και εν τέλει η τιμή του φτάνει τα 15.590 ευρώ (με βάση την ισχύουσα προσφορά της αντιπροσωπείας). Όμως είναι φανερό ότι απευθύνεται σε ένα κοινό που δεν ψάχνει το πιο προσιτό και οικονομικό, αλλά το «ιδιαίτερο» μικρό – και με αυτή την έννοια έχουμε να κάνουμε με μια πολύ λογική πρόταση. Για τους υπόλοιπους, που κινούνται με γνώμονα την οικονομία στο σύνολό της, καλύτερη επιλογή είναι η έκδοση των 67 ίππων.

Μην ξεχνάμε ότι έχουν λιγοστέψει οι κατασκευαστές που δίνουν το παρόν στη «μικρή» κατηγορία και με αυτή την έννοια η επένδυση της Hyundai σε αυτόν ακριβώς τον χώρο δείχνει τόλμη και επιμονή. Τέλος, η γνωστή πενταετής, χωρίς όριο χιλιομέτρων, πανευρωπαϊκή εγγύηση της Hyundai είναι επίσης ένα προσόν που συνυπολογίζει κανείς κατά την αγορά και του i10.

Δείτε το πλήρες άρθρο με φωτογραφίες, τεχνικά χαρακτηριστικά, τιμές & εξοπλισμό κάνοντας κλικ εδώ