Οι τεχνολογικές ανησυχίες της Honda είναι βεβαίως γνωστές. Τη φορά αυτή, η εταιρία που ασχολείται με πολλά ακόμη πράγματα πέρα από το χώρο των οδικών μετακινήσεων, όπως τα αεροπλάνα και τα ρομπότ, παρουσιάζει ένα προηγμένο σύστημα αυτόματου πιλότου – Cruise Control – που θα έχει την ικανότητα να προβλέπει το ενδεχόμενο ξαφνικής εισόδου άλλου αυτοκινήτου στη λωρίδα που κινείται το αυτοκίνητο στο οποίο είναι τοποθετημένο. Γράφει ο Νίκος Λουπάκης
 
Η Honda λοιπόν ανακοίνωσε ότι πρόκειται να παρουσιάσει το πρώτο – παγκοσμίως – σύστημα cruise control προληπτικής ασφάλειας, γνωστό ως Intelligent Adaptive Cruise Control (i-ACC), που μπορεί να προβλέπει  και να αντιδρά αυτόματα στην ξαφνική είσοδο άλλων οχημάτων στη λωρίδα του οχήματος που είναι εφοδιασμένο με αυτό.

Ads

Βασισμένο σε εκτενείς έρευνες, σε πραγματικές συνθήκες, όπου ελήφθησαν υπόψη τα πιο χαρακτηριστικά Ευρωπαϊκά οδηγικά στυλ, το Intelligent Adaptive Cruise Control (i-ACC) της Honda χρησιμοποιεί κάμερα και ραντάρ για την ανίχνευση της θέσης άλλων οχημάτων στο δρόμο. Στη συνέχεια χρησιμοποιεί έναν αλγόριθμο για να προβλέψει την πιθανότητα αιφνίδιας εισόδου οχημάτων που κινούνται σε γειτονικές λωρίδες αξιολογώντας σχέσεις μεταξύ πολλαπλών οχημάτων, και δίνοντας τη δυνατότητα στο όχημα με το σύστημα να αντιδρά με αμεσότητα, ασφάλεια και άνεση.

Το i-ACC θα πρωτοχρησιμοποιηθεί στο ανανεωμένο Ευρωπαϊκό CR-V*, βασισμένο στο παραδοσιακό σύστημα Adaptive Cruise Control (ACC). Τα παραδοσιακά συστήματα ACC διατηρούν μία προεπιλεγμένη  ταχύτητα που μειώνεται μόνον για να διατηρηθεί μία ασφαλής απόσταση από ένα προπορευόμενο όχημα. Ωστόσο, εάν ένα άλλο όχημα «εισβάλει» ξαφνικά από διπλανή λωρίδα, το παραδοσιακό σύστημα ACC αντιδρά πιο αργοπορημένα με αποτέλεσμα να απαιτείται ισχυρότερο φρενάρισμα.

Το νέο σύστημα i-ACC μπορεί να υπολογίζει την πιθανότητα εισόδου ενός οχήματος από άλλη λωρίδα μέχρι πέντε δευτερόλεπτα πριν συμβεί, επομένως είναι σχεδιασμένο για να αντιδρά πολύ ομαλά ώστε να μην ξαφνιάζει τον ανυποψίαστο οδηγό. Σε αυτή την περίπτωση, το σύστημα εφαρμόζει αρχικά ήπια πέδηση, ενώ ένα εικονίδιο εμφανίζεται στην οθόνη του οδηγού, ενημερώνοντάς τον για το λόγο της επιβράδυνσης. Στη συνέχεια παρεμβαίνει με ισχυρότερο φρενάρισμα για προσαρμογή της ταχύτητας ώστε να διατηρηθεί μία ασφαλής απόσταση.

Ads

Ο Dr. Kleinehagenbrock, υπεύθυνος του i-ACC στο κέντρο εξέλιξης της Honda R&D Europe (Γερμανία) GmbH δήλωσε, «το i-ACC προάγει τα συστήματα cruise control σε ένα εντελώς νέο επίπεδο, προσφέροντας αυτό που ονομάζουμε προληπτική ασφάλεια».

Το i-ACC αναγνωρίζει την πλευρά του δρόμου στην οποία οδηγείτε, είτε βρίσκεστε στη Βρετανία ή στην υπόλοιπη Ευρώπη και ανιχνεύει αυτόματα ποιο από τα διπλανά οχήματα αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο κίνδυνο οποιαδήποτε δεδομένη στιγμή.

Το i-ACC είναι αποτέλεσμα εσωτερικού προγράμματος Έρευνας & Εξέλιξης (R&D) το οποίο ανέλαβε μία διεθνής ομάδα της Honda σε Ευρώπη και Ιαπωνία, και είναι ειδικά σχεδιασμένο για τους Ευρωπαϊκούς δρόμους. Έρευνα πάνω στη συμπεριφορά των οδηγών για τη δημιουργία του αλγορίθμου διεξήχθη σε όλη την Ευρώπη.

* Το i-ACC θα διατίθεται μόνο με το Ευρωπαϊκό μοντέλο CR-V, Executive του 2015.