Μεγάλο, γρήγορο, πλούσια εξοπλισμένο, πολυτελές, high tech και αναμφισβήτητα “ιδιαίτερο” το Volvo S90, μια λιμουζίνα για αυτούς που θέλουν να ξεχωρίζουν, αλλά με διακριτικότητα…
Δεν έχει το βαρύ αστέρι της Mercedes στο καπό του ούτε βεβαίως τη βαυαρική «προπέλα» της BMW για να του προσδίδει κύρος. Ούτε καν τους 4 κύκλους της Audi, που και αυτή θεωρείται προ πολλού πλέον χαρακτηριστικό δείγμα premium μάρκας. Και όμως, το S90 είναι μια χαρακτηριστικότατη πολυτελής λιμουζίνα, όχι μόνο επειδή το μήκος του αγγίζει τα 5,0 μέτρα, αλλά επειδή έχει όλα εκείνα τα στοιχεία που του επιτρέπουν να δηλώνει premium.
Το τι ακριβώς είναι το S90 δεν είναι βέβαια άσχετο με τη νέα εποχή της Volvo, που όσο και αν φαίνεται παράξενο οφείλεται στους… Κινέζους! Έχουν περάσει οκτώ χρόνια από την έλευση των αρχικών 1,7 δις ευρώ της Geely, που απέκτησε τη σουηδική εταιρία, αφήνοντάς την όμως να ξεδιπλώσει όλα τα σκανδιναβικά της προσόντα και στους δρόμους κυκλοφορεί πλέον μια εντελώς νέα γκάμα μοντέλων της Volvo, για την οποία επενδύθηκε ποσόν άνω των 10 δις ευρώ.
Στην περίπτωσή μας έχουμε να κάνουμε με το τρανταχτό παράδειγμα του S90 που είναι και το «μεγάλο» Volvo, που σχεδιάστηκε από το μηδέν μετά την αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος και που μοιράζεται πολλά μηχανικά μέρη – αλλά και το ίδιο του το δάπεδο – με το XC90, το μεγάλο, επταθέσιο SUV της εταιρίας που προηγήθηκε και κυκλοφόρησε πριν από περίπου τέσσερα χρόνια. Η έκδοση που οδηγούμε είναι η πετρελαιοκίνητη D5 AWD Geartronic, με 235 ίππους στις 4000 στρ./λεπτό και ροπή 480 Nm στις 1750 – 2250 στρ./λεπτό, χαρακτηριστικά που επιτρέπουν στο μεγάλο Volvo να κινείται – με χαρακτηριστική ευκολία – εξαιρετικά σβέλτα.
Ασυνήθιστη επιλογή για αυτοκίνητα της κατηγορίας η στάνταρ τετρακίνηση, πηγαίνει πακέτο με το πολύ καλό 8άρι αυτόματο κιβώτιο που επιτρέπει και χειροκίνητες αλλαγές, είναι ακόμα ένα στοιχείο που κάνει το S90 να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό προσφέροντάς του και ένα πλεονέκτημα στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Το μεγάλο σουηδικό αυτοκίνητο ακολουθεί την τροχιά που επιλέγει ο οδηγός πρακτικά χωρίς να υποστρέφει, εμπνέοντας ένα υψηλό αίσθημα ασφάλειας. Σε κάθε περίπτωση έχουμε έναν πολυτελή δρομέα μεγάλων αποστάσεων που κινείται απροβλημάτιστα στις πολύ ψηλές ταχύτητες και που επιταχύνει εξαιρετικά γρήγορα: είναι εκπληκτικός ο τρόπος που βλέπεις το δείκτη του ταχύμετρου να ανεβαίνει όταν πατήσεις τέρμα το γκάζι στην εθνική οδό.
Από κει και πέρα και η δυνατότητα επιλογής λειτουργίας (eco, comfort, sport) από τον οδηγό κινητήρα – συστήματος διεύθυνσης με τον ειδικό διακόπτη. Ενώ την κατανάλωση θα τη χαρακτηρίσουμε λογική, αφού τα 8,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα που «κάψαμε» εμείς σε μεικτές συνθήκες για ένα αυτοκίνητο βάρους 1800 κιλών μόνο κακή επίδοση δεν είναι.
Αντάξιο των προσδοκιών που έχει ο αγοραστής που κινείται σε τέτοια τιμολογιακά επίπεδα το εσωτερικό, με όλα τα υλικά να είναι καλής ποιότητας, ενώ τόσο ο πίνακας οργάνων (που είναι στην πραγματικότητα μια οθόνη με επιλογή προβολής διαφόρων ενδείξεων), όσο και η τεράστια οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό που τη χειρίζεσαι σαν τάμπλετ για να ρυθμίσεις σχεδόν τα πάντα, παραπέμπουν στην υψηλή τεχνολογία που είναι ενσωματωμένη στο Volvo.
Υπεράνω πάσης υποψίας οι χώροι, είναι τέτοιοι που επιτρέπουν ακόμα και στους πιο ψηλούς επιβάτες να καθίσουν σταυροπόδι στο πίσω κάθισμα (εδώ το αυξημένο μεταξόνιο έχει τον πρώτο λόγο), ενώ ψάχνοντας για ψεγάδια ανακαλύπτεις ότι αν το εμπρός κάθισμα έχει ρυθμιστεί τέρμα-κάτω, ο επιβάτης που κάθεται ακριβώς από πίσω θα δυσκολευτεί να βάλει τα πόδια του κάτω από το εμπρός κάθισμα. Ουδείς άσφαλτος, αλλά αυτό που έχει σημασία είναι ότι έχουμε να κάνουμε με ένα προσεγμένο εσωτερικό, με μελετημένες θέσεις για μικροπράγματα – και τα εύσημα στο σημείο αυτό πηγαίνουν στις εξαιρετικές ποτηροθήκες που αναπαύονται μεταξύ των εμπρός καθισμάτων, αλλά και στην κεντρική κονσόλα. Και αυτό δεν είναι λεπτομέρεια, είναι ουσιαστικό που σε διευκολύνει στην καθημερινότητά σου.
Εννοείται ότι παράπονο από τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι δύσκολο να έχεις, καθώς τα 500 λίτρα είναι υπερ-αρκετά για τις ταξιδιωτικές ανησυχίες τεσσάρων ενηλίκων.
Προφανώς το S90 D5 δεν είναι φθηνό αυτοκίνητο, όμως και ο ανταγωνισμός επίσης δεν είναι φθηνός – και υπό αυτή την έννοια μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που έχει ιδιαίτερο “value for money”. Επιπλέον, έχει και κάτι ακόμα: καταφέρνει με ένα δικό του τρόπο να διαφοροποιείται από το… κατεστημένο! Και αυτά είναι στοιχεία που χαρακτήριζαν ανέκαθεν τα σουηδικά αυτοκίνητα και ήταν ένα από τα βασικά τους «υπέρ» όταν τα συνέκρινες με τις αντίστοιχες γερμανικές προτάσεις.
*Τυποποιημένη, πόλη/εκτός πόλης/μεικτή
**Τιμή της έκδοσης R-Design με 7 αερόσακους (περιλαμβάνεται airbag γονάτων συνοδηγού), διζωνικό κλιματισμό, CleanZone, ψηφιακό πίνακα οργάνων 12’’, κεντρική οθόνη αφής 9″, υψηλής απόδοσης ηχοσύστημα με 10 ηχεία, φώτα/προβολείς LED, πλήρως ρυθμιζόμενα καθίσματα Contour οδηγού-συνοδηγού, Keyless Start, δερμάτινο τιμόνι και καθίσματα, κουρτινάκια στα πίσω τζάμια, ζάντες ελαφρού κράματος 19’’, δισκόφρενα 18’’ εμπρός και 17’’ πίσω, ABS/ESP και ένα πλήθος ηλεκτρονικών βοηθημάτων: Adaptive Cruise Control/Pilot Assist/Oncoming Lane Mitigation/Lane Keeping Aid/Rear park assist/Driver adjustable power steering/Drive modes/Hill Start Assist και Automatic Hold, αισθητήρα βροχής, περιοριστή ταχύτητας, αναγνώριση σημάτων ΚΟΚ, Intelligent Driver Information System (IDIS) κλπ.
Υπέρ
Σχεδίαση, χώροι, ποιότητα, πλούσιος εξοπλισμός, οδική συμπεριφορά, κινητήρας-επιδόσεις
Κατά
Στενό άνοιγμα του πορτμπαγκάζ
Πηγή: ΕΘΝΟΣ
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >