Με ένα αναμενόμενο «φρεσκάρισμα», το μεσαίου μεγέθους SUV της Citroen καταφέρνει να ενσωματώσει τα ιδιαίτερα σχεδιαστικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν τα πλέον πρόσφατα μοντέλα της εταιρίας, συνεχίζοντας όμως να προσφέρει το ιδιαίτερο μείγμα άνεσης και πολυτέλειας που το έκανε τόσο αγαπητό. Δοκιμάζουμε, λοιπόν, την “αυτόματη” έκδοση του μοντέλου, το Citroen C5 Aircross 1.2 PureTech 130 S&S ΕΑΤ8 και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.
 
Η σιλουέτα του Citroen C5 Aircross δεν είναι κάτι άγνωστο στο χώρο των αυτοκινήτων «ελευθέρου χρόνου», εκείνων των προτάσεων δηλαδή που δίνουν θεωρητικά τη δυνατότητα για εκτός ασφάλτου περιπλανήσεις. Είναι και γνωστή και αγαπητή – και τώρα, μετά από 260.000 πωλήσεις, οι οποίες προέκυψαν στα 4 χρόνια που μεσολάβησαν από το λανσάρισμα του μοντέλου, ήρθε ο καιρός να αποκτήσει ένα πιο δυναμικό χαρακτήρα, που προκύπτει από μια σειρά αιχμηρές σχεδιαστικές λεπτομέρειες τις οποίες μπορεί εύκολα να εντοπίσει ο εξωτερικός παρατηρητής.

Ads

Αποτελεσματικό…
Ο γνωστός 3-κύλινδρος βενζινοκινητήρας «πασπαρτού» 1.2 Puretech που έχει συλλέξει μία σειρά από βραβεία και δίνει με επιτυχία το παρών σε ένα πλήθος μοντέλων της Peugeot, της Citroen, της DS και της Opel, δεν έχει κανένα πρόβλημα να κινήσει με απόλυτη αξιοπρέπεια – με τη βοήθεια των 131 ίππων του – το ανανεωμένο C5 Aircross. Στην περίπτωσή μας συνδυάζεται με το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων της ιαπωνικής Aisin, το οποίο παρά το γεγονός ότι δεν είναι διπλού συμπλέκτη, χαρακτηρίζεται από μία ευχάριστη αμεσότητα στη λειτουργία του. Ενώ επιπλέον υπάρχουν και «πεταλούδες» στο τιμόνι για χειροκίνητες/σειριακές αλλαγές από τον οδηγό που θα θελήσει το κάτι παραπάνω σε έλεγχο του οχήματος.

…και άνετο
Στις καθημερινές σου μετακινήσεις απολαμβάνεις λοιπόν την άνεση που προσφέρει το αυτόματο κιβώτιο αλλά και το «τράβηγμα» από τις χαμηλές στροφές του κινητήρα Puretech – το οποίο στη συγκεκριμένη περίπτωση συνεπικουρείται από τη διαφορετική διάταξη των σχέσεων μετάδοσης του EAT8 (σκεφτείτε ότι υπάρχουν δύο ταχύτητες επιπλέον). Ενώ στον αυτοκινητόδρομο χαίρεσαι από τη μια την άνεση της «βελούδινης» ανάρτησης και από την άλλη επιβεβαιώνεις την αποτελεσματικότητα της ηχομόνωσης, με αποτέλεσμα μετά από ένα ταξίδι να βγαίνεις από το C5 Aircross κυριολεκτικά ατσαλάκωτος.

Εξαιρετικά «απαλό» και πρακτικό
Αντιμέτωπος με το εσωτερικό, το σχόλιο που κάνεις αμέσως είναι… “soft”, δηλαδή απαλό και στην όψη, και στην αφή. Υλικά καλής ποιότητας γύρω-γύρω – και κατά κανόνα απαλά – δημιουργούν μία αίσθηση πολυτελείας, ιδιαιτέρως στην περίπτωση της έκδοσης “Shine” που είχαμε στη διάθεσή μας. Πρόκειται για μια γνώριμη γενικά εικόνα, που την είχαμε στο μυαλό μας και από το αρχικό μοντέλο, μία εικόνα «γαλλική» με αυτά τα σούπερ αναπαυτικά καθίσματα τα οποία η Citroen δεν παύει – και δικαίως – να διαφημίζει στο πλαίσιο του πακέτου “Citroen Advanced Comfort”. Πρόκειται για ένα εσωτερικό εξαιρετικά άνετο, που χωρίς να είναι το κορυφαίο της κατηγορίας σε χωρητικότητα ταιριάζει γάντι σε μία οικογένεια – ιδιαίτερα πολυμελή!

Ads

Σταθερά ελκυστικό
Εν κατακλείδι λοιπόν θα λέγαμε ότι το Citroen C5 Aircross εξακολουθεί να ξεχωρίζει ως η κορυφαία σε άνεση πρόταση στο χώρο των λεγομένων C-SUV, με το προσόν της χρηστικότητας που πηγάζει από τα τρία πίσω καθίσματα να αυξάνει το βαθμό της ιδιαιτερότητάς του και να του επιτρέπει να δείχνει ελκυστικό απέναντι σε άλλες καθιερωμένες προτάσεις. Το πόσο ελκυστικό είναι εν τέλει το νέο C5 Aircross θα μπορέσουμε με ακρίβεια να το πούμε μετά την ανακοίνωση του επίσημου τιμοκαταλόγου που αναμένεται τις αμέσως επόμενες μέρες. Πάντως με βάση την τρέχουσα τιμολογιακή πολιτική και τα υπάρχοντα πακέτα εξοπλισμού θεωρούμε ότι θα έχουμε και πάλι να κάνουμε με μια ενδιαφέρουσα πρόταση.
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ