Με το νέο Dacia Jogger η Dacia επανέρχεται δριμύτερη στο χώρο του οικογενειακού αυτοκινήτου με μια εξαιρετικά πρωτότυπη πρόταση που φαίνεται ότι συνδυάζει τα καλά χαρακτηριστικά τεσσάρων κόσμων. Βλέπετε έχουμε ένα σχετικά compact, αλλά εξαιρετικά ευρύχωρο μοντέλο, που προσφέρεται και σε 7-θέσιες εκδόσεις, αλλά διαθέτει ταυτόχρονα και SUV χαρακτήρα. Ενώ θα είναι και το πρώτο μοντέλο της Dacia που θα είναι διαθέσιμο και σε υβριδικές εκδόσεις.

Ads

Όπως και να το δει κανείς το νέο Dacia Jogger είναι μια μοναδική πρόταση στον χώρο του – με την ευρεία έννοια – οικογενειακού αυτοκινήτου. Η ίδια η Dacia έχει όλη την άνεση να κάνει λόγο για επανεφεύρεση του οικογενειακού αυτοκινήτου, καθώς το Jogger, με βάση το μήκος του (που φτάνει τα 4.547 mm), υπό κανονικές συνθήκες θα το κατατάσσαμε κάπου ανάμεσα στην φθίνουσα «μεσαία» κατηγορία, όπου κυριαρχούν λιμουζίνες τύπου Volkswagen Passat (με μήκος 4.873 mm), και στην «μικρομεσαία» όπου συναντάμε αυτοκίνητα όπως τα Fiat Tipo, Ford Focus, Hyundai i30, Kia Ceed, Peugeot 308, Renault Megane, Seat Leon, Skoda Scala, Toyota Corolla και Volkswagen Golf, των οποίων το μήκος είναι της τάξης των 4,4 μέτρων. Αν τώρα βάλουμε στην εξίσωση και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος του νέου Dacia Jogger, που φτάνει τα 20 εκατοστά και είναι μεγαλύτερη ή ίση με αυτήν πολλών SUV, καταλαβαίνουμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα μοντέλο με πολυσυλλεκτικό ανταγωνισμό.

Υπό αυτό το πρίσμα θα μπορούσε κανείς να θέσει το ερώτημα: Dacia Jogger ή μήπως Joker, αφού το νέο μοντέλο φαίνεται να μπορεί να παίξει πολλούς ρόλους. Πολύ περισσότερο που η γκάμα του έρχεται να ενισχύσει την αίσθηση του αυτοκινήτου «πασπαρτού» που εφοδιασμένο με διαφορετικά συστήματα κίνησης μπορεί άνετα να κληθεί να παίξει διαφορετικούς ρόλους.
Βλέπετε έχουμε κατ’ αρχάς να κάνουμε ένα μοντέλο που θα είναι διαθέσιμο με δύο κινητήρες: τον ολοκαίνουργιο βενζινοκινητήρα TCe 110 και τον κινητήρα διπλού καυσίμου βενζίνης/υγραερίου ECO-G 100 που προσφέρει αυτονομία έως 1000 χιλιόμετρα – και φυσικά εξαιρετικά χαμηλό κόστος κίνησης. Σε αυτό το σημείο οφείλουμε να θυμίσουμε ότι η Dacia είναι ο μόνος κατασκευαστής αυτοκινήτων που προσφέρει μια πλήρη γκάμα οχημάτων «ECO-G» με εργοστασιακή εγκατάσταση υγραερίου – με ότι καλό συνεπάγεται αυτό σε ασφάλεια και αξιοπιστία, με την τελευταία να επιβεβαιώνεται από την επίσης εργοστασιακή εγγύηση που καλύπτει και αυτό το σκέλος του συστήματος κίνησης.

Ενώ το 2023 η γκάμα αυτή θα συμπληρωθεί και από μια υβριδική έκδοση.

Ads

Επανερχόμενοι, τώρα στο όνομα, πρέπει να σημειώσουμε ότι αυτό έχει να κάνει κυρίως με τον SUV – «αθλητικό» – «περιπετειώδη» χαρακτήρα του νέου μοντέλου (Jogger – αυτός που κάνει τζόκινγκ). Αυτή η διάσταση του νέου Dacia Jogger είναι στενά συνδεδεμένη με τους μεγάλους εσωτερικούς χώρους και τη δυνατότητα διαμόρφωσής τους – στοιχείο που δίνει στο νέο μοντέλο και έναν πολυμορφικό – MPV (Multiple Purpose Vehicle) χαρακτήρα.

Το Dacia Jogger αποτελεί τον τέταρτο πυλώνα της προϊοντικής στρατηγικής της Dacia, η οποία έχοντας ήδη παρουσιάσει το μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο της πόλης Dacia Spring – το οποίο κατά δήλωση των ανθρώπων της Dacia θα είναι το πιο προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο της αγοράς -, το compact Sandero σε δύο εκδόσεις (Dacia Sandero Streetway & Dacia Sandero Stepway), αλλά και το  SUV Duster, ανανεώνει τώρα την παρουσία της στο χώρο του οικογενειακού αυτοκινήτου με ένα μοντέλο που θα προσφέρεται και σε 5-θέσιες και σε 7-θέσιες εκδόσεις. Πρόκειται για ένα λανσάρισμα που πραγματοποιείται σύμφωνα με το σχέδιο ανανέωσης της γκάμας της Dacia, που προβλέπει επίσης το λανσάρισμα ακόμα δύο νέων μοντέλων μέχρι το 2025.

Οι παραγγελίες έχουν προγραμματιστεί να ανοίξουν τον Νοέμβριο του 2021 σε περίπου 30 χώρες, κυρίως στην Ευρώπη, αλλά και στην Τουρκία και το Ισραήλ. Στη συνέχεια, και αν όλα πάνε καλά, το νέο Dacia Jogger θα φτάσει στις αντιπροσωπείες τον Φεβρουάριο του 2022.
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ