Παραγωγή κυψελών υδρογόνου για τον κλάδο των μεταφορών ετοιμάζει η Daimler Truck: AG με τους τεχνικούς της στην Στουτγάρδη να στήνουν νέες, υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις παραγωγής, που θα χρησιμοεύσουν ως τεχνολογικό πρότυπο για την παραγωγή μεγαλύτερης κλίμακας στο μέλλον.
 
Τα τελευταία δέκα χρόνια, οι μηχανικοί της Daimler έχουν ήδη δημιουργήσει εκτεταμένη τεχνογνωσία στον τομέα των κυψελών καυσίμου και έχουν αναπτύξει σχετικές μεθόδους και διαδικασίες παραγωγής. Σε στενή συνεργασία με τους συναδέλφους τους στο Βανκούβερ του Καναδά, και με τις τρέχουσες δραστηριότητες ανάπτυξης κυψελών καυσίμου, οι εμπειρογνώμονες με έδρα τη Στουτγάρδη μεταφέρουν τώρα αυτή την εμπειρία στο άμεσο προκαταρκτικό στάδιο της μελλοντικής παραγωγής περιορισμένης κλίμακας. Στο πλαίσιο αυτό γίνονται τώρα επενδύσεις σε νέες εγκαταστάσεις που αποτελούν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και καλύπτουν κάθε στάδιο της διαδικασίας παραγωγής: από παραγωγή της μεμβράνης μέχρι την κατασκευή συστοιχίας για την παραγωγή των μονάδων κυψελών καυσίμου.

Ads

“Όραμά μας, οι μεταφορές του μέλλοντος με ουδέτερο CO2. Η κυψέλη καυσίμου με βάση το υδρογόνο αποτελεί βασική τεχνολογία στρατηγικής σημασίας σε αυτό το πλαίσιο. Τώρα βαδίζουμε σταθερά προς την παραγωγή κυψελών καυσίμου και, ως εκ τούτου, κάνουμε απόλυτα πρωτοποριακό έργο – και αυτό υπερβαίνει την αυτοκινητοβιομηχανία.», δήλωσε ο Martin Daum, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler Truck AG και Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG.

Παραγωγική διαδικασία υψηλών απαιτήσεων
Στις εγκαταστάσεις της Daimler Trucks έπρεπε να δημιουργηθούν οι ιδιαίτερες εκείνες συνθήκες που απαιτούνται για την έναρξη της παραγωγής Fuel Cells, αφού οι συμβατικές βιομηχανικές διαδικασίες δεν μπορούν να μεταφερθούν απευθείας στις εξαιρετικά σύνθετες και εξαιρετικά ευαίσθητες συστοιχίες κυψελών καυσίμου. Για παράδειγμα, η επεξεργασία πολλών ευαίσθητων συστατικών πραγματοποιείται στην περιοχή του μικρομέτρου – μ (1,0 μ = 10-6 m, δηλαδή: 1 εκατομμυριοστό του μέτρου). Ακόμη και η μικρότερη μόλυνση θα μπορούσε να επηρεάσει τη λειτουργικότητα των κυψελών καυσίμου, και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο – για ορισμένες από τις εργασίες στη φάση της προγραμματισμένης προ-παραγωγής – έχει δημιουργηθεί ένας καθαρός χώρος με φιλτραρισμένο αέρα. Η βελτιστοποίηση του ατμοσφαιρικού αέρα στην παραγωγή είναι επίσης ιδιαίτερα σημαντική, καθώς ακόμη και μικρές διακυμάνσεις της θερμοκρασίας και της υγρασίας μπορεί να οδηγήσουν σε σημαντικές αλλοιώσεις των υλικών. Αυτό θα καθιστούσε πολύ πιο δύσκολη την περαιτέρω επεξεργασία των υλικών στις επόμενες διαδικασίες. Επιδιώκοντας, δε, την επίτευξη σύντομων κύκλων παραγωγής, για βελτίωση της οικονομικής απόδοσης, οι μηχανικοί αξιοποιούν και τεχνολογίες από τη βιομηχανία συσκευασίας, οι οποίες γενικά δεν χρησιμοποιούνται στη συμβατική παραγωγή κινητήρων.

Θυμίζουμε ότι μόλις πριν από τρεις μήνες, τον Απρίλιο, η Daimler Truck AG συνήψε μια προκαταρκτική, μη δεσμευτική συμφωνία με τον όμιλο Volvo για τη δημιουργία μιας νέας κοινής επιχείρησης για την ανάπτυξη και την εμπορία συστημάτων κυψελών καυσίμου που θα χρησιμοποιούνται σε βαρέα επαγγελματικά οχήματα και άλλες εφαρμογές. Η Daimler Truck AG και το Volvo Group σχεδιάζουν να προσφέρουν βαρέα επαγγελματικά οχήματα κυψελών καυσίμου για απαιτητικές και «βαρέων βαρών» μεταφορές μεγάλων αποστάσεων κατά το δεύτερο εξάμηνο αυτής της δεκαετίας.

Ads

Προκειμένου, δε, να διευκολυνθεί η κοινή επιχείρηση με τη Volvo, η Daimler συγκεντρώνει όλες τις δραστηριότητες κυψελών καυσίμου σε επίπεδο Ομίλου στην πρόσφατα ιδρυθείσα θυγατρική της, Daimler Truck Fuel Cell GmbH & Co. KG. Αυτό περιλαμβάνει επίσης τις δραστηριότητες της Mercedes-Benz Fuel Cell GmbH.

Δείτε τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ