Το Clio, το πιο καλοπουλημένο μοντέλο της Renault, στην έκδοση με τους 130 ίππους δεν είναι μόνο ταχύτερο από τις βασικές εκδόσεις του, αλλά έχει και μια σειρά άλλα πλεονεκτήματα που το αναβαθμίζουν συνολικά.

Ads

Με τα χαρακτηριστικά R.S. να παραπέμπουν στη Renault Sport είναι προφανές ότι το Clio με τον τετρακύλινδρο κινητήρα 1,3 λίτρων απευθύνεται όχι απλά σε αυτούς που θέλουν να καλύψουν κάποια μεταφορική ανάγκη στην οποία ανταποκρίνονται εν γένει τα λεγόμενα σουπερμίνι, αλλά σε όσους αναζητούν ταυτοχρόνως και κάτι παραπάνω στον τομέα των επιδόσεων.

Σε αυτήν την αναζήτηση ο υποψήφιος αγοραστής ενδεχομένως θα ρίξει μια ματιά και προς την κατεύθυνση του σκληρού ανταγωνισμού που περιλαμβάνει προτάσεις παρεμφερούς ή και μεγαλύτερης ισχύος όπως τα Ford Fiesta 1.0L EcoBoost 125 PS, Peugeot 208 1.2 PureTech 130, Opel Corsa 1.2 130 και Volkswagen Polo 1.5 TSI EVO 150PS. Το «δικό μας» Clio προσφέρεται σε μια ιδιαίτερη έκδοση με πλούσιο εξοπλισμό, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι.

Ποιότητα άλλης κλάσης
Εμφανής η διαφορά στην ποιότητα κατασκευής σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του δημοφιλούς supermini. Μαλακά υλικά στο ταμπλό και στις πόρτες, όμορφες ραφές στις χειρολαβές και στα πολύ καλά τύπου μπάκετ καθίσματα με το όμορφο design και τα προσεγμένα προσκέφαλα… Όλα αυτά δημιουργούν ένα περιβάλλον που σε κάνουν να νιώθεις ότι βρίσκεσαι μία κατηγορία πάνω από το «απλό» μοντέλο, στα όρια της Premium κατηγορίας θα έλεγε κανείς…

Ads

Οι χώροι είναι επαρκείς – οι τυπικοί που ξέρουμε από το best seller της Renault – με τον χαρακτηρισμό «άνεση» να ταιριάζει καλύτερα στα εμπρός καθίσματα και τον όρο «επάρκεια» να ανταποκρίνεται καλύτερα για αυτό που συμβαίνει πίσω. Ενώ αρκετά μεγάλο – πάντα με τα μέτρα της κατηγορίας – είναι το πορτμπαγκάζ.

Έχουμε λοιπόν ένα ισορροπημένο χωροταξικά αυτοκίνητο που επιπλέον είναι και αρκετά πρακτικά διαμορφωμένο, με ένα εσωτερικό του πέρα από ποιοτικό είναι επίσης και όμορφο. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων εμπρός από τον οδηγό είναι πληρέστατος και διαθέτει ευκρινέστατες βασικές ενδείξεις, από την άλλη όμως κάποιες δευτερεύουσες ενδείξεις σε σχέση με την κατανάλωση ή την αυτονομία είναι αρκετά μικρές. Σαφώς καλύτερα τα πράγματα στην όμορφη, μεγάλη και έγχρωμη οθόνη αφής που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό, ενώ άκρως σημαντικό και ευχάριστο είναι το γεγονός ότι υπάρχουν ανεξάρτητα «κλασικά» χειριστήρια για το αυτόματο σύστημα κλιματισμού, ώστε κάνεις να μην αποσπά την προσοχή του περισσότερο από όσο πρέπει για τη ρύθμισή του.

Καθημερινά σπορ
Στο δρόμο, ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 130 ίππων (TCe 130) κάνει τη μεγάλη διαφορά, αφού όχι μόνο είναι ισχυρότερος από τον τρικύλινδρο «χιλιάρη» TCe 100, αλλά τελικά και πιο οικονομικός. Σημαντικό ρόλο σε αυτήν την απόδοση παίζει και η αυξημένη ροπή που φτάνει τα 240 Nm στις 1.600 στρ./λεπτό έναντι 160 Nm στις 2.750 του TCe 100.

Στη «νορμάλ» λειτουργία του, το αυτόματου κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ενδεχομένως δεν σε προδιαθέτει να αξιοποιήσεις πλήρως την αυξημένη ισχύ. Ωστόσο εάν επιλέξεις τη σπορ λειτουργία η απόκριση του αλλάζει και «κατεβάζει» μόνο του στις επιβραδύνσεις. Ενώ πιο άμεσος γίνεται και ο κινητήρας. Σε μία διαδρομή που θες να πας πιο γρήγορα – τα εξαιρετικά paddles αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι γίνονται ο πολύτιμος βοηθός σου, προσφέροντας ταχύτατες χειροκίνητες αλλαγές.

Είναι, τέλος, σαφές ότι το R.S. Line της δοκιμής μας έχει άλλη αίσθηση σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του Clio. Η ανάρτηση χωρίς να είναι ιδιαίτερα σκληρή είναι σίγουρα πιο σφιχτή από το TCe 100, αλλά το γενικό επίπεδο άνεσης είναι καλό, με την προσεγμένη ηχομόνωση να συμβάλλει αποφασιστικά στη δημιουργία ενός υψηλού επιπέδου πολιτισμού.
 
Sport-Tech
Ο πίνακας οργάνων που αλλάζει χρώμα με βάση το προφίλ που λειτουργίας που έχεις επιλέξει – μαζί βεβαίως με την τύπου τάμπλετ οθόνη στο κέντρο του ταμπλό – αποτελούν ενδείξεις της τεχνολογίας που ενσωματώνει το γρήγορο και ιδιαίτερα «καλοστημένο» Clio TCe 130. Τεχνολογία που άλλοτε δεν φαίνεται, όπως η δομή του αμαξώματος που συνέβαλε στην κατάκτηση των 5 αστέρων στο Euro NCAP, και που άλλοτε δίνει το παρών είτε διακριτικά είτε παρεμβατικά (π.χ. επαναφέροντάς σε στη λωρίδα κυκλοφορίας).

Που καταλήγουμε; Ότι το Clio TCe 130 είναι το καθημερινό αυτοκίνητο του οδηγού – και εδώ δεν εννοούμε αυτόν που έχει άδεια οδήγησης, αλλά αυτόν που θέλει να οδηγεί, να είναι τελικός χειριστής και όχι απλώς να μεταφέρεται. Και λέμε ότι είναι το καθημερινό γιατί είναι ιδιαίτερα άνετο, πολιτισμένο και ευχάριστο στην οδήγηση. Ενώ όταν θελήσεις να εισπράξεις κάτι από τα παραπάνω ευρώ που έδωσες (γιατί αναπόφευκτα είναι ακριβότερο από το TCe 100) δεν θα απογοητευθείς. Το αντίθετο μάλιστα!

Υπέρ
Ποιότητα κατασκευής, σχεδίαση, πλούσιος εξοπλισμός, οδική συμπεριφορά, επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση, αυτόματο κιβώτιο, κανονική ρεζέρβα
Κατά
Περιορισμένη ορατότητα πίσω, ψηλό κατώφλι φόρτωσης πορτμπαγκάζ

Δείτε το πλήρες άρθρο με τεχνικά χαρακτηριστικά και φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ