Η Ford Mustang Mach-E, το πρώτο μοντέλο της Ford που σχεδιάστηκε εξ’ αρχής αποκλειστικά και μόνο ως πλήρως ηλεκτρικό, είναι ταυτοχρόνως και το πρώτο SUV μοντέλο της οικογένειας Mustang. Προσφέρεται με δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δύο εκδόσεις: μία με πίσω κίνηση και ένα ηλεκτροκινητήρα και μία τετρακίνητη με δύο μοτέρ που εξασφαλίζουν επιδόσεις supercar και επιτάχυνση 0-100 km/h σε 3,7 δευτερόλεπτα[1]. Με μέγιστη αυτονομία μέχρι και 610 km (μικτός κύκλος) σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP η Ford Mustang Mach-E “μηδενίζει” το άγχος της αυτονομίας[2]. Η νέα Mustang Mach-e έρχεται στην Ευρώπη στις αρχές του 2021. 

Ads

Η νέα Mustang Mach-E διαθέτει το πιο προηγμένο τεχνολογικό πακέτο συστημάτων άνεσης και υποστήριξης του οδηγού στην ιστορία της Ford. Η νέα γενιά του συστήματος SYNC μαθαίνει από το στυλ και τις συνήθειες του οδηγού και κάνει υποδείξεις προκειμένου ο τελευταίος να εξοικονομήσει χρόνο κατά τις μετακινήσεις του.[3]

Το Phone As A Key 4 επιτρέπει το ξεκλείδωμα του οχήματος χωρίς χρήση κλειδιού, αναγνωρίζοντας το smartphone του ιδιοκτήτη. Επίσης, το σύστημα Intelligent Range μπορεί να υπολογίζει με μεγαλύτερη ακρίβεια την υπολειπόμενη αυτονομία, αξιοποιώντας τη συνδεσιμότητα μέσω cloud.[5]

Επιπλέον, οι τελευταίες τεχνολογίες υποβοήθησης οδήγησης, στάθμευσης και αποφυγής ατυχημάτων της Ford[6] προσφέρουν μία πραγματικά απροβλημάτιστη οδηγική εμπειρία.

Ads

Κάθε Mustang Mach E διαθέτει τα προφίλ οδήγησης Whisper, Active και Untamed, τα οποία προσαρμόζουν τη συνολική οδηγική εμπειρία και αίσθηση στη διάθεση του οδηγού. Το πενταθέσιο SUV με την κουπέ σιλουέτα αναβαθμίζεται συνεχώς προϊόντος του χρόνου χάρη στις over-the-air ενημερώσεις.

Δύο μπαταρίες, δύο επίπεδα επιδόσεων και αυτονομίας για τη Mustang Mach-E
Η νέα πλατφόρμα της Mustang Mach-E έχει αναπτυχθεί από την Ford Team Edison για να αξιοποιεί πλήρως προς όφελος των επιδόσεων τόσο την βελτιωμένη κατανομή βάρους, όσο και την αμεσότητα στην παροχή ροπής που προσφέρει σήμερα ένα πλήρως ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι κεντρικά τοποθετημένη ανάμεσα στους άξονες και κάτω από το δάπεδο, πετυχαίνοντας ένα χαμηλό κέντρο βάρους που υποστηρίζει το σπορ χαρακτήρα και τη δυναμική συμπεριφορά που γνωρίσαμε στη Mustang τόσο στην έκδοση με τη βασική μπαταρία των 68 ωφέλιμων kWh με τα 288 στοιχεία (standard-range), όσο και στη μεγαλύτερη με τα 376 στοιχεία και την ωφέλιμη αποθηκευτική ικανότητα των 88 kWh (extended-range).

Οι πολύ αποδοτικές μπαταρίες, οι οποίες έχουν δοκιμαστεί σε ακραίες θερμοκρασίες έως και -400ο Κελσίου, βρίσκονται μέσα σε μία αδιάβροχη θήκη και προστατεύονται από ένα κλωβό που απορροφά τις δυνάμεις που αναπτύσσονται σε περίπτωση σύγκρουσης. Χρησιμοποιεί δε ένα προηγμένο σύστημα θέρμανσης και ψύξης με χρήση υγρού, το οποίο ρυθμίζει αναλόγως τη θερμοκρασία λειτουργίας της προκειμένου να εξασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή απόδοση σε ακραίες καιρικές συνθήκες και σε συνεχή οδήγηση με υψηλές ταχύτητες, καθώς και βελτιωμένο χρόνο φόρτισης.

Οι εκδόσεις της Ford Mustang Mach-e
Η ισχύς της μπαταρίας μεταφέρεται σε ένα νέο, ηλεκτροκινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) στον πίσω άξονα που διαθέτει σύστημα ψύξης με λάδι, καθώς και σε ένα πρόσθετο στις τετρακίνητες εκδόσεις που βρίσκεται τοποθετημένος στον εμπρόσθιο άξονα. Ο πίσω ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη αποδίδει τη μέγιστη ροπή του σε 0,5 δευτερόλεπτα, παρέχοντας εξαιρετική απόκριση:

•             Η πισωκίνητη Mustang Mach-E διαθέτει ισχύ 269 ίππων στην έκδοση με τη μικρή μπαταρία (standard-range) και 294 ίππους σε εκείνη με τη μεγαλύτερη (extended-range) όπου η ροπή φτάνει τα 430 Nm εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,1 έως 6,2 δευτερόλεπτα[1]
•             Η τετρακίνητη Mustang Mach-E διαθέτει ισχύ 269 ίππων με την standard-range μπαταρία και 351 ίππους με την extended-range μπαταρία, αλλά και ροπή 580 Nm, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 km/h από 5,1 μέχρι 5,6 δευτερόλεπτα[1]
•             Η Mustang Mach-E First Edition (μη διαθέσιμη στην ελληνική αγορά) με τετρακίνηση και extended-range μπαταρία στο βασικό εξοπλισμό της, αποδίδει 351 ίππους (ροπή 580 Nm) και επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 5,1 δευτερόλεπτα[1]
•             Η Mustang Mach-E GT με τετρακίνηση και extended-range μπαταρία στο βασικό εξοπλισμό της, αποδίδει 487 ίππους, ροπή 860 Nm και επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 3,7 δευτερόλεπτα[1]

Το σύστημα τετρακίνησης κατανέμει τη ροπή ανεξάρτητα στους εμπρός και πίσω τροχούς για βελτιωμένη επιτάχυνση και συμπεριφορά, προσφέροντας με τον τρόπο αυτό την απόλυτη αίσθηση μιας αληθινής Mustang. Οι ειδικές ρυθμίσεις σε αμορτισέρ, ελατήρια, αντιστρεπτικές δοκούς, σύστημα διεύθυνσης και σύστημα μετάδοσης έχουν προσαρμοστεί τόσο για τους στενότερους και με περισσότερες στροφές Ευρωπαϊκούς δρόμους, όσο και για τα υψηλότερα όρια ταχύτητας που ισχύουν στη γηραιά ήπειρο.

Αυξημένη αυτονομία για καταπολέμηση του… άγχους
Τα αποδοτικά συστήματα κίνησης προσφέρουν αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως 610 km (πρωτόκολλο WLTP) για την Mustang Mach-E με πίσω κίνηση, και μέχρι 540 km για την τετρακίνητη Mustang Mach-E και την έκδοση First Edition.[2]

Με το Intelligent Range, το άγχος της αυτονομίας αποτελεί παρελθόν, καθώς το σύστημα υπολογίζει με μεγαλύτερη ακρίβεια την υπολειπόμενη αυτονομία με βάση το στυλ οδήγησης και την πρόγνωση του καιρού – το σύστημα είναι σε θέση να αξιοποιήσει ακόμα και τη συνδεσιμότητα μέσω cloud για να προβλέψει την κατανάλωση ενέργειας στη συνέχεια του ταξιδιού. Δεδομένα τα οποία συλλέγονται από άλλα συνδεδεμένα ηλεκτρικά οχήματα Ford (crowdsourced data) και πελάτες πρόθυμους να μοιραστούν πληροφορίες μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά τους υπολογισμούς στον τομέα της αυτονομίας.[5]

Η Ford Mustang Mach-E φορτίζει τις μπαταρίες της στα 150 kW
Η επαναφόρτιση της μπαταρίας γίνεται γρήγορα και απλά. Η Ford προσφέρει στους αγοραστές της νέας Mustang Mach-E έναν προαιρετικό επιτοίχιο φορτιστή Ford Connected Wallbox για ταχύτερη, πιο έξυπνη και πιο άνετη οικιακή φόρτιση. Διαθέσιμος σε εκδόσεις ισχύος 7,4 kW και 11 kW, ο φορτιστής μπορεί να φορτίσει τη μπαταρία της Mustang Mach-E από το 10 μέχρι το 80% της χωρητικότητάς της σε περίπου 6 ώρες.[7]

Οι πελάτες της Mustang Mach-E θα λαμβάνουν επίσης στο βασικό εξοπλισμού του οχήματος δύο καλώδια φόρτισης που θα τους επιτρέπουν να συνεχίζουν το ταξίδι, ανεξαρτήτως προορισμού. Το καλώδιο δημόσιας φόρτισης Ford Public Charge Cable (μήκους 6 μ.) είναι συμβατό με το κοινό πρότυπο φόρτισης στην Ευρώπη, επιτρέποντας στους πελάτες να συνδέονται εύκολα με φορτιστές AC. 8 Το καλώδιο Universal Home Charge Cord (μήκους 6,7 μ.) επιτρέπει τη σύνδεση σε στάνταρ, οικιακές και βιομηχανικές πρίζες 32 A blue για υψηλότερη ταχύτητα φόρτισης, ακόμα και χωρίς Ford Connected Wallbox.

Η συμβατότητα για ταχεία φόρτιση συνεχούς ρεύματος (DC) προσφέρεται στάνταρ. Όταν φορτίζεται με ισχύ έως 150 kW σε έναν φορτιστή της κοινοπραξίας IONITY, η πισωκίνητη Mustang Mach-E με extended-range μπαταρία ανακτά κατά μέσο όρο αυτονομία 119 km με περίπου 10 λεπτά φόρτισης.[9]

Η τετρακίνητη Mustang Mach-E με extended-range μπαταρία και τα μοντέλα First Edition θα μπορούν να προσθέσουν κατά μέσο όρο αυτονομία 107 km με φόρτιση περίπου 10 λεπτών.[9]  Τόσο οι πισωκίνητες όσο και οι τετρακίνητες εκδόσεις με extended-range μπαταρία ανακτούν ενέργεια για την πλήρωση του συσσωρευτή από το 10% στο 80% μέσα σε 45 λεπτά.[9]

Αναγνώριση φωνής σε 15 Ευρωπαϊκές γλώσσες
Η Mustang Mach-E χρησιμοποιεί προηγμένες τεχνολογίες που προσφέρουν μία νέα εμπειρία.

Η επόμενη γενιά του συστήματος SYNC κάνει το ντεμπούτο της, 3 επιτρέποντας την εξατομίκευση 80 και πλέον ρυθμίσεων του οχήματος (από τη θερμοκρασία της καμπίνας και τη  θέση των καθισμάτων μέχρι το φωτισμό εσωτερικού) για μία απόλυτα εξατομικευμένη εμπειρία μέσα στο αυτοκίνητο. Η μηχανική μάθηση κατανοεί καλύτερα τις συνήθειες του οδηγού με την πάροδο του χρόνου προβαίνοντας στις κατάλληλες υποδείξεις πλοήγησης και επικοινωνίας την κατάλληλη στιγμή, ώστε οι οδηγοί να είναι συγκεντρωμένοι στο δρόμο.

Το σύστημα προηγμένης αναγνώρισης φωνής σε απλή καθομιλουμένη γλώσσα κατανοεί το φυσικό, καθημερινό λόγο σε 15 Ευρωπαϊκές γλώσσες, ώστε οι ιδιοκτήτες να ελέγχουν τα πάντα – από τις λειτουργίες ψυχαγωγίας και πλοήγησης μέχρι το περιβάλλον της καμπίνας και τις τηλεφωνικές κλήσεις. Για να προσφέρει τις καλύτερες απαντήσεις σε εντολές και ερωτήσεις, το σύστημα συμπληρώνει τη νοημοσύνη του με αποτελέσματα από αναζητήσεις στο internet με τη βοήθεια του μόντεμ FordPass Connect το οποίο ανήκει στο βασικό εξοπλισμό. [5]

Τα Apple CarPlay και Android Auto είναι προ-εγκατεστημένα χωρίς έξτρα χρέωση διαθέτοντας ασύρματη συνδεσιμότητα.[10] Η οθόνη αφής full HD 15,5” ελέγχεται μέσω χειρονομιών αφής (pinch, ζουμάρισμα, περιστροφή) και υιοθετεί μία απλοποιημένη διεπαφή που προβάλλει πληροφορίες με οργανωμένο και εύπεπτο τρόπο.
Την ίδια στιγμή, το χειριστήριο στο κάτω μέρος της προορίζεται για γρήγορη ρύθμιση της έντασης του ήχου για μουσική ή τηλεδιασκέψεις. Η συνδεσιμότητα έχει βελτιωθεί περαιτέρω με το SYNC AppLink, με υποστηριζόμενες εφαρμογές όπως οι what3words, Waze και Webex να πετυχαίνουν πιο ουσιαστική διάδραση μεταξύ οχήματος και smartphone. Μία βάση ασύρματης φόρτισης για smartphones διατίθεται με το βασικό εξοπλισμό.

Η επόμενη γενιά του συστήματος SYNC αυξάνει επίσης την αυτοπεποίθηση του οδηγού με τη συνδεδεμένη πλοήγηση. 3 Δελτία κυκλοφορίας και προληπτικές πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο παρέχουν οι τοπικές υπηρεσίες της TomTom, ενώ η καθοδήγηση in-vehicle & in-cloud από την Garmin διασφαλίζει για τους οδηγούς τις καλύτερες διαδρομές για τον προορισμό τους. [11] Τα ταξίδια μπορούν να προγραμματίζονται εκ των προτέρων και οι διαδρομές να προωθούνται στο αυτοκίνητο από την εφαρμογή FordPass [12]. Η επόμενη γενιά του συστήματος SYNC αυξάνει την αυτοπεποίθηση των κατόχων ηλεκτρικών οχημάτων, συμβουλεύοντάς τους πού και πότε να φορτίσουν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, αλλά και ενημερώνοντάς τους σε πραγματικό χρόνο για τη διαθεσιμότητα του σταθμού φόρτισης, καθώς και για το σχετικό κόστος.

Η πρόσβαση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου γίνεται εύκολα και αβίαστα με την τεχνολογία Phone As A Key, 4 που κάνει το ντεμπούτο της στη Ford με τη νέα Mustang Mach-E. Χρησιμοποιώντας Bluetooth, το όχημα μπορεί να ανιχνεύει τα smartphone των ιδιοκτητών καθώς πλησιάζουν το όχημα, ξεκλειδώνοντας τις πόρτες και επιτρέποντας την εκκίνηση χωρίς να χρειαστεί να βγάλουν το τηλέφωνό τους από την τσέπη ή να χρησιμοποιήσουν κλειδί.

Ολοκληρωμένο οικοσύστημα φόρτισης
H νέα Ford Mustang Mach-E θα υποστηρίζεται από ένα “οικοσύστημα” που θα προσφέρει ομαλή πρόσβαση σε σημεία φόρτισης σε όλη την Ευρώπη.
Όσοι πελάτες παραγγείλουν την Mustang Mach-E φέτος και το 2021 θα έχουν πέντε χρόνια δωρεάν πρόσβαση [5] στο κορυφαίο Δίκτυο Φόρτισης FordPass – ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα δημόσιων σταθμών φόρτισης στην Ευρώπη – που τώρα περιλαμβάνει πάνω από 155.000 σταθμούς φόρτισης.

Σε συνεργασία με τη NewMotion, οι πελάτες της Ford θα μπορούν να χρησιμοποιούν την εφαρμογή FordPass για να εντοπίζουν, να καθοδηγούνται, να πληρώνουν και να παρακολουθούν τη φόρτιση σε τοποθεσίες που βρίσκονται σε 21 χώρες – ενεργοποιώντας και πληρώνοντας για τις υπηρεσίες από ένα λογαριασμό κάτι που απλουστεύει την εμπειρία του χρήστη.

Οι αγοραστές της Mustang Mach-E θα έχουν επίσης ένα χρόνο δωρεάν πρόσβαση[5] στο δίκτυο ταχείας φόρτισης της κοινοπραξίας IONITY που έχει εγκαταστήσει ήδη πάνω από 300 σταθμούς φόρτισης με στόχο να γίνουν 400 μέχρι το τέλος της χρονιάς. Η Ford είναι επίσης ιδρυτικό μέλος και μέτοχος της IONITY, η οποία έχει δημιουργήσει σταθμούς ταχείας φόρτισης κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων σε κεντρικές Ευρωπαϊκές τοποθεσίες.

Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ
 
Παρατηρήσεις
1. Δεδομένα δοκιμών της Ford που βασίζονται σε μέθοδο εν κινήσει εκκίνησης (rolling start).
2. Οι τιμές κατανάλωσης καυσίμου/ενέργειας, εκπομπών CO2 και ηλεκτρικής αυτονομίας έχουν μετρηθεί σύμφωνα με τις τεχνικές απαιτήσεις και προδιαγραφές των Ευρωπαϊκών Οδηγιών (Ε.Ε.) 715/2007 και 2017/1151 μετά την τελευταία τροποποίηση. Τα οχήματα με έγκριση τύπου Light Duty Vehicle με βάση το πρωτόκολλο World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) θα έχουν στοιχεία κατανάλωσης καυσίμου/ενέργειας  και εκπομπών CO2 για τους κύκλους New European Drive Cycle (NEDC) και WLTP. Το WLTP θα αντικαταστήσει πλήρως το NEDC το αργότερο μέχρι τα τέλη του 2020. Οι ισχύουσες, στάνταρ διαδικασίες δοκιμών επιτρέπουν τη σύγκριση μεταξύ διαφορετικών τύπων οχημάτων και διαφορετικών κατασκευαστών. Στο πλαίσιο της σταδιακής κατάργησης του NEDC, γίνεται αναγωγή των τιμών κατανάλωσης & εκπομπών CO2 στο WLTP. Θα υπάρχουν κάποιες αποκλίσεις συγκριτικά με τις προηγούμενες τιμές, καθώς ορισμένα στοιχεία των δοκιμών έχουν αλλάξει, επομένως το ίδιο αυτοκίνητο μπορεί να έχει διαφορετικές τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2.
3. Μην οδηγείτε αφηρημένοι. Χρησιμοποιείτε συστήματα με φωνητικές εντολές όπου είναι δυνατόν και όχι συσκευές χειρός ενώ οδηγείτε.
4. Η λειτουργία Phone-as-a-key δεν διατίθεται σε Μ. Βρετανία και Ιρλανδία.
5. Απαιτεί ενεργοποίηση λειτουργίας.
6. Τα συστήματα υποστήριξης οδηγού είναι συμπληρωματικά και δεν υποκαθιστούν την προσοχή ή την κρίση του οδηγού, ο οποίος παραμένει πλήρως υπεύθυνος για τον έλεγχο του οχήματος.
7. Η έκδοση 7,4 kW του επιτοίχιου φορτιστή Ford Connected Wallbox μπορεί να φορτίζει μία Mustang Mach-E με στάνταρ μπαταρία από 10 μέχρι 80% σε περίπου 8 ώρες, ή σε περίπου 10 ώρες με μεγάλη μπαταρία. Η έκδοση 11 kW μπορεί να φορτίζει μία Mustang Mach-E με στάνταρ μπαταρία από 10 μέχρι 80% της χωρητικότητάς της σε περίπου 6 ώρες, ή σε περίπου 7 ώρες με μεγάλη μπαταρία.
8. Το Καλώδιο Φόρτισης FordPublic Charge Cable (Mode 3) υποστηρίζει εξοπλισμό φόρτισης εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) που χρησιμοποιεί εξόδους Type 2.
9. Προβλεπόμενη αυτονομία και χρόνοι φόρτισης βασισμένα σε αποτελέσματα δοκιμών του κατασκευαστή και σε μεθόδους υπολογισμού αυτονομίας σύμφωνα με το WLTP. Τα χιλιόμετρα που προστίθενται στην αυτονομία βασίζονται στα πρώτα 10 λεπτά φόρτισης, από την έναρξη της φόρτισης. Η ταχύτητα φόρτισης μειώνεται όσο η μπαταρία πλησιάζει στη μέγιστη χωρητικότητά της. Τα αποτελέσματά σας ενδέχεται να διαφέρουν ανάλογα με τις ώρες αιχμής φόρτισης και την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας. Η πραγματική αυτονομία διαφέρει, ανάλογα με συνθήκες όπως εξωγενείς παράγοντες, οδική συμπεριφορά, συντήρηση οχήματος, ηλικία και κατάσταση μπαταρίας ιόντων λιθίου.
10. Απαιτείται τηλέφωνο με ενεργή υπηρεσία δεδομένων και συμβατό software. Το SYNC δεν ελέγχει προϊόντα τρίτων ενώ χρησιμοποιούνται. Τα τρίτα μέρα φέρουν την αποκλειστική ευθύνη για τη λειτουργία τέτοιων προϊόντων.
11. Η λειτουργία Live Traffic απαιτεί ανεξάρτητη συνδρομή επί πληρωμή μετά την αρχική δωρεάν δοκιμαστική περίοδο.
12. Εφαρμογή FordPass συμβατή με Apple και Android smartphones, διαθέσιμη από τα Apple App Store και Google Play σε 40 αγορές στην Ευρώπη.
13. Η ικανότητα μεταφοράς φορτίων περιορίζεται από το συνολικό βάρος και την κατανομή του.
14. iF DESIGN AWARD 2020 στην κατηγορία προϊόντων.
15. Οι ενημερώσεις μπορούν να ενεργοποιούνται σε λιγότερο από δύο λεπτά, ενώ οι  όποιες ενημερώσεις απαιτούν το όχημα να είναι σταθμευμένο μπορούν να προγραμματίζονται σε χρόνο βολικό για τον ιδιοκτήτη. Οι ιδιοκτήτες θα λαμβάνουν ειδοποίηση για τη διαθεσιμότητα των ενημερώσεων λογισμικού. Στη συνέχεια η ενεργοποίηση μπορεί να γίνεται μέσω Wi-Fi ή κινητής σύνδεσης, ανάλογα με την ενημέρωση.

Πηγή: Ford