Τα χέρια δίνουν Ford και BMW καθώς συνεργάζονται με την ανερχόμενη start-up εταιρία Solid Power για μπαταρίες Solid State (Στερεάς Κατάστασης) φιλοδοξώντας να έχουν έτοιμες μπαταρίες τέτοιου τύπου για χρήση σε αυτοκίνητα μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Πρόκειται για το επόμενο βήμα σε μία πρωτοβουλία για την από κοινού εξέλιξη των νέων τύπου μπαταριών που αναμένεται να φέρει μπαταρίες 20 Ah στερεάς κατάστασης πολλαπλών στρωμάτων στην παραγωγή και κυψέλες 100 Ah για ενσωμάτωση σε αυτοκίνητα το 2022.

Ads

Η Solid Power, κορυφαία κατασκευάστρια μπαταριών στερεάς κατάστασης για ηλεκτρικά οχήματα, ανακοίνωσε επένδυση ύψους 130 εκατομμυρίων δολαρίων, με τις εταιρείες BMW Group, Ford Motor Company και Volta Energy Technologies να ηγούνται του 2ου γύρου χρηματοδότησης. Η Ford και το BMW Group έχουν επίσης επεκτείνει τις υφιστάμενες συμφωνίες κοινής ανάπτυξης με την Solid Power προκειμένου να εξασφαλίσουν μπαταρίες στερεάς κατάστασης για τα ηλεκτρικά οχήματα του μέλλοντος.

Η επένδυση θα βοηθήσει την Solid Power στη μαζική κατασκευή μπαταριών αυτοκινήτων, στην αύξηση της παραγωγικότητας σχετικών υλικών και στην επέκταση δυνατοτήτων εσωτερικής παραγωγής για μελλοντική ενσωμάτωση στα αυτοκίνητα. Το BMW Group και η Ford στοχεύουν να αξιοποιήσουν την χαμηλού κόστους και υψηλής ενεργειακής πυκνότητας μπαταρία στερεάς κατάστασης της Solid Power στα προσεχή ηλεκτρικά οχήματα.

«Η BMW και Ford μοιράζονται πλέον κορυφαίες θέσεις στην κούρσα των ηλεκτρικών οχημάτων με ενέργεια από μπαταρίες στερεάς κατάστασης», δήλωσε ο Doug Campbell, CEO και συνιδρυτής της Solid Power. «Η Solid Power σχεδιάζει τώρα να ξεκινήσει την παραγωγή μπαταριών για χρήση σε οχήματα στην πιλοτική γραμμή παραγωγής της το 2022 ως αποτέλεσμα της συνδρομής των εταίρων μας στις προσπάθειες εμπορευματοποίησης της εταιρείας».

Ads

Η Solid Power έχει αποδείξει την ικανότητά της στην παραγωγή και επέκταση της επόμενης γενιάς μπαταριών στερεάς κατάστασης που είναι σχεδιασμένες για μεγαλύτερη αυτονομία, μικρότερο κόστος και ασφαλέστερα ηλεκτρικά οχήματα, χρησιμοποιώντας την υπάρχουσα υποδομή παραγωγής μπαταριών ιόντων λιθίου.

Η Solid Power έχει αποδείξει τις κορυφαίες ικανότητές της στην ανάπτυξη και παραγωγή μπαταριών στερεάς κατάστασης με την παράδοση εκατοντάδων κυψελών μπαταριών προερχόμενων γραμμή παραγωγής, οι οποίες και αξιολογήθηκαν από την Ford και το BMW Group στο τέλος της περσινής χρονιάς, επισημοποιώντας τα σχέδια εμπορευματοποίησης της Solid Power με τους δύο μακροχρόνιους εταίρους της από το χώρο του αυτοκινήτου.

«Η τεχνολογία μπαταριών στερεάς κατάστασης είναι σημαντική για το μέλλον των ηλεκτρικών οχημάτων, και γι’ αυτό πραγματοποιούμε άμεσες επενδύσεις», δήλωσε ο Ted Miller, υπεύθυνος των τμημάτων Electrification Subsystems & Power Supply Research της Ford. «Απλοποιώντας τη σχεδίαση των μπαταριών στερεάς κατάστασης έναντι των μπαταριών ιόντων λιθίου, θα μπορέσουμε να αυξήσουμε την αυτονομία των οχημάτων, να βελτιώσουμε τον εσωτερικό χώρο και τη χωρητικότητα για αποσκευές, να πετύχουμε χαμηλότερο κόστος και καλύτερη αξία για τους πελάτες και να ενσωματώσουμε πιο αποδοτικά αυτό το είδος της τεχνολογίας κυψελών μπαταριών στερεάς κατάστασης στις υπάρχουσες διαδικασίες παραγωγής κυψελών ιόντων λιθίου».

«Το να είσαι πρωτοπόρος στις προηγμένες τεχνολογίες μπαταριών είναι μέγιστης σημασίας για το BMW Group. Η ανάπτυξη μπαταριών στερεάς κατάστασης είναι από τα πιο υποσχόμενα και σημαντικά βήματα προς πιο αποδοτικά, βιώσιμα και ασφαλέστερα ηλεκτρικά οχήματα. Τώρα, κάνουμε το επόμενο βήμα μας σε αυτό το ‘μονοπάτι’ με την Solid Power», δήλωσε ο Frank Weber, Μέλος Δ.Σ. της BMW AG, τομέας Εξέλιξης. «Μαζί έχουμε δημιουργήσει μία κυψέλη 20 Ah στερεάς κατάστασης, η οποία θεωρείται εξαιρετική. Τα τελευταία 10 χρόνια, η BMW αυξάνει συνεχώς την τεχνογνωσία της στις κυψέλες μπαταριών – σημαντικοί εταίροι όπως η Solid Power μοιράζονται το όραμά μας για μετακινήσεις μηδενικών ρύπων».

Η Solid Power παράγει σήμερα μπαταρίες 20Ah στερεάς κατάστασης πολλαπλών στρωμάτων στη γραμμή παραγωγής που βασίζεται αποκλειστικά στις βιομηχανικές διαδικασίες και τον εξοπλισμό παραγωγής μπαταριών ιόντων λιθίου.

Τόσο η Ford όσο και το BMW Group θα λάβουν τις μαζικής παραγωγής κυψέλες 100 Ah για δοκιμές συμβατότητας και ενσωμάτωσης σε οχήματα το 2022. Η τεχνολογία της πλατφόρμας στερεάς κατάστασης της Solid Power επιτρέπει την παραγωγή μοναδικών σχεδίων κυψελών που αναμένεται να ικανοποιούν τις απαιτήσεις απόδοσης για κάθε εταίρο-κατασκευαστή. Τα σχέδια κυψελών στερεάς κατάστασης της Solid Power πετυχαίνουν υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα, είναι ασφαλέστερα και αναμένεται να κοστίζουν λιγότερο από τις καλύτερες κυψέλες μπαταριών ιόντων λιθίου που είναι διαθέσιμες σήμερα.

«Η Volta επένδυσε νωρίς στην Solid Power όταν η ομάδα εμπειρογνωμόνων μας για την ενέργεια και την εμπορευματοποίηση διαπίστωσε ότι εκτός από μία υποσχόμενη τεχνολογία στόχευε με συνέπεια και στην παραγωγή. Άλλωστε, μία επαναστατική μπαταρία δεν έχει θέση στην αγορά εάν δεν μπορεί να κατασκευαστεί μαζικά και με αποδεκτό κόστος», δήλωσε ο Dr. Jeff Chamberlain, CEO της Volta Energy Technologies, μιας εταιρείας επενδύσεων που προέκυψε από το Argonne National Laboratory του αμερικανικού Υπουργείου Ενέργειας, η οποία και επενδύει σε επαναστατικές λύσεις αποθήκευσης ενέργειας και καινοτόμες μπαταρίες.

«Το γεγονός ότι η Solid Power ήδη κατασκευάζει μπαταρίες στερεάς κατάστασης πολλαπλών στρωμάτων με χρήση αυτοματοποιημένου εμπορικού εξοπλισμού παραγωγής βιομηχανικών προτύπων είναι ο λόγος που η Volta είναι ενθουσιασμένη με την απόφαση για πρόσθετη επένδυση – πέραν της αρχικής. Η συνεργασία της εταιρείας με την BMW και την Ford θα επιταχύνει την εμπορευματοποίηση των μπαταριών της Solid Power και θα δώσει τη δυνατότητα και στις δύο εταιρείες να γίνουν οι πρώτες που θα λανσάρουν οχήματα EV τροφοδοτούμενα με την ισχύ ασφαλέστερων, προσιτών, υψηλής ενεργειακής πυκνότητας μπαταριών στερεάς κατάστασης».

Οι στόχοι του BMW Group

Το BMW Group επιταχύνει την ανάπτυξη της τεχνολογίας μπαταριών του μέλλοντος: μία φιλοδοξία που αντανακλάται και στην Neue Klasse, την οποία το BMW Group παρουσίασε για πρώτη φορά στο ετήσιο συνέδριό του το Μάρτιο. Αυτή η νέα γενιά οχημάτων που θα λανσαριστεί μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, θα είναι ηλεκτρική, ψηφιακή, κυκλική και θα βασίζεται σε αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης. Γι’ αυτή, την έκτη γενιά της τεχνολογίας BMW e-drive, η εταιρεία αξιολογεί αντίστοιχα τις διαφορετικές διατάξεις και τη χημική σύσταση των κυψελών, αλλά και τις μονάδες που βρίσκονται ήδη σε φάση εξέλιξης. Πρωταρχικός σκοπός είναι η δημιουργία πραγματικά ‘πράσινων’, χαμηλών εκπομπών άνθρακα και ανακυκλώσιμων μπαταριών.

Μέχρι το τέλος της δεκαετίας, η ενεργειακή πυκνότητα των κυψελών μπαταριών αναμένεται να αυξηθεί τουλάχιστον κατά 50% – σε σχέση με το ήδη υψηλό, σημερινό επίπεδο. Για το τέλος της δεκαετίας, το BMW Group έχει ανακοινώσει μία μπαταρία στερεάς κατάστασης κατάλληλη για αυτοκίνητο στη μαζική παραγωγή. Ένα πρώτο όχημα δοκιμών με την εν λόγω τεχνολογία θα βρίσκεται στο δρόμο πολύ πριν το 2025.

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Μέχρι το 2025, το BMW Group θα αυξήσει τις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων πολύ πάνω από 50% κατά μέσο ετήσιο όρο – δέκα φορές παραπάνω από το 2020. Συνολικά, η εταιρεία θα έχει παραδώσει περίπου δύο εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το τέλος του 2025.

Με βάση τις τρέχουσες εκτιμήσεις της αγοράς, το BMW Group σχεδιάζει ότι μέχρι το 2030 τουλάχιστον το 50% των παγκόσμιων πωλήσεών του θα αποτελείται από αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Συνολικά, η εταιρεία θα φέρει περίπου δέκα εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα στο δρόμο την επόμενη δεκαετία. Αυτό σημαίνει επίσης ότι το BMW Group βρίσκεται σε στρατηγική θέση για να πετύχει τους φιλόδοξους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 στην Ευρώπη το 2025 και το 2030.
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ