Τη νέα τεχνολογία Geofencing λανσάρει τώρα η Ford στα επαγγελματικά μοντέλα της, ξεκινώντας από το φθινόπωρο με τα Transit Custom Plug-In Hybrid και Tourneo Custom Plug-In Hybrid, η οποία με τη συνδρομή του GPS ενεργοποιεί αυτόματα το πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης μηδενικών εκπομπών ρύπων όταν τα οχήματα αυτά εισέρχονται σε γεωγραφικά οριοθετημένες περιβαλλοντικές ζώνες σε κέντρα πόλεων, ενώ μπορεί να τύχει εφαρμογής και σε περιοχές όπου βρίσκονται σχολεία ή παιδικές χαρές.

Ads

Διασφαλίζοντας ότι η νέα γενιά των plug-in υβριδικών επαγγελματικών οχημάτων της λειτουργεί αμιγώς με ηλεκτροκίνηση και μηδενικές εκπομπές ρύπων σε ευαίσθητες περιοχές, η τεχνολογία Geofencing που λανσάρει σήμερα η Ford στόχο έχει να βελτιώσει την ποιότητα του αέρα εκεί που είναι περισσότερο απαραίτητο.

Χρησιμοποιώντας δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας σε πραγματικό χρόνο, οι εκδόσεις van του Transit Custom Plug-In Hybrid (PHEV) θα μπορούν να αλλάζουν αυτόματα στο ηλεκτρικό πρόγραμμα οδήγησης (electric drive mode) κάθε φορά που το όχημα εισέρχεται σε προκαθορισμένες περιοχές – όπως ζώνες κυκλοφοριακής συμφόρησης και χαμηλών εκπομπών ρύπων – συνεισφέροντας έτσι στη διατήρηση του καθαρού ατμοσφαιρικού αέρα στους δρόμους των πόλεων. *
 
Ωστόσο, η τεχνολογία geofencing δεν εφαρμόζεται μόνο στα κέντρα των πόλεων, καθώς οι διαχειριστές οχημάτων θα μπορούν επίσης να δημιουργούν εξατομικευμένες “πράσινες ζώνες” ώστε να ενθαρρύνουν την οδήγηση μηδενικών ρύπων σε τοποθεσίες στις οποίες υπάρχουν σχολεία, παιδικές χαρές και αποθήκες.
 
Όταν το όχημα απομακρύνεται από μία ελεγχόμενη ζώνη, θα μπορεί αυτόματα να αλλάζει στο πιο κατάλληλο προφίλ οδήγησης (drive mode) για να ολοκληρώνει το επόμενο σκέλος του ταξιδιού του – για παράδειγμα, ενεργοποιώντας τον βενζινοκινητήρα της οικογένειας EcoBoost για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας που θα αυξήσει περαιτέρω την αυτονομία του οχήματος.

Βελτίωση της ποιότητας του ατμοσφαιρικού αέρα στις πόλεις
 
Οι ζώνες χαμηλών εκπομπών ρύπων αυξάνονται σε όλη την Ευρώπη με στόχο την καλύτερη διαχείριση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των οχημάτων σε αστικές περιοχές. Τους πρώτους έξι μήνες, στη λεγόμενη ζώνη πολύ χαμηλών εκπομπών ρύπων του Λονδίνου (Ultra Low Emission Zone – ULEZ), διαπιστώθηκε ότι τα επίπεδα διοξειδίου του αζώτου (NO2), που αποτελούν από τους πιο επιβλαβείς ρύπους των οχημάτων, μειώθηκαν σχεδόν κατά 30%.
 
Πρόσφατη έρευνα της Ford κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα υβριδικά-ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να συμβάλλουν στη βελτίωση του ατμοσφαιρικού αέρα στις πόλεις: το 75% της απόστασης που κάλυψαν στο Κεντρικό Λονδίνο οι συμμετέχοντες στην έρευνα – οδηγοί των Addison Lee Group, British Gas, της Μητροπολιτικής Αστυνομίας και της Υπηρεσίας Μεταφορών του Λονδίνου – ολοκληρώθηκε με το αμιγώς ηλεκτρικό πρόγραμμα μηδενικών ρύπων του Transit. Παρόμοιες έρευνες διεξάγονται τώρα στην Κολωνία της Γερμανίας, καθώς και στη Βαλένθια της Ισπανίας.

Διαβάστε περισσότερα κάνοντας κλικ εδώ

Ads