50 χρόνια από την αρχική κυκλοφορία του Fiat 124 Spider, οι Ιταλοί επιστρέφουν στον παλιό καλό καιρό με ένα σύγχρονο, διθέσιο, σπορ και εφοδιασμένο με όλα τα καλά της τεχνολογίας αυτοκίνητο, που εκτός των άλλων είναι και όμορφο! Γράφει ο Νίκος Λουπάκης
Για «κλασικό ιταλικό στυλ» κάνει λόγο η Fiat – και οι φωτογραφίες δείχνουν ότι δεν έχει άδικο – ενώ ο turbo MultiAir 1.4 lt κινητήρας που αποδίδει ισχύ 140 hp και ροπή 240 Nm υπόσχεται τις αντίστοιχες, τουλάχιστον αξιοπρεπείς, επιδόσεις που οφείλει να προσφέρει ένα τέτοιου τύπου αυτοκίνητο. Το κιβώτιο ταχυτήτων θα είναι χειροκίνητο με έξι σχέσεις, ενώ η κίνηση θα μεταδίδεται στους πίσω τροχούς (σε αντίθεση με την Barchetta της δεκαετίας του ’90 που ήταν προσθιοκίνητη), σε μια προσπάθεια να ενισχυθεί ο σπορ χαρακτήρας του μοντέλου. Επιπλέον, το Fiat 124 Spider θα είναι εφοδιασμένο με μια σειρά συστήματα ασφαλείας που θα εγγυώνται ότι οι επιβαίνοντας στο ανοιχτό αυτό μοντέλο δεν θα κινδυνεύσουν περισσότερο από τους επιβαίνοντες σε ένα κλειστού τύπου όχημα, σε περίπτωση ατυχήματος.
Η διάθεσή του στην αγορά αναμένεται να ξεκινήσει το καλοκαίρι του 2016.
Στο επίσημο δελτίο τύπου διαβάσαμε τα εξής:
«…το νέο Fiat 124 Spider θα είναι διαθέσιμο με τον τεσσάρων κυλίνδρων turbo MultiAir 1.4 lt κινητήρα, ο οποίος για πρώτη φορά χρησιμοποιείται σε όχημα με πίσω κίνηση. Ο κινητήρας αποδίδει 140hp και 240Nm ροπής, ενώ διατίθεται σε 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων. Το σύστημα αναρτήσεων του 124 Spider χρησιμοποιεί μια διάταξη με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, ειδικά σχεδιασμένη για μεγαλύτερη σταθερότητα στις στροφές ή στο φρενάρισμα.»
…
«Το ολοκαίνουργιο μοντέλο διατίθεται με ενισχυμένα στοιχεία ασφάλειας και προστασίας, περιλαμβανομένης της κίνησης των προβολέων και της κάμερας οπισθοπορείας. Το συμπαγές του αμάξωμα συνδυάζει την σταθερότητα με το χαμηλό βάρος. Επιπλέον, το Fiat 124 Spider περιλαμβάνει ένα εύρος από τεχνολογικά χαρακτηριστικά που επαυξάνουν την άνεση, όπως την 7 ιντσών multimedia οθόνη, Bluetooth λειτουργία, θερμαινόμενα καθίσματα κ.ά.
Το ηχοσύστημα Bose, με εννέα ηχεία, προσφέρει ήχο υψηλής ποιότητας, ακόμα και με την οροφή κατεβασμένη.
Σχεδιασμένο στο Centro Stile στο Τορίνο, το νέο Fiat 124 Spider «δανείζεται» στοιχεία από το πρωτότυπο 1966 Spider, το οποίο ευρέως θεωρείται ως ένα από τα ομορφότερα Fiat όλων των εποχών, για να τα εξελίξει στο σήμερα. Το εσωτερικό του, σχεδιασμένο με έμφαση στην ποιότητα και την εργονομία, ενισχύει την οδηγική απόλαυση.
Το νέο Fiat 124 Spider θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις: Spider και Luxury και σε 8 χρώματα. Στο πλαίσιο της επιστροφής του κλασικού ονόματος, 124 οχήματα θα δημιουργηθούν ως “επετειακή έκδοση”, με το κάθε ένα από αυτά να έχει αναμνηστική σήμανση και να διατίθεται σε χρώμα “Rosso Passione” με μαύρα δερμάτινα καθίσματα. Το νέο Fiat 124 Spider αναμένεται στην περιοχή ΕΜΕΑ το καλοκαίρι του 2016.»
…
«Σύστημα ανοιχτής οροφής
Η οδηγική εμπειρία με την οροφή ανοιχτή γίνεται εύκολη διαδικασία χάρη στον εύκολο χειρισμό της μαλακής οροφής του Fiat 124 Spider. Συγκεκριμένα, ο χειρισμός της οροφής έχει βελτιστοποιηθεί, ώστε να χρειάζεται την ελάχιστη δύναμη για να χρησιμοποιηθεί, λαμβάνοντας υπόψη τη φυσική διαδρομή που ακολουθεί το χέρι του οδηγού όταν ανοίγει και κλείνει την οροφή. Ένα βοηθητικό ελατήριο υποβοηθάει την ανύψωση της οροφής στην πλήρως ανοιχτή θέση, καθιστώντας ελάχιστη τη δύναμη που απαιτείται από τον οδηγό. Αυτή η βελτιστοποίηση εξοικονομεί βάρος, καθώς εξαλείφει την ανάγκη ηλεκτρικού συστήματος υποβοήθησης.»
…
«Σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης, η δομή πολλαπλών διαδρομών φορτίου του αμαξώματος διανέμει την ενέργεια πρόσκρουσης σε δύο κατευθύνσεις. Η δύναμη πρόσκρουσης απορροφάται από την άνω διαδρομή και τα εμπρός μέλη του πλαισίου καθώς και την κάτω διαδρομή (η οποία ενσωματώνει μια επέκταση που απορροφάει την ενέργεια πρόσκρουσης στην μπροστινή εγκάρσια δοκό). Οι μπάρες στην πλάτη των καθισμάτων είναι τοποθετημένες σε συγκεκριμένο σημείο ώστε να διαμορφώνουν μια δομή που χρησιμοποιείται σε αυτοκίνητα σταθερής οροφής. Σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης, η δομή δέχεται την ενέργεια πρόσκρουσης, με το σύνολο του αμαξώματος να απορροφά την ενέργεια. Στα μαρσπιέ έχει χρησιμοποιηθεί ατσάλι υψηλής αντοχής ενώ η ισχύς των κολόνων Α αυξάνεται με την προσθήκη ενισχυτικών υλικών.»
…
«Άλλα καινοτόμα συστήματα ασφαλείας
Στα στάνταρ και προαιρετικά χαρακτηριστικά ασφάλειας και προστασίας του Fiat 124 Spider περιλαμβάνονται:
Adaptive Front Light system: Οι προβολείς στρέφονται προς την κατεύθυνση που θέλει να ταξιδέψει ο οδηγός, με βάση τις εντολές του τιμονιού και την ταχύτητα του οχήματος.
Active Ηοod: σε περίπτωση πρόσκρουσης με πεζό, το καπό ανυψώνεται αυτόματα προκειμένου να αυξηθεί η απόσταση από τα σκληρά σημεία του κινητήρα που μπορούν να τραυματίσουν θανάσιμα τον πεζό.
Επένδυση θυρών: Η “Catch” δομή αποτρέπει τα πάνελ της πόρτας από το να χαλαρώσουν, εκθέτοντας άκρα ή μέρη που προεξέχουν, σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης.
Ηλεκτρονικό σύστημα αποτροπής ανατροπής (ERM): Πρόκειται για μία επέκταση του ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας (ESC). Χρησιμοποιεί τα δεδομένα των αισθητήρων του ESC για να προβλέψει εάν το όχημα βρίσκεται σε κίνδυνο να ανατραπεί. Τότε φρενάρει κάθε τροχό ανεξάρτητα και ρυθμίζει τη θέση του γκαζιού, όπως χρειάζεται.
Εμπρός προσαρμοζόμενοι / ενεργοί περιοριστές φορτίου ζωνών ασφαλείας: Σχεδιασμένοι για να βελτιστοποιούν την επιβάρυνση του στήθους σε περίπτωση πρόσκρουσης.
Εμπρός προεντατήρες ζωνών ασφαλείας: Κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης, αισθητήρες πρόσκρουσης ενεργοποιούν τους προεντατήρες ζωνών ασφαλείας, ώστε να σφίξει η ζώνη στο σώμα του επιβάτη, μειώνοντας έτσι την προς τα εμπρός κίνηση του κεφαλιού και κορμού του.
Δορυφορικό σύστημα θέσης (GPS): Χρησιμοποιείται για οδηγίες πλοήγησης και ηλεκτρονικού εντοπισμού του οχήματος.
Πλευρικοί δοκοί ασφαλείας θυρών: Δοκοί ενίσχυσης στο εσωτερικό των θυρών, που αυξάνουν την προστασία των επιβατών σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης.
Συμπληρωματικοί εμπρός πλευρικοί αερόσακοι καθισμάτων: Παρέχουν ενισχυμένη προστασία για τον οδηγό και τον συνοδηγό σε συγκεκριμένου τύπου προσκρούσεις.»
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >